Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 35 |
Inloggade | 68 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 17:49 | |
![]() | Varför drar du in mig i er dispyt? Jag har bett om ursäkt flera gånger, till och mer via PM (som jag förövrigt inte fått svar på). Jag var uppriktig i Pm:et. Jag uttrycker mig plumpt ibland, vilket inte är någon egentlig ursäkt, men ändå en sanning. Jag är dock inte en person som går runt och hatar människor, eller är arg under en längre tid. Och jag menade inget illa, även om det lät så för dig. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 17:50 | |
![]() | Jag tycker verkligen inte det vore roligt om du blev sjuk, vilket jag även förklarade. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 17:52 | |
![]() | Så, jag menade inte att förolämpa dig med att länka till sidan. Och jag önskar inte heller att du råkar illa för sjukdomar och dylikt. Är du med på det? | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 17:53 | |
![]() | genom att* | |
Bitte - Administratör | 2015-11-24 17:53 | |
![]() | Nu ska vi se tråden handlar om ? Har du koll på flyktingkrisen? Och INGET annat , det är absolut nog med att ha åsikter om hur andra är mm,mm . Jag säger till denna enda gång ! Bitte | |
Rhotheta | 2015-11-24 17:57 | |
![]() | AndersF4 "Jag sörjer också att vi inte kan göra mer för de människor som har det svårt." Samma dag som Parismorden oroade hon sig för hur jobbigt det skulle bli för klimatombuden i Paris med all uppståndelse. Hon grinar naturligtvis för att hon av hela sitt parti kallats nazist, Judas, Breivik och sverigedemokrat i flera veckor för att hon haft mage att prata lite akut verklighet. | |
AndersF4 | 2015-11-24 17:59 | |
![]() | Bra, då vet jag. Antar du kollat med henne att det är så det är. | |
Rhotheta | 2015-11-24 18:00 | |
![]() | Tur då att tråden berör allt om flyktingkatastrofen och det mesta om migrationspolitiken, så att vi inte riskerar att hamna OT. | |
Rhotheta | 2015-11-24 18:01 | |
![]() | Det var så lite. | |
AndersF4 | 2015-11-24 18:02 | |
![]() | Vilket? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-24 18:04 | |
![]() | Då så, då är vi on topic igen. Kinberg Batra säger tydligt att det här räcker inte. Hon menar att det enda som hjälper är att helt enkelt avvisa varje flykting som kommer till Sveriges gräns med hänvisning till Dublinförordningen. Den som kommer hit måste ha passerat annat EU-land och ska återvända dit för att söka asyl. Jag menar att Kinberg Batra har rätt. Det som måste hända är att INGEN flykting släpps in i landet nu. Då hjälper inte regeringens åtgärder. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 18:09 | |
![]() | Ja, så länge dessa länder tar hand om flyktingarna ordentligt och ger dem ett värdigt liv så kan jag väl tycka att det är ett bra förslag.... | |
limpan__2 | 2015-11-24 18:23 | |
![]() | Så en oppositionspolitiker opponerar sig lite vagt och det är belägg för att signalpolitik, med en extremt tydlig signal, helt plötsligt slutat fungera? | |
Rhotheta | 2015-11-24 18:38 | |
![]() | Om man hade infört dessa åtgärder i våras, hade det varit bättre eller sämre ur ett paretoperspektiv? Nu har vi förstört alla asyllinjer i landet och människor hamnar på gatan i minusgrader. Människor hade valt andra resmål än Sverige. Kanske hade Aylan Kurdi varit vid liv i dag, eftersom målet var Sverige. Å andra sidan hade det väl blivit folkligt uppror så fort melodifestivalen var över. Hade det varit möjligt politiskt? För och emot... | |
Lågintensiv | 2015-11-24 18:39 | |
![]() | Tillfälliga uppehållstillstånd är absolut en början. Då hinner man åldersbestämma de ensamkommande männen också. Jag tycker systemet känns sjukt orättvist och godtyckligt. De mest bemedlande har kunnat ta sig hit, och kvar i flyktingläger sitter kvinnor, barn, fattiga. Bättre att styra migrationen mer aktivt, jag hade velat att alla småbarnsfamiljer var försäkrade en trygg hemvist. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-24 18:39 | |
![]() | Tack för ditt förorättade svar Mickelräv. Det var härlig sandlådenivå på det och jag fick mig ett härligt skratt. "Det är inte jag som är elak, det är du, du är elak mot alla och jag är aldrig elak utan mot dom som är dumma mot mig" (fritt översatt). Asylsökande som ska skickas tillbaka i enlighet med Dublinförordningen måste släppas in och utredas. Bedömningen kan inte göras vid gränsen utan måste göras av migrationsverket. Det sker redan idag i många fall. Det borde AKB och moderaterna ha koll på. Mollee länkade tidigare till en sida som anger hur många som får stanna, hur många som skickas till annat land för asylprövning och hur många som skickas tillbaka till ursprungslandet. Exempelvis får 51% av asylsökande från Afghanistan stanna, 33 % skickas i enlighet med Dublinförordningen till annat land och 16 % får avslag på sin asylansökan. Om man har rudimentär kunskap om hur det går till i asylprocessen vet man att detta är hur det går till. Om man inte har denna rudimentära kunskapen så tror man kanske att alla kan stoppas och avvisas vid gränsen a la Ungern. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-24 18:45 | |
![]() | Lågintensiv, Jag håller med dig. Migrationen måste styras mer aktivt och det vore hemskt bra om Tyskland, Österrike och Sverige fick gehör för sin förslag i den vägen från övriga EU-länder. Det måste införas ett kraftigt utökat kvotflyktingsystem så att det blir någon slags ordning på det hela. Det nuvarande kvotflyktingsystemet är extremt underdimensionerat och ingen som har möjlighet att fly på egen hand sitter och väntar på att deras ansökan om att bli kvotflykting ska gå igenom. Man ger sig istället av på en vådlig resa med många strapatser och osäker utgång. Det är hemskt att tänka på vilket lidande dessa människor går igenom och det är ännu hemskare att tänka på alla de som inte ens har möjlighet att ge sig av utan tvingas sitta kvar i flyktingläger i Libanon, Jordanien och Turkiet under mycket dåliga förhållanden. Det är dags att börja i rätt ände nu. Det var dags redan i våras. EU sitter på rumpan och ingenting händer. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-24 18:48 | |
![]() | Under tiden bör vi dock behandla de som kommer hit med värdighet och ge de som har skyddsbehov asyl. Dublinförordningen kan man fantisera om men den kommer aldrig att anammas igen. Den är obsolet och icke fungerande. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-24 18:50 | |
![]() | *anammas igen *fullt ut. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2015-11-24 18:57 | |
![]() | Jag har inte hängt med än. En på jobbet berättade att Sverige har "stängt gränsen". Så verkar det inte vara när jag läser här. Har villkoren försämrats så att det nu finns något land som är mer attraktivt än Sverige? Jag har, återigen, lite dålig koll på vad andra länder egentligen tillämpar. Kan någon kort redogöra, utan att använda ord som människosyn, hjärndöd, naiv eller nazist? | |