Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:10 | |
![]() | Jag har ingen aning om det ens finns ett helvete, så jag kan inte svara på din fråga. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:11 | |
![]() | @Rultatutan En evig bibelskola med livets ord. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:15 | |
![]() | För att återgå till det seriösa så är din debatt-teknik sunkig Rultatultan då du i slutet av ditt inlägg skriver: "Och att exkluderas kan förknippas med att "inte vara tillräcklig, inte duga, ha fel" Jag och många med mig håller inte alls med dig om den tolkningen. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 02:15 | |
![]() | HAHAHA oh oj @söndagsman Det vart konkret och ord och inga visor :) | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:17 | |
![]() | Kul att jag kan göra dig glad, det tycker säkert din gud är bra. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 02:18 | |
![]() | @söndagsman Jag har inte kommit hit för att få recension på min debatt-teknik direkt. Du ställde frågor och jag har tagit mig tid att svara. Passar inte galoscherna så behöver du varken läsa eller svara tillbaka. Kanske missade du ett ord i det jag skrev? "Och att exkluderas KAN förknippas med..." För mig kan det det. Och säkert för många andra. Kanske innebär det en helt annan känsla för dig. Jag skrev inte "och att exkluderas FÖRKNIPPAS MED" Stor skillnad. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:18 | |
![]() | Nej nu har det blivit måndag så jag måste lämna er, syns om en vecka. Må gud vara med er. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 02:18 | |
![]() | @söndagsman Det gör han garanterat :)) Att skratta är bra för både kropp och själ! | |
| Rultatultan | 2013-07-15 02:19 | |
![]() | Tack detsamma, söndagsman! Och Gud välsigne! | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:22 | |
![]() | إن شا&am p;#1569; ال&am p;#1604; | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 02:24 | |
![]() | Det skulle stå InchaÀllah på arabiska där men det sket sig. Over and out. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 02:32 | |
![]() | Tro är inga lätta saker, men bättre än otro i alla fall :)! | |
| stuvelsberg | 2013-07-15 06:29 | |
![]() | Det framgår med all önsklig tydlighet, omedvetet eller ej, att troende vill så gärna tro att man till skillnad från icke troende bortser från förnuft, logiskt och rationellt tänkande vilket inte är så konstigt, en nödvändighet.Att man inte ens inser vad oerhört mycket ont religionen för med sig är skrämmande, alla försök att undgå detta i sina kommentarer misslyckas, alla ursäkter, bara referera till personers fria vilja etc.Utan tvekan är det självbedrägeri.Det finns ingen substans 4 what so ever.Inte ett endaste spår av gudomlighet i vår verklighet.Eftersom gud anses övernaturlig är det i sig motsägelsefullt att ge "honom" karaktärsdrag och andra attribut enär vi helt enkelt inte har någon som helst kunskap om en övernaturlig verklighet. När man läser alla troendes inlägg här framgår det väldigt tydligt!!!!!! | |
| stuvelsberg | 2013-07-15 06:50 | |
![]() | Religionen är skapad av maktens män för att trycka ned massan så den håller sig på mattan och inte blir obstinat, och då är det ju viktigt att man får massan att lyda. Det fick man genom att hota och skrämma till lydnad. Det finns sålunda starka skäl att inta ställningen att gud är skapad av människan och inte tvärtom.Sen håller jag med om tidigare inlägg att det inte är hållbart att tala om sanning i en tro! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 07:54 | |
![]() | Tja, jag har väl hela natten kämpat för de icke troendes sak, jag har försökt poängtera och ifrågasätta, men får enbart klena svar eller inga. Däremot blir jag hela tiden ansatt av en annan icke troende, som hela tiden vänder sig emot mig med saker som inte har ned trådens frågeställning. Mot de fanatiska är hon dessvärre icke ifrågasättande och tar deras parti fast hon inte delar deras uppfattning, otroligt förvirrande och irriterande. När enda egenskapen man har är att hitta fel hos andra ben inte kunna komna med något konstruktivt själv! Jag står upp mot dessa fanatikers, då jag anser dem skrämmande, de som inte ifrågasätter dem är lika skrämmande! När en person inte med eget förstånd förstår att den har skrivits av män, skrämmer mig oerhört! | |
| stuvelsberg | 2013-07-15 07:59 | |
![]() | Verkligen, har följt tidigare inlägg och kan konstatera att man förvränger, missuppfattar och försöker vända på frågeställningen eller helt enkelt inte svara, det ökar inte trovärdigheten som man väl ändå i sanning måste konstatera redan är ett bekymmer för troende. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 07:59 | |
![]() | Att inte förstå att religion har skapat många krig, många förluster av onödig död. Av alla krig som utkämpats under människans historia skulle jag vilja veta vilka som har slutits av fred pga religion. Religion skapar ofta krig, sällan har religionen skapat fred! | |
| stuvelsberg | 2013-07-15 08:23 | |
![]() | Så sant. | |
| Sote | 2013-07-15 08:29 | |
![]() | Ttiittii-Du skriver att det är en härlig mix av människor med olika ursprung i din kyrka men det ni har gemensamt är er tro på jesus. Du skriver att det finns Buddister och det var nog det som förvirrade folk för ser du dom tillber inte Jesus nämligen. Så troligtvis skrev du fel eller så tänkte du som vanligt inte riktigt klart innan du skrev. så fundera ett varv till och återkom så ska vi se om du kan få till det. Gällande första budet så håller jag med dom som påpekade att det budet i sig visar att det då finns andra gudar annars skulle ju det budet vara helt onödigt. Någon skrev att det var för att man då tillbad träfigurer men det fanns högt utvecklade religioner under samma period som moses sägs ha fått budtavlorna så det handlade inte om några träfigurer direkt. Moses själv växte ju upp vid det Egyptiska hovet så han var nog mycket bekant med deras gudar. Alltså om det hade funnits bara en gud, en sanning, då hade det budet i sig varit överflödigt. Det måste alltså handla om att exkludera övriga gudar så att anhängarna inte vågade annat. Titta bara på när Sverige skulle kristnas. Det gick ju sådär. Vår Asatro var så djupt rotad i kulturen att vi än idag har kvar delar av vissa traditioner som tex Jul och midsommar, vissa av veckodagarnas namn och ortsnamn,personnamn m.m. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-15 08:39 | |
![]() | Stuvelsberg: Det framgår med all önsklig tydlighet, omedvetet eller ej, att troende vill så gärna tro att man till skillnad från icke troende bortser från förnuft, logiskt och rationellt tänkande vilket inte är så konstigt, en nödvändighet Därför heter det TRO, Det har väldigt stor kraft genom namnet Jesus. Det har inget med logik att göra. Som exempel kan man ta när Jesus gick på vattnet. Jesus ÄR tro. Jag tror inte Jesus kalkylerade ifall han skulle kunna gå på vattnet.. nej han Trodde. Han såg bortom "problemet" Om du har en tro, stort som ett senapskorn, så kan du säga till berget därborta: -Flytta dig! Om du tror och inte tvivlar, då ska berget flytta sig. Tro är en fantastisk gåva. Inte alltid så lätt dock. | |