Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 832 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-24 00:41 | |
![]() | hoppas inte du talar om skostorlekar, trashone. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-24 00:44 | |
![]() | Nej. Engelsk deckarserie. Plöjer genom 66 filmer lite smått. Synd att det går för fort. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-24 00:47 | |
![]() | ah, jo jag känner igen det. Man får ångest fram mot de sista avsnitten ("vad ska jag nu titta på för något?"). I alla fall jag. ^^ | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 00:48 | |
![]() | Vicke :D | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-24 00:50 | |
![]() | Precis. Får väl kolla scrubs eller så igen :( | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 00:51 | |
![]() | Åh jag har precis sett avsnitt 16 ;) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-24 00:54 | |
![]() | trashone, jo scrubs funkar ju alltid iofs. Säsong 3 och 4 tröttnar jag aldrig på. Pseu! :D lääget då? | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 00:58 | |
![]() | Vicke, livet är härligt. Jag är trött som en gnu och jag tror att jag ser i kors :P Dagens citat: "Om du vill hamna på förstasidan i tidningen och nyheterna, gör då inget snällt. Då hamnar du inte ens i Eskilstunakuriren. Men försök att gå in på centralstation med en liten bomb..." | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:01 | |
![]() | Visste ni att man dödar fler människor genom att vara en genomsnittlig pedagog, än att tillhöra al Qaida?! Det är alltså bättre att bli terrorist än att vara en genomsnittspedagog... | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-24 01:04 | |
![]() | Haha, militärkläder, gasmask och en stor väska samt en väckarklocka i kombination med Arlanda flygplats skulle nog också vara en höjdare. slår vad om att jag är tröttare hur som helst. Har varit ute hela veckan nästan och sökt skolor. kostat massa pengar och slitit så på orken att jag troligen dör en naturlig eller mindre naturlig död inom en snar framtid. men än så. ;) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-24 01:05 | |
![]() | mjo pedagoger är kusliga grejer. | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:15 | |
![]() | Ja det är ju det. Föreläsaren som citatet är "taget" från pratade också om Hitler - en kille som visste vad han ville :P Han sa att det fanns tre nivåer där kunskap var i mitten. Han menade väl på (min tolkning) att Hitler hade kunskapen, sen skapade han en social och emotionell engagemangscirkel (hitlerjugend). När han hade nåt det målet ville han ha en global förändring... tja, det lyckades han ju med, kan man ju säga?! | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-24 01:23 | |
![]() | Har aldrig varit några tvivlel på att Hitler var både slug och smart. Det kan vi nog tyvärr inte ta ifrån honom. Men han hade svagheter och man ska alltid minnas att det var ett deprimerat och desperat folk han lurade. Eller lurade och lurade, han ville ju Tysklands bästa antagligen men råkade väl lägga liite för fet budget på militär och var väl väl optimistisk också. Alla stora ledares akilleshäl är deras optimism och övertro på sig själva och sina förmågor. Detta har vi även sett bland Hitlers förebilder. De romerska kejsarna. Konstigt nog så upptäckte aldrig Hitler att han själv skulle falla på samma sätt som dem. | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:26 | |
![]() | Jag tror att de flesta människor har någon form av tro, religiös eller ej. Vissa vet inte ens om vad de tror på förrän de ser nån form av ledare framträda med ideologier och fundamentala tankar om diverse ting i vår värld. Kanske de får ett aha-moment och drar på sig full mundering och slår sig i sällskap med denna oemotståndliga ledare... | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-24 01:27 | |
![]() | En grandios självbild kan få otäcka konsekvenser. | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:28 | |
![]() | Men vi får inte glömma att det inte bara var Hitler som ensam person som gjorde allt detta. Det var inte Hitler som gasade ihjäl kvinnor, barn och män. Det var inte han som passerade gränserna med sitt vapen draget. Han var klok nog att skydda sig själv. Jag är inte så förtjust i Adolf måste jag erkänna. | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:29 | |
![]() | Det finns inte många elaka människor i vår värld. Det finns bara alltför få engagerade och alltför många passiva människor! | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-24 01:31 | |
![]() | Det var modigt av dig att erkänna att Adolf inte är din favorit. | |
| Pseudonymf | 2009-04-24 01:33 | |
![]() | Ja, jag tänkte att det var dags att det kom ut i offentlighetens ljus :) Är inte så förtjust i Usama heller, men de är allt målmedvetna och envisa karlar det där. Det som grämer mig mest nu är valet mellan att bli en genomsnittspedagog eller terrorist. Skollokal och "gratis" mat vs. en grotta och skäggiga karlar. Valet är inte lätt, men det är väl en smäll man får ta?! | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-24 01:33 | |
![]() | Pseu, exakt. Som Obama. Fast jag tycker han verkar okej. Tvivlar dock på att han skulle bära på samma otäcka bieffekter som variant Hitler. Eller det är snarare fullkomligt osannolikt. Tyskland var ett desperat och fattigt folk som åter igen ville kunna äta sig mätta och se sina butiker blomstra av god ekonomi. Självklart blir de sympatiska när det dyker upp nobla, snälla soldater som bjuder på mat på torgen och leker med deras barn och parader som tågar med vacker musik. Och slagorden som får folket att känna sig enat. "Var hälsad! Leve Hitler". Precis som du säger så handlar det om en tro som hjälper dessa människor genom en hård tid. | |