Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 474

Forumkategorier

Användare Inlägg  
totravel - Ej medlem längre2015-11-05 19:48
Antal inlägg: 4735

poohney,

Jag ställde min fråga för att få ett svar som är både allvarligt menat och dessutom genomförbart. Man kan inte illgnälla hela tiden utan att ha några alternativa lösningar. Det är inte konstruktivt.

lennartspex - Ej medlem längre2015-11-05 19:51
Antal inlägg: 313

Man sänker ju ersättningarna men man måste gå mycket längre, i princip lägga sig på andra länders nivå -- och dessutom våga pröva asyl på ett ärligt, inklusive använda dublin (om nu det är så vansinnigt viktigt att ''hålla avtal'') och skicka tillbaka dem till danmark och tyskland.

lennartspex - Ej medlem längre2015-11-05 20:19

totravel borde bannas. Från sidan, från samhället. Så svag människa, man mår dåligt.

janne1212122015-11-05 20:20
Antal inlägg: 4722

Vad är det som händer med vårt Sverige.

www.aftonbladet.se/n...17 10942.ab

Gatubarn från Nordafrika som lever i tältläger i Stockholm, har våldfört sig å det grövsta på en ung kvinna. Straffen är ju som vanligt larviga, men vad ska hända med alla dessa barn som kommit in i landet och avvikit och lever på gatan. Och hur många är dom, ingen vet.

Och vad ska hända med oss som bor i Sverige som tydligen måste ta med sådant här i vårt riskbeteende.

Tror att vår naiva period är på väg mot sitt slut.

lennartspex - Ej medlem längre2015-11-05 20:21

Att folk inte fattar att de försämrar, skadar andra. Så enkelt de duperar sig själva, bara för att kunna lyfta fram sin partibok, likt en livstilsattiralj, vid surdegsbaket.

poohney2015-11-05 20:22
Antal inlägg: 434

totravel,
du ställer en fråga och jag svarar.
Fattar du inte?

janne1212122015-11-05 20:54

"Danmarks utrikesminister Kristian Jensen är inte beredd att agera för
att ge Sverige avlastning i flyktingmottagningen.

-Varje land har valt sin kurs på flyktingområdet. De har gjort sitt val
och det måste de nu hantera, sade han på torsdagen apropå den svenska regeringens begäran om att få fördela asylsökande till andra EU-länder.

-Vi vet att Sverige har sneglat på Danmark för att hitta inspiration. Det
är nog den bästa hjälp som vi kan ge dem, säger Jensen till den danska nyhetsbyrån Ritzau."

Gissar att det känns ganska bra för danskarna att få ge tillbaka efter den massiva kritik dom fått härifrån. Dom svenska sossarna vägrade t ex att närvara vid sitt danska systerpartis valrörelse p g a kritik mot deras flyktingpolitik.

Bitte - Administratör2015-11-05 20:59
Antal inlägg: 24154

Nu tar jag detta för sista gången !!

Fortsätter påhoppen och gliringarna om personerna i denna tråd så kommer den att gå samma öde till mötes som alla andra där ni INTE kan diskutera ämnet.

Så nu är det upp till er om den ska förbli öppen

Bitte

janne1212122015-11-05 21:04

totravel

"Man kan inte illgnälla hela tiden utan att ha några alternativa lösningar. Det är inte konstruktivt."

Jo det kan man faktiskt som medborgare, dom alternativa lösningarna och konstruktiva förslagen ska komma från regeringen. Klarar dom inte av situationen på egen hand får dom söka hjälp hos oppositionen alternativt utlysa nyval.

punatulkku2015-11-05 21:25
Antal inlägg: 523

Jaha, nu verkar politikerna ha vaknat *S*

Nu ska dom ur pyjamaserna bara, sen så.

Tippar på att vi snart bommar igen.

Tack och hej leverpastej till dom verkligen behövande som aldrig kommer att kunna ta sig hit.

Aja, tom Röfven har en gräns :)

punatulkku2015-11-05 21:26
Antal inlägg: 523

Bra där Danmark!

poohney2015-11-05 21:41

Vilka påhopp?
Öppna upp och vidga vyerna lite, va inte så snarstuckna.
Lämna ängsligheten hemma.
Våga prata!

poohney2015-11-05 22:20

I samma andetag kan man ju undra hur det kommer att gå med skolresultaten.
Vad tror ni?
PISA:ISA, Program for International Student Assessment, är en mätning av OECD som studerar 15-åringars kunskaper inom matematik, läsförståelse och naturvetenskap. I den senaste undersökningen hamnade Sverige under genomsnittet för OECD inom samtliga områden. Sedan förra undersökningen, år 2009, har Sverige tappat placeringar internationellt och totalt sett har resultaten försämrats.
Jag är orolig inför framtiden, är ni?

poohney2015-11-05 22:24

Lärarförbundets sida:
Lärarbristen påverkar hela samhället och den växer sig större för varje år som går. Om tio år beräknas Sverige sakna mer än 65 000 lärare.

TotteBakar2015-11-06 02:30
Antal inlägg: 373

Jag har varit för mångkultur fram till en synkroniserad " flykt" och forskning sen 2012 efter min SYRISKA gymnasiekompis BERÄTTAT för mig att media vinklar. Googla nu nyheter24 ( de har andra ägare o så j..a enkelt är det. Vakna nu människor.) Jo, googla artikeln om kristen mc kille från Syrien! Nu idag. Nu. Så, nu vet ni sanningen om kriget i Syrien samt att etablerade medier inte sagt den.... och jag har knappt ord för hur jag känner för att folk verkligen inte inser faran i det sanslöst ovanliga som händer. Hur kan man bli så hjärntvättad eller har de människorna missat vad som faktiskt gjorts i Syrien? Det handlar inte längre om rädsla för det okända. Alltså den nivån orkar man ju inte bemöta. Sen att det finns folk på flashback som pratar om vitt blod är konsekvensen av vår politik. Nu handlar det inte om kultur utan att Europa är kristet, europeiskt, sekulärt, normalt...och is är extremt extremt extremt religiösa inom wahabismen (extrem form av sharia) Denna extrema tolkning är som talmud inom judendomen fastän ännu värre då man exempelvis stympar flickor i femårsåldern, halalslaktar folk i halsen samt utövar jihad vilket innebär UTVIDGNING av sitt kalifat.. Så sluta med snacket om att vara rädd för det okända. Dessa människor är så religiösa att alla som är avgudadyrkare måste dö o därför förstörs även byggnader, moskéer, kyrkor, monument (dessa räknas som avgudabilder) Vem som hjärntvättat dessa spelar ingen roll men detta är en stark övertygelse de har o varför, om man nu förstört hela Syrien skulle övertygelsen stanna där? Hur sjukt naiv får man vara i Sverige? Helt otroligt

TotteBakar2015-11-06 02:37

Här. Läs. Gillar du inte europeisk kultur och tycker att något byggts upp under lång tid som är värt att bevara, flytta då till nuvarande Syrien. Hej då

TotteBakar2015-11-06 02:37

nyheteridag.se/assyr...en -hjalte/

TotteBakar2015-11-06 02:55

www.express.co.uk/ne...e- Refugees

Jag vill inte ha " rätt" :/ :/ Hoppas de ljuger

totravel - Ej medlem längre2015-11-06 07:38
Antal inlägg: 4735

Lennartspex,

Kan du utveckla det här påhoppet lite:

"totravel borde bannas. Från sidan, från samhället. Så svag människa, man mår dåligt."

Det känns som om du tror att du fortfarande är på avpixlat.

janne1212122015-11-06 08:21

"För drygt en vecka sedan tog Tyskland beslut om att börja skicka hem många afghanska asylsökande. Merkels regering är oroad över att flera hundra tusen kan vara på väg från Afghanistan och man vill sända en signal.

Regeringen i Tyskland tror också att uppemot hälften av de som kommit till Tyskland, och bland dem som är på väg, inte har verkliga asylskäl, utan tar sig till Europa av ekonomiska skäl. "

www.aftonbladet.se/n...17 12361.ab

När ska Löfven & co vakna?

Och alla ni här på betapet som fortfarande pläderar för att Sverige måste ta sitt ansvar, och att Sverige har råd, ni fortsätter er Törnrosasömn.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?