Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SämstpåBeta | 2013-07-15 18:29 | |
![]() | Göran du skrämmer mig verkligen. Tror du verkligen på Adam och Eva allt det orimliga i skapelseberättelsen? Tro är tro, och inget som någonsin går att bevisa. Sedan finns det ju nötter som för krig i tron att de kan det, eller pådyvla son på någon annan. Och eftersom motparten sällan säger javisst på en gång så far man en långdragen motsättning där onödigt många liv spills. Göran tror du att solen kretsar runt jorden? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 18:30 | |
![]() | Bra poäng där Gunilla, bra motsägelsefullt, hur ska man med vettigt förstånd trixa runt det?? | |
| Göran A | 2013-07-15 18:36 | |
![]() | Gunilla: Självklart. Svaret är enkelt, det behövs inga årmiljoner för att de skall rymmas i historien. 6000 år räcker utmärkt. Informationen finns där ute på nätet, om du vill ha den. | |
| Göran A | 2013-07-15 18:40 | |
![]() | Sämst: Detsamma gäller tydligen dig. Sorgligt hur evolutionsläran har indoktrinerat er. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:46 | |
![]() | Varför är det sorgligare än hur religionen indoktrinerat dig? Varför så brydd om andras livsåskådning? | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 18:46 | |
![]() | Göran A; ok. Jag har läst en massa information (på nätet) men inte att det skulle vara på det viset. (Ja, jag undviker religiösa sidor.) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:47 | |
![]() | jag tror också på skapelseberättelsen,men bara för att jag tror på den så måste jag varken bli ihjälskrämd eller säga att alla är idioter som inte tror på den.Det är valfritt och det är en av fördelarna med Sverige att man får välja och inte bli dödad bara för man har en åsikt som inte stämmer med andras,men den fientligheten som råder här så undrar jag hur lång tid det tar innan atteisterna börjar döda dom troende | |
| Göran A | 2013-07-15 18:48 | |
![]() | Nulltj: För att det indirekt leder till att människor går förlorade. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:48 | |
![]() | Inte enligt min världsbild. | |
| Sote | 2013-07-15 18:49 | |
![]() | Göran -sorry, ingenting du säger går att ta på allvar, inte ens i närheten av allvar. det är ju bara så absurt så man ramlar baklänges. Ungarna på jobbet vet ju mer om jordens tillkomst och människans utveckling än vad du gör och dom är från ett år upp till tio. Så länge det handlade om tro så verkade det inte stolligare än vad någon annan i tråden skrev men nu? Nääää. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:50 | |
![]() | ingen vet soten, det är bara spekulationer,vi kan bara tro | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:51 | |
![]() | Jag har bara så svårt att köpa att du tycker dig ha rätt att tala om för mig att jag kommer gå förlorad. Du får gärna ha den åsikten; men tyck inte öppet synd om mig, tala om för mig att jag är förlorad eller kommer brinna i helvetet. Det är bara respektlöst. | |
| Sote | 2013-07-15 18:51 | |
![]() | Ttiittii-jag tror snarare tvärtom.det är dom kristna som kommer börja stena dom icke troende. det är ju liksom inte helt okänt vatten för religionens förespråkare rent historiskt sett. Fler har dödat i Guds namn än tvärtom skulle jag vilja påstå. | |
| Göran A | 2013-07-15 18:55 | |
![]() | Sote: Jag kan lova dig att jag vet betydligt mer om vad evolutionsläran säger än medelsvensson i stort. Så på den punkten har du vrålfel. Hur vore det om ni för en sekund kunde va lika skeptiskt inställda till evolutionstänket, som ni är till kristen tro? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:56 | |
![]() | Soten, nä det kommer vi inte göra vi får inte döda det strider mot budorden men aggritionerna från icke kristna är skrämmande | |
| Göran A | 2013-07-15 18:57 | |
![]() | Nulltj: Du ställde en fråga och jag svarade ärligt. Är det respektlöst att varna andra för en fara? | |
| honkan01 | 2013-07-15 18:57 | |
![]() | Källkritik är underskattat...:)))) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:58 | |
![]() | Jag är av naturen skeptisk till det mesta, köper inget rakt av. Men som jag sagt innan: vetenskap säger sig inte veta till 100 %, det ligger i dess natur att revidera sig själv. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 18:59 | |
![]() | Ja, om faran inte existerar men du försöker pracka den på mig. | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 19:02 | |
![]() | Göran A; jag kan vara skeptisk inställd till mycket, även evolutionsteorin - just för att jag inte med säkerhet vet, jag kan ju bli lurad. Dock har jag en betydligt större tilltro till forskningen inom ämnet än en bok skriven för några tusen år sedan. För mig är en gud lika främmande som flygande myrslokar eller troll och jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan tro på'n. | |