Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade76
Mobilspel
Pågående20 458

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mimmipigg12008-06-11 09:31
Antal inlägg: 370

Håller med dig fullständigt matss!
Vad jag vill uppmuntra till är att vi alla ska visa mer civilkurage, trashone. Men för dem som verkligen inte vågar det kan man alltid luta sig mot de lagar som finns. Mommesfrites sa här tidigare att man kanske inte vågar säga till för man kan få en snyting. Därav mitt inlägg om anmälan.

mimmipigg12008-06-11 09:37

Trashone.
Minsta lilla säger du, det tycker jag låter bra, för det är ju faktiskt inte så allvarliga saker vi tjatar om här :)
Men på en del av inläggen finns ett hat emot hundar och hundägare och för dem kanske det inte handlar om det "minsta lilla". För dom kanske det här är värt att ta till domstol? Jag vet inte, det kan ju vara så också att all ilska man samlar på sig när man går och irriterrar sig på småsaker utan att säga ifrån, får fritt utlopp i ett forum så här!?

matss - Ej medlem längre2008-06-11 09:41
Antal inlägg: 217

Dels finns det ju hundägare med bara allmänt dåligt omdöme, t ex de som är bortbjudna men ändå tycker det är ok att hunden ligger under värdens/värdinnans matbord medan alla äter.

Men sen finns de verkliga problemen, dvs killar (oftast förstagångsägare) som skaffar hundar som en slags Fallos-symboler och försöker vara lite macho. De har gärna nån blandras mellan schäfer, rottweiler och nåt annat stort och tycker de har stenkoll på sina bestar bara för att de själva inte blir angripna. Dvs lite brist på självinsikt på flera plan ...

Men men, de flesta hundägare är riktigt trevliga prickar. F-n tro't =D

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-11 10:00
Antal inlägg: 7605

Haha Matss, om jag vore ditt ex och hund, skulle jag ha stannat hos dig :)

le-lou2008-06-11 10:49
Antal inlägg: 17496

:)

vindsus862008-12-04 20:48
Antal inlägg: 3785

nu orkar jag inte käsa igenom hela tråden. men i nederländerna fick man också ta in hundar överallt utom i livsmedelbutiker och så när jag bodde där. och jag tror inte jag hörde en enda säga att den var allergiker. inte en enda jag kände under fem år där nere. så jag tror att denna överspändhet kring bakterier gjort oss mer känsliga för dem.
och jag har också hört att det är mer hygieniskt i en hunds mun än en människas. de äter ju en del äckliga saker och så så de har väl mycket i munnen som bearbetar sådant. sedan går inte hundar och äter skit hela tiden, vad jag vet. det är om de mår dåligt på något sätt. mineral- eller vitaminbrist eller något sådant.

Minta2008-12-04 21:07
Antal inlägg: 20042

Sverige håller på att få mer EU-anpassade regelr och hundar kommer därmed att tillåtas på fler ställen. Det blir alltså inte förbjudet att ha med hund på matställen, det avgör kafé- eller restaurangägaren. Endast i lokal där mat tillagas ska djur vara förbjudna. Experter säger att hundallergenen är en tung allergen som faller till marken där hunden ligger, den är alltså inte luftburen. Och kolibakterier ska man nog vara mer rädd för på andra ställen. T ex biografstolar och bowlingklot. För att inte tala om pengar.

mimmipigg12008-12-04 22:06

Kul att den här tråden vaknade igen, haha.

SämstpåBeta2008-12-05 00:17
Antal inlägg: 1760

who let the dogs out? Who, who, who, who?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?