Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:29 | |
![]() | Avsaknaden av ekumenik bland kristna är ledsam. | |
| Kuralo | 2013-07-15 01:31 | |
![]() | Gud är varken kvinna eller man. Gud är inte människa så vi kan inte se kraften ur mänskligt perspektiv. Gud är källan som vi alla kommer ifrån och som vi alla en dag återgår till. Gud Är! Så vi behöver inte frottera oss i vem som vet mest/bäst eller vem som har rätt. Vi behöver inte bekymra oss över vilken religion som är mest rätt för att alla religioner har som mål att söka Gud. Att sen en indianstam i Borneos regnskog ser annorlunda ut än en liten församling i Nässjö, i sitt sökande, är bara naturligt och betyder egentligen ingenting. För att Gud är överallt i evighet. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:31 | |
![]() | Amen Kuralo! | |
| Pubbe | 2013-07-15 01:31 | |
![]() | Det är en tolkningsfråga! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:32 | |
![]() | Amen | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:32 | |
![]() | Tycker du söndagsman? Jag tycker det är härligt att man kan tolka saker på olika sätt men ändå dela en gemenskap. Det är som med NPF-diagnoser, två personer kan ha samma diagnos, men det kan yttra sig på olika sätt, ändå finns det vissa drag man delar tillsammans, vilket gör att man inte känner sig ensam i sin diagnos utan kan dela med sig av sina erfarenheter med andra | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:33 | |
![]() | Eller så finns det ingen gud varken i Borneo eller Nässjö. Bara en massa människor som är vilsna och behöver något att hänga upp sina meningslösa liv på. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:33 | |
![]() | @Pubbe Vilket? Det första budet? Visst, man kan tolka det precis hur man vill. Men traditionell kristendom tolkar det som jag i grova drag skrev ovan. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:34 | |
![]() | @Söndagsman Du skrev "Eller så finns det ingen gud varken i Borneo eller Nässjö. Bara en massa människor som är vilsna och behöver något att hänga upp sina meningslösa liv på." Kanske är det så. Missunnar du människorna det goda i att finna en mening i det de tror på och lever efter? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:35 | |
![]() | Nej, jag ogillar när vissa hävdar att just de har funnit sanningen. | |
| Pubbe | 2013-07-15 01:36 | |
![]() | Det mesta i religiös skrift är en tolkningsfråga helt enkelt, vem vet? Bibeln är kanske bara världens mest sålda sagobok. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:36 | |
![]() | i våran kyrka som förövrigt heter ekumenia,så är vi missionare baptister metodister och katoliker,Karener Burmeser Budister, och det är inte ett problem utan en tillgång i våran försammling | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:38 | |
![]() | söndagsman,din sanning är just din sanning och min sanning är min sanning hur svårt kan det var | |
| Kuralo | 2013-07-15 01:39 | |
![]() | Söndagsman;) Inte tycker jag att mitt liv är meningslöst, tvärtom. Jag känner tacksamhet varje dag och är lycklig över att veta att jag är en fri människa, att jag aldrig är ensam, och om jag till och från tappar styrka så vet jag idag hur jag återfaller mig. Nej, jag lever inte meningslöst för att jag tror- tvärtom. Det är en glädje som jag önskar alla. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:40 | |
![]() | Men ttitti du kan inte blanda landstillhörighet med religion. Att säga att vi i våran församling har Normmän, Tyskar,Ester.... Har ingen som helst relevans. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:40 | |
![]() | Fint skrivet Kuralo. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:42 | |
![]() | Poängen Kuralo är just den, du får tro men låt då oss andra inte tro. Försök inte pådyvla oss er tro, oavsett om du är kristen, muslim eller buddist. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:43 | |
![]() | @Söndagsman Du skrev: "Nej, jag ogillar när vissa hävdar att just de har funnit sanningen." Varför? Ogillar du när någon hävdar att de tror benhårt på en viss politisk strömning? Ogillar du när någon hävdar att just deras hus är det vackraste på gatan? Det är skillnad på att hävda något och att hävda något och inte acceptera att andras syn på saken kan vara annorlunda. I en demokrati har man åsikts- och yttrandefrihet. Ställer du dig inte bakom dessa ting? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:44 | |
![]() | söndagsman,jag vet inte exakt vad dom har för religion dom här människorna som är med i församlingen dom är karener och burmeser,det är ingen skism eller dålig stämning mellan oss trots den olika tron det är Jesus i centuim det är det som är viktigast | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:45 | |
![]() | @ttittii Din kyrka låter som en härlig blandning! :) @söndagsman Tycker du att du blir pådyvlad något här? I så fall står det dig fritt att inte utsätta dig för det. | |