Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:28 | |
![]() | Rultan,Budisterna äter inte Gris eller ko(tror) jag så det blir veg korv till dom men jag äter inte djur själv så det är inget problem,och eftersom det funkar för Budisterna så blir det inte ett Problem för oss dom låter döpa sig och sina barn | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:29 | |
![]() | Så vad ljuger han om och vem är det han inte vågar möta? Han har mött Lennox f ö. M fl. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:30 | |
![]() | rultan en länk www.dhamma.se/buddha/242. htm | |
| Rultatultan | 2013-07-15 14:32 | |
![]() | Oh, tack för länk, Porla! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:35 | |
![]() | Och f ö, lika väl som du påstår att Dawkins självklart inte vågar kan jag påstå att han visst gör det men inte vill slösa tid på och ge uppmärksamhet åt nötter. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 14:35 | |
![]() | Skulle dock vilja ha lite information kring tankarna om buddismen som religion eller filosofi. Begreppet religion är ju så svårdefinierat. Buddismen ses traditionellt som en av de fem största världsreligionerna (på tredje...kanske fjärde plats storleksmässigt?). | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:39 | |
![]() | Göran>> du säger att den som inte tror är förtappad och hamnar i helvetet, och du säger att Dawkins ljuger och är feg. Jag som icke troende säger inte att du är dum i huvudet eller en lögnare, jag säger att vi inte delar samma åsikt. Vilket är den mest sympatiska hållningen? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:43 | |
![]() | Alla har sina sanningar och det är bra att det får vara så,man behöver inte kasta skit på dom som har en annan sanning en vad man själv har,För då har man skitit i fel vebod | |
| omeganoll | 2013-07-15 14:44 | |
![]() | Sett Dawkins mot Lennox; Lennox är snäll mot Dawkins när det gäller DNA-problematiken och även vad beträffar cellens första minuter. Bägge ämnena är milt sagt svårförklarliga med evolutionistisk utgångspunkt som närmast kan förklaras som en fobi. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:47 | |
![]() | Och det mesta är svårförklarligt ur kreationistisk vinkel utan en hel del logiska hål. Från mitt sätt att se. Men till skillnad från många troende påstår jag inte att du brinner i helvetet om du inte håller med mig. | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 14:48 | |
![]() | Göran A; det enda du slänger in då och då är rent fanatiskt religionstrams - inte ens de övriga kristna i tråden verkar stödja det du tror på. "De allra flesta av de argument mot den kristna tron och "världsbilden" som läggs fram av er; mer eller mindre rabiata ateister; bygger på felaktiga och icke-bibliska premisser. Richard Dawkins och hans gelikar har lyckats väl... snacka om hjärntvätt." - det R D kommit fram till strider mot bibeln, ja. Är det det enda du bygger dina "fakta" på? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:48 | |
![]() | nultj,du kommer inte brinna i helvetet lovar ;) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 14:49 | |
![]() | Det är jag övertygad om att jag inte kommer göra, ttiittii, eftersom jag inte tror på att det finns. :) | |
| stuvelsberg | 2013-07-15 14:56 | |
![]() | Sen har man väl knappast olika sanningar? | |
| Göran A | 2013-07-15 14:58 | |
![]() | Gunilla:Bravo, du kan säkert vinna en del poäng på att säga så där. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 15:01 | |
![]() | @Göran A Jag visste inte att diskussioner kring tro handlade om att vinna för egen del? | |
| Rultatultan | 2013-07-15 15:01 | |
![]() | Eller att vinna över huvud taget. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 15:05 | |
![]() | Bibeln är sann, för det står i Bibeln. 3.bp.blogspot.com/-D...-l ogic.jpg | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-07-15 15:10 | |
![]() | Rulltulltan; Jag menade naturligtvis att Den Heliga Anden numera betecknas som Herren Gud, varför blev det så och inte t. ex Vår fru Gud? Varför är Anden en han? Förr dyrkades gudar ofta som en kvinna, kvinnan gav liv,alltså var hon dyrkansvärd. Varför valde översättare/tolkare att förvandla Anden till en Herre, dvs man,...? Sämst åpåbeta;Att en 13-årig grabb uppfattar Nin som ren porr är lätt att förstå, läs om hennes dagböcker idag,de innhehåller väldigt lite erotik men mycket annat värt att ta till sig. | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 15:11 | |
![]() | Göran A; "Gunilla:Bravo, du kan säkert vinna en del poäng på att säga så där." - jag är inte ute efter att vinna poäng. Däremot är jag väldigt intresserad av din förklaring. | |