Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 9 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2016-01-08 18:10 | |
![]() | Vet att du tycker som han, själv tyckte jag som vanligt att han inte hade många rätt i sin krönika. Vi vet ju vad han står för. | |
janne121212 | 2016-01-08 18:11 | |
![]() | Här har du en bättre krönika. Oj vad vi har mycket att lära av detta. www.expressen.se/deb...tt -tystna/ "Medlidande är en form av förakt, kanske den mest försåtliga eftersom den kan misstas för omsorg och godhet." Skriv av den meningen och sätt upp på era kylskåp, alla ni som skryter med det ni kallar empati. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-08 18:18 | |
![]() | Micro: Enligt dig, är Zlatan svensk eller Bosnier? Var Cornelis Wreesvijk svensk eller holländare? Är Mark Levengood svensk eller finsk? Är Leila K svensk eller marockanska? Är drottning Silvia svensk eller tyska? Är Tilde de Paula svensk eller chilenska eller brasilianska eller kubanska? Är Jan Guillou svensk eller fransk (eller norsk)? | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-08 18:19 | |
![]() | janne, Jag tror nog att informationen om händelseförloppet och vem som är misstänkt för händelsen har gått fram till den som vill veta. Om man vill haka upp sig på något så kan man göra det. Jag väljer att inte göra det. | |
janne121212 | 2016-01-08 18:24 | |
![]() | Du ser inte problemet i att citera en tidning och utelämna vissa fakta, tycker du det är journalistiskt hederligt? Ändamålen kan vi för din skull lämna därhän. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-08 18:28 | |
![]() | Här är den stora myten om oss som vill upprätthålla asylrätten. Damen i Expressen sätter ord på den på ett bra sätt: "Det allra största hindret för människor som invandrar till Europa och Sverige är att den inhemska majoriteten ser dem som oförmögna. Vi tycker gärna synd om främmande människor, försöker sätta oss in i deras eventuella lidande och visa förståelse – men vi får inte ställa krav eller låta dem ta konsekvenserna av sitt handlande. Vi uttrycker inte ens klart vilka regler som gäller i vårt samhälle, kanske av rädsla att trampa på tårna (sexklubben hade tydliga skyltar med ordningsföreskrifter i varje rum, ingen blev kränkt). Man får inte peka ut nykomlingen som mindre vetande, den som kommer ny förväntas att på något vis lista ut allt på egen hand." Detta är en oerhört förenklad bild och dessutom gravt felaktig. Jag har mycket svårt att tänka mig att någon tycker som hon skriver. Jag kan visserligen bara se till mig själv, men hennes slutsats är extremt långt ifrån hur jag tycker saker och ting ska skötas vad gäller migrationspolitiken. Är det någon i detta forum som kan bekräfta hennes ord och säga att det inte är en myt eller en slags karikatyr? Loco, Nora, liminal och ni andra som är "invandrarvänliga" får gärna ge sin synpunkt på Nachmans slutsats. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-08 18:30 | |
![]() | janne, Inte om storyn går fram på ett tillräckligt tydligt sätt och det tycker jag att den har gjort denna gången. Nu tycker jag vi släpper detta..... | |
janne121212 | 2016-01-08 18:32 | |
![]() | Då ska jag meddela dig att jag hör till dom som skriver under på det hon skrev. Så förmodligen är vi några. Men dina polare lär ju inte hålla med. | |
ingson | 2016-01-08 18:35 | |
![]() | Rhotheta Håller i mycket med Gnagel När jag hör "katolsk präst" föreställer jag mig en man i löjlig prästutstyrsel. Inte någon med bra vinterkläder och ordentligt på fötterna Men om det är en vindstilla solig vinterdag utan mycket snö och alla prästerna är mätta,välklädda och friska kan dom gå till nästa hus. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-08 18:37 | |
![]() | janne, Det spelar mindre roll för mig om du missuppfattar dina meningsmotståndares åsikter. Det är ditt eget problem. | |
janne121212 | 2016-01-08 18:38 | |
![]() | Jag har bevistat en del SFI-lektioner och jag har flera gånger frapperats över tonen till eleverna. Lite grand som man pratar med barnen på dagis, när dom gör något bra. Detta menar jag är kraftigt nedlåtande. Det är vuxna människor som man faktiskt kan förvänta sig ska tillgodogöra sig åtminstone stora delar av det svenska språket utan att höjas till skyarna. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-08 18:43 | |
![]() | janne, Kulturrelativismen som Nachman syftar på i sin artikel kan man använda i kvalitativa humanistiska studier, men det torde vara oerhört sällsynt att någon lever sitt liv efter kulturrelativismens grundlagar. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-08 18:52 | |
![]() | janne, Menar du att det finns direktiv inom undervisningen som säger att läraren ska bete sig så? | |
janne121212 | 2016-01-08 19:05 | |
![]() | Självklart inte, men det är så många beter sig när dom ställs inför nya invandrare. En omsorg som man annars inte skulle visa några andra än barn. Man verkar tycka att vi kan inte kräva så mycket av dessa människor. Det kallar jag särbehandling och att undvika att ställa krav. Ungefär som många idag uppfostrar sina barn trots att förmodligen alla vet att det är fel. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-08 19:10 | |
![]() | totravel. Barnslig och infantil är de ord som dyker upp och som beskriver hur jag uppfattar artikeln. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-08 19:16 | |
![]() | Ok, Nora, stämmer bra överens med mina känslor inför den. Janne, Har de SFI-lärare du sett undervisa någon lärarutbildning? Det låter amatörmässigt, det där. Så får det inte gå till. | |
janne121212 | 2016-01-08 19:23 | |
![]() | Jodå, men pedagogik och didaktik verkar inte driva rädslan för att visa sig fördomsfull på flykten. | |
janne121212 | 2016-01-08 19:26 | |
![]() | Jag skulle vilja påstå att det är en ganska vanlig företeelse, när svenskar möter invandrare. Lite grand som "Don´t mention the war". | |
Måns_E | 2016-01-08 20:20 | |
![]() | Det är inte min erfarenhet. Det låter lite som någon slags överbeskyddande hönsmamma, och visst kan man stöta på sådanna människor, men inte har jag märkt att flyktingar i högra utsträckning skulle bli behandlade på det viset. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-08 20:28 | |
![]() | Jag känner inte igen den beskrivningen Totravel. Varken hos mig själv eller någon i min omgivning. Att nyanlända inte förstår vissa saker i början är självklart för mig men då visar man de hur vi gör här i Sverige. Jag vill minnas att svenskar har blivit bannlysta både i alperna och i Medelhavet pga deras svinande, varför kan inte svenskar bete sig till 100% när de befinner sig i andra länder som har andra lagar/sedvänjor? Är det något kulturellt som hör att de inte kan bete sig? | |