Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-07-15 17:12 | |
![]() | Göran A; men se - då VET du att myrsloken inte är en fågel. Där gick min tro om intet... ;) Om jorden bara är några tusen år gammal så är alltså alla fynd/tidsåldrar av diverse slag, miljontals år gamla många gånger (dinosaurier (kan iofs själv ha svårt att föreställa mig dessa gigantiska djur), homo erectus, Lucy...) hittepå? Lite lätt snott från evolutionsteori.se; "En liten kul historia om en lokal radiopredikant från den amerikanska södern i färd med att frälsa sina lyssnare: ”Vänner, djävulens verk visar sig på många olika sätt mitt framför näsan på oss. Jag gick nerför gatan i en av våra stora städer och hamnade utanför ett naturhistoriskt museum. Där hängde en affisch som löd, ‘Kom in och se våra dinosaurier’. Jag blev nyfiken på vad som händer på en sån plats och gick in, och där stod en man, ett redskap åt djävulen, och predikade om monstruösa varelser för en massa godtrogna skolbarn. Han läste högt ur en bok med titeln Förhistoriska djur. Alltså, det som är förhistoriskt kan omöjligt vara kristet. Så jag nappade boken ur hans hand. Jag var helt bestört, i dessa svåra tider när Antikrist i regeringen säger att ‘nädå, era barn kan inte ha skolbön, med de kan få lära sig dinosauriereligion varenda dag‘. Om här i detta oheliga dinosaurietempel predikar man från falska biblar till barnen och lär dem att dyrka idoler som aldrig har existerat. Och i deras medvetande tar föreställningar om sådana varelser den plats som kunskap om Gud och Guds ord borde ha. Så jag kastade boken ned för trappan och stampade på den. Och jag försökte där och då att komma på en strategi för hur jag skall kunna föra ett korståg mot denna nya djävulsdyrkan och dinosaurietro. Dinosaurier är djävulens verk. De är djävulens leksaker. Sådan gudlös, kommunistisk dinosaurieinformation måste förstöras innan den för oss alla raka vägen till fördömelsen.”" | |
| Kuralo | 2013-07-15 17:14 | |
![]() | Stuvelsberg sa; Är det möjligt att tro på en gud så är nog det mesta möjligt, tyvärr. Tyvärr??!! Varför välja att se världen ur ett negativt perspektiv, se dig omkring i denna underbara värld som du valt att födas till. Det är väl inte tyvärr att allt är för oss möjligt, det är ju underbart att veta. Du kan dra till dig precis vad du vill,så se till att det är gott :)) | |
| Göran A | 2013-07-15 17:21 | |
![]() | Gunilla: Sorglig och samtidigt lite smålustig historia. Håller med. Så går det när man är oinformerad. Dinosauriernas existens är inga bekymmer för biblisk skapelsetro. Man kan även läsa om dem i bland annat Jobs bok. | |
| Sote | 2013-07-15 17:23 | |
![]() | Jahapp så var vi tillbaka på ruta ett igen. Alla som i den här tråden säger sig vara kristna verkar tro på väldigt olika sätt. Tex så verkar Göran och Ttiittii vara lika långt från varandra som Hitler och Jesus..... Men alltså ärligt!!! Om man överhuvudtaget vill bli tagen på allvar så kan man bara inte komma med såna påståenden. Det är ju liksom bara så .....ja jag finner inte riktigt ord.....det är ju som att föra en diskussion med femåringar. Någonstans så har ju någonting gått väldigt fel under skoltiden, livet eller jagvet inte vad. Tror ni att jorden är playt också? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 17:29 | |
![]() | www.nissenoren.se/si...vd el4.html | |
| Sote | 2013-07-15 17:30 | |
![]() | Gunilla- ja alltså, vad ska man säga? Känns ju liksom meningslöst att fortsätta diskussionen. Däremot akulle jag verkligen vilja få se hur ni som faltiskt är kristna för den här diskussionen vidare. Några tror att korden är ett par tisen år gammal, några förkastar det, några är för abort några helt emot, några är för fri rätt till vår sexualitet några billstaekt begränsa den( främst kvinnors förastås) m.m hur resonerar ni med varandra om dessa frågor eller vågar ni inte stå emot varandra? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 17:30 | |
![]() | Sote, ser du det som en nackdel eller fördel?att Göran och jag står långt ifrån varandra,det gör inte jag | |
| Göran A | 2013-07-15 17:34 | |
![]() | Nej, men finns en evolutionist som tror att jorden är platt. Daniel Shenton, ledaren i "The Flat Earth Society". | |
| Sote | 2013-07-15 17:35 | |
![]() | Nackdel, nej men en motsättning. Jag undrar varför ni inte har några problem att för diskussion med icketroende men inte bågar debattera sinsemellan om dom frågorna som skiljer er åt så ofantligt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 17:35 | |
![]() | Det finns nötter i alla läger. | |
| Sote | 2013-07-15 17:39 | |
![]() | Göran och varför tror inte du att jorden är platt då? Jag menar om du nu tror att den bara är några tusen år gammal? Nä nu måste jag sluta att prata med dom här märkliga exemplaren av homo sapiens (eller är det homo kristus kanske )det här är ju faktiskt helt ärligt som ett skämt. Hade detta varit i verkliga livet så hade jag tittat efter den dolda kameran. Det här går ju bara inte att ta på allvar, jag kan det då inte i alla fall. | |
| Göran A | 2013-07-15 17:47 | |
![]() | Jag och Ttiittii har haft vår dust privat. Hon får tro vad hon vill. Ett tidstypiskt barn av liberalteologi är min åsikt. | |
| Göran A | 2013-07-15 17:48 | |
![]() | Sote: Varför skulle jag tro att jorden är platt? | |
| Sote | 2013-07-15 17:50 | |
![]() | Fast jag vill höra era argument också. Det ät ju mycket intressantare än att vi som inte tror alls diskutterar med er. Kom ogen nu och visa att ni vågar. Jag är verkligen genuint intresserad av hur ni resonerar sinsemellan kring dessa frågor. | |
| Sote | 2013-07-15 17:50 | |
![]() | Jadu Göran varför skulla du tro att jorden bara är några tusen år? | |
| Göran A | 2013-07-15 17:54 | |
![]() | Sote: Nej, inte i den här tråden. Det enda jag kan säga är att jag sällan håller med henne. | |
| Göran A | 2013-07-15 18:00 | |
![]() | Sote: Främst för att Bibeln, skaparens eget ord, säger så. Att det sedan finns belägg (se länken ovan) för att det är så, skadar ju inte. | |
| Claysune | 2013-07-15 18:02 | |
![]() | Hittade en liten bok i kyrkan igår. VARFÖR JESUS, på sid,14 "Gud erbjuder oss i Kristus Jesus förlåtelse och frihet och vill ge oss av sin Ande. , Allt detta är gåvor från Gud. när någon ger oss en gåva kan vi antingen ta emot den , öppna den och njuta av den, eller så kan vi säga "nej tack". tyvärr kommer många människor med ursäkter för att inte vilja ta emot Guds gåva. . | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:03 | |
![]() | att atteister är olika är en fördel,lika så är vi Kristna olika i tänk,om vi alla vore lika i tro/icke tro vad skulle vi då diskutera ingenting | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 18:07 | |
![]() | Men Göran A; "Dinosauriernas existens är inga bekymmer för biblisk skapelsetro" - hur ska du ha det? Jorden är ju bara några tusen år gammal säger du. Menar du att dinosaurierna fanns bara några år före "för några tusen år" sedan. Eller hur får du ihop det..? | |