Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:46 | |
![]() | Ja, självklart ogillar jag allt som inte har en vetenskaplig grund. Ja självklart ogillar jag SDs inställning till invandring, även om de tycker att de har rätt. Vad är din fråga? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 01:46 | |
![]() | Och jag är oerhört lycklig över att inte ha en tro till något övernaturligt utan ha en solid och stadgad tro på den verklighet jag har runt mig. Ett motto jag har är detta: närmandet till Gud avskärmar en från människorna!!! | |
| Kuralo | 2013-07-15 01:47 | |
![]() | Nej verkligen inte, jag pådyvlar ingen min tro, men jag vet att det känns provocerande när man inte tror. Alla får tro som de vill, vi föds med fri vilja. När jag uttrycker mig så utgår jag ju ifrån mig själv och inte vad jag vill att andra ska tro. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:48 | |
![]() | @Söndagsman Du läste min fråga. Du behöver inte vara sarkastisk. Ställer du dig bakom åsikts- och yttrandefrihet? Ja eller nej räcker. Du ogillar allt som inte har en vetenskaplig grund och du ogillar SD. Det är gott och väl. Men du kan inte acceptera att andra gillar det du ogillar? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:48 | |
![]() | Mitt svar 01:46 var till Rultatultans inlägg 01.43 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:49 | |
![]() | ja,det är en härlig mix av människor från hjärnkirurger till pastorer ,hemlösa,och många olika nationliteter som berikar det är kul,Och så är det hon som delar nattvard i låga blå lösnaglar ops det var vist jag | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:51 | |
![]() | @Söndagsman Du svarade inte på den frågan. Jag skriver för tredje gången: ställer du dig bakom åsikts- och yttrandefriheten? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:52 | |
![]() | @Rultantultan Självklart så är jag för åsikts och yttrandefrihet. Men det betyder ju inte att jag måste dela allas åsikter. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:52 | |
![]() | hehehe, ttittii ;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:53 | |
![]() | ingen har någonsin påstått att du måste dela andras åsikter,hur mycket du en vill att det ska vara så | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:55 | |
![]() | Men va bra då är vi ju överens, det finns så många gudar som det finns troende eller i inga alls. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:55 | |
![]() | @Söndagsman Gott så. Du är för åsikts- och yttrandefrihet. Ändå ogillar du när någon säger att de funnit sanningen - människor som funnit sanningen utan att varken köra ner den sanningen i någon annans hals och människor som funnit sanningen samtidigt som de accepterar att andra har sin sanning. Sorry, jag får inte ihop det? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:55 | |
![]() | till söndagsman | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:56 | |
![]() | nä en gång till då söndag,det finns en Gud och tusentals sätt att tro på 2 skilda saker | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:57 | |
![]() | Det är just det där med att "finna sanningen" jag har svårt för. Kan man inte bara säga att man har hittat sin väg eller något liknande. Sanningen betyder ju att den gäller alla och det är liksom det jag har problem med. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:03 | |
![]() | Kanske är det så att det man tror på gäller för en själv. De kristna kommer till himlen Buddhisterna återföds Ateisterna försvinner ur tomma intet o.s.v Det hade nog varit det allra bästa. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 02:04 | |
![]() | @Söndagsman Ah...nu förstår jag dig lite bättre. En fråga om semantik alltså! Semantik eller inte: jag HAR ju hittat sanningen. Min sanning. En sanning som jag delar med miljoner människor. För att återknyta till TS inlägg "Jesus säger att han är vägen, SANNINGEN och livet." Och det är precis det jag funnit. Det är inte bara min sanning - det är Kristi sanning. Och kristi efterföljares sanning. Men jag förstår nog hur du tänker - att när en troende (oavsett religion) hävdar att hen har funnit sanningen så exluderas plötsligt en massa människor. Och att exkluderas kan förknippas med att "inte vara tillräcklig, inte duga, ha fel" Tack för the clarification! | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:07 | |
![]() | @Molle2 så du menar den tro man själv tror på är den som styr det som kommer efter döden? Så jag som ateist hamnar inte i helvetet även om jag betett mig som ett svin genom hela livet? | |
| Rultatultan | 2013-07-15 02:07 | |
![]() | @Söndagsman Om du trodde på ett helvete -vad skulle det då vara? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:09 | |
![]() | Söndagsman, jag bara lekte med tanken. | |