Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kovikstippen | 2015-05-08 10:39 | |
![]() | Vem styr landet? Den röd-gröna röran eller Alliansen? Vem måste ha en fungerande politik, den röd-gröna röran eller Alliansen? Försök inte villa bort frågeställningen - det är regeringen som ska regera. Oppositionen kritiserar ibland regeringen och vill påvisa brister och möjliga förbättringar. Så fort ni inom den röd-gröna röran presenterar något förslag så lovar jag att försöka förhålla mig till det förslaget och antingen hylla eller såga det. Att vända på den ordningen är en löjlig och absurd tanke. | |
kovikstippen | 2015-05-08 10:42 | |
![]() | Totravel. Det kan också vara så att världen ser annorlunda ut när man inte själv måste stå till svars för sina handlingar. När verkligheten träder fram blir drömmar bara drömmar. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-08 10:49 | |
![]() | Luddiga floskler som vanligt. Kovik. Jag påstår att regeringen fungerar utmärkt. Tycker du att det är något som inte fungerar så får väl du tala om vad det är. Hur ska jag kunna göra det? | |
Västerpotten - Ej medlem längre | 2015-05-08 10:53 | |
![]() | Så du tycker inte att svikna löften är nått att haka upp sig på? Tror du att de rödgröna kommer att förbättra skolan och sjukvården? Tror du på deras löften? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-08 11:03 | |
![]() | väster. Nej, inte om det finns en orsak. Ibland händer oförutsedda saker i politiken, precis som i privatlivet, vilket gör att man måste skjuta upp sina projekt. Det måste till mycket mer för att jag byta parti till något som är mycket sämre. | |
Västerpotten - Ej medlem längre | 2015-05-08 11:23 | |
![]() | Vad hände det för oförutsedda saker som gjorde att dom måste göra dessa kovändningar? Skulle inte röra ROT. Minskar ROT med 40 procent. 7. Skulle inte stoppa Förbifarten. Stoppar förbifarten. 8. Skulle inte avveckla Bromma flygplats. Påbörjar ett arbete för att avveckla Bromma flygplats. 9. Skulle inte höja skatterna på arbete. Höjer skatterna på arbete. 10. Skulle inte höja skatten på bensin (koldioxid-skatten). Höjer nu samma skatt. 11. Skulle inte röra överskottsmålet. Avvecklar nu överskottsmålet. 12. Kritiserade under flera år FAS3. Behåller nu FAS3. 13. Skulle satsa på skolan. Avvecklar det redan beslutade förslaget om fler undervisningstimmar i matematik och stoppar löneökningarna för de främsta lärarna. | |
Måns_E | 2015-05-08 11:49 | |
![]() | Varför går inte alla partier till val på: Inga skatter, höjda anslag till all offentlig sektor, starkaste försvaret i världen, gratis bostäder och minst lika hög pension som den lön du hade när du arbetade? Jag menar om nu vallöftena ändå inte betyder någonting? Det var väl det som var alliansens största misstag, att de gick till val på en politik de hade för avsikt att föra, och som dessutom någonstans var väl förankrad och rimlig. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-08 12:04 | |
![]() | Måns. Om du nu inte har röstat på S eller Mp så förstår jag inte varför du är så upprörd. Det är väl i sånt fall vi som har röstat på dem som skulle känna oss lurade.?? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-08 12:18 | |
![]() | Alliansen gick till val på den politik de har fört mellan 2006 och 2014. Tydligen ingen vinnande strategi. Vallöftena innan valet 2014 var ju bara en fortsättning på den politik som resulterade i ett rejält välfärdstapp. Kovik, Ok, du har inga åsikter om något förutom hur dåligt allting är just nu. Jag hade en from önskan om att du möjligen hade i dig att vara lite konstruktiv och att vi tillsammans skulle kunna diskutera oss fram till lite bra förslag, bra idéer och/eller lösningar för Sverige oberoende av partipolitik, men den väggen slog jag huvudet i Jag antar att det är samma vägg som Löfvén & Co slår i när det försöker samarbeta med allianspartierna. | |
Måns_E | 2015-05-08 12:23 | |
![]() | Nora, om S+MP lurar folk att rösta på deras politik med hjälp av vallöften som de aldrig har tänkt att genomföra så drabbar det väl mig som inte röstade på S+MP? Kan vara så att jag inte känner mig lurad, men det är väl knappast ett försvarbart beteende, som inte får ifrågasättas, för det? | |
Måns_E | 2015-05-08 12:26 | |
![]() | totravel, detta välfärdstapp som av någon lustig anledning ändå inte hade med minskade skatteintäkter att göra. Visst är det lustigt? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-08 13:56 | |
![]() | Måns_E, Därom tvista, i vanlig ordning, de lärde....... www.politism.se/agne...-v innarna/ Inga självklara sanningar i denna världen, tyvärr. Med vilken underlag ska man beräkna statistiken och vem ska man välja att tro på. | |
janne121212 | 2015-05-08 14:04 | |
![]() | Ja det är frågan totis, vem ska man välja att tro på. Efter de senaste 8 månaderna vet vi i alla fall vem vi inte ska tro på. Nora, hur ska vi andra kunna undgå att känna oss lurade när någon tillskansar sig makten på falska förespeglingar. Du kan väl ändå inte mena att det bara är S och MP väljare som har rätt att känna sig lurade, när det alternativ jag röstade på röstades bort på "felaktiga" grunder. Märklig syn på demokrati. | |
limpan__2 | 2015-05-08 14:44 | |
![]() | Sånt är livet i ett land med parlamentarism och proportionella valsystem. Det blir sällan majoritetsregeringar bestående av ett parti som utan kompromisser kan genomföra sina på förhand bestämda förslag. Och i alla andra fall kommer man måsta kompromissa för att få ihop det. Hur kan ni ens vara upprörda över det? Det är ju samma sak som när jag som liberal röstar på ett liberalt parti (i alla fall sett till program) och tvingas acceptera vårdnadsbidrag och annan konservativ skit jag absolut inte står bakom. | |
Mormodern49 | 2015-05-08 23:47 | |
![]() | Aldrig hört talas om valfläsk ? | |
Mormodern49 | 2015-05-09 11:56 | |
![]() | Janne121212 frågan avsedd till dej . | |
Mormodern49 | 2015-05-10 14:47 | |
![]() | Ikväll får vi titta på" Debatt" i TV . Det är partiledardebatt , med alla partiledare med . Får vi höra vad de har komma med , om det är några nya löften som skall infrias | |
janne121212 | 2015-05-10 22:09 | |
![]() | Intressant debatt som inte gav alltför mycket nytt mer än att Romson gjorde bort sig rejält. Löfven framstår för mig mer och mer som en politiker som inte har några idéer och har förvånansvärt svårt att svara på frågor när han blir pressad. Alliansen briljerade väl knappast heller, Reinfeldt saknades. | |
le-lou | 2015-05-11 08:21 | |
![]() | Löfven påminner om Juholt i framtoningen, mer och mer tycker jag. Han är lättkränkt till tusen med. Romson borde avgå frivilligt, hur kan man med att sitta vice stadsminister och kräka ur sig sånt i tv? Jonas Sjöstedt var ju klart bäst, han är en bra debattör även om jag inte håller med ett skvatt om politiken. Alliansen var suuuperblek förutom Lööf, hon är alltid bra. | |
kovikstippen | 2015-05-11 08:59 | |
![]() | Roman verkar inte gilla rollen som ansvarig för sina uttalanden. Det passar inte med miljöfundamentalism när man själv måste ta ansvar för dumheterna man uttalar. Lövén är integration någonstans. Obildad ramlar han efter manus. Glömmer, lägger till, blandar ihop. E han vår valda stadsminister? Kindber-batra var seriöst dålig. Som tf. partiledare var hon bra men pressen som riktig partiledare stör ut henne helt. Det blev en hätsk och ganska konstig debatt utan klara idéer om annat än att "ni har fel" | |