Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-04-09 20:01 | |
![]() | Nu är de så fula i media att de börjar babbla om att flyget kostade så mycket för henne. Är det hennes fel ? Knappast.. Det är väl för att de som inte gillade henne tidigare ska ogilla henne lite extra. Hemskt. | |
| Dyslekso | 2009-04-09 20:07 | |
![]() | Om man är någorlunda städad i huvudkontoret förstår man att det inte är AÖ som person man vänder sig mot, utan den förmånliga behandling hon tydligen ska ha. | |
| micro113 | 2009-04-09 20:08 | |
![]() | Dyslekso Helt rätt! | |
| Dyslekso | 2009-04-09 20:13 | |
![]() | Billigt och samtidigt dyrt PR-trick av Reinfeld. Han borde veta bättre. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 20:15 | |
![]() | Tack dyslekso! Precis Snoosy et al, det är väl inte så mycket att säga om att A.Ö får komma till Sverige efter 28 år. Det är ju det hon vill och hon är svensk medborgare. Statsmakten Sveriges "prioritering" vad gäller A.Ö förstår jag inte. Prioriterat har det varit, dels på grund av hemliga förhandlingar direkt med guvenören på statsministernivå(!), dels för att kriminalvården uppenbarligen tycker att 684 000 är okej för att flyga hem en fånge med privatjet. DETTA HAR INTE MED PERSONEN A.Ö ATT GÖRA, UTAN ATT JAG INTE FÖRSTÅR UD/REGERINGSKANSLITS PRIORITERING Detaljer Snoosy - att vara delaktig i ett mord på en polis är ett allvarligt brott, och andra har tidigare hänvisat till liknande fall i Sverige (malexander). Hon möjliggjorde att pojkvännen kunde skjuta ihjäl två personer, och har erkänt sig skyldig till mord. Det är inte så mycket att orda om, tycker jag. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 20:17 | |
![]() | Är det ett PR-trick så undrar man ju... Det må ha funnits tvivelaktigheter i det fallet som hon dömdes till livstid för, men det är ju inte direkt så att hon hade en prickfri bakgrund. Hon var dömt för brott och hade en missbrukskarriär. | |
| Dyslekso | 2009-04-09 20:19 | |
![]() | Exakt, dude. God backfire-potential på det PR-tricket. Han verkar ha så gott omdöme, så jag tycker det är konstigt att han liksom "sugits med" i den här frågan. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 20:23 | |
![]() | Stämmer inte direkt med borgarnas kriminalpolitik, och framför allt inte med deras syn på narkomaner. Ingen är dock lyckligare än jag om borgarna gått och blivit humanister på sistone. Som PR-trick tror jag dock det var mindre lyckat. Fast... jag vidhåller att Reinfeldt snackar goja, och att vad som i själva verket är en uppgörelse med Vita Huset att ta emot en eller två fångar från Guantanamo. Reinfeld lägger en rökridå och får det att låta som att det varit en prioritering för sverige att på statsbesök sitta med guvenören och direktförhandla om frigivning av en svenska som varit inblandad i polismord!? Hur det än är, är det knas tycker jag. | |
| Filippa67 - Ej medlem längre | 2009-04-09 20:24 | |
![]() | Har inte läst några av föregående inlägg, men kan bara jämnföra med när någon svensk medborgare med ett så icke svenskklingande namn begått ngt brott utomlands så är det ett annat ljud i skällan, Östberg, blond och blåögd då måste vi ju ta "hem"henne.... nä har du begått ett brott utomlands får du faktiskt ta det landets straff och straffsatser!!!! Hur mkt har inte den här historen kostat våra skattebetalare???? Varför ska vi betala här i Sverige? Nä ngn rättvisa får det väl ändå finnas?????För oss andra som inte begår brott menar jag....Glad påsk allihopa | |
| Dyslekso | 2009-04-09 20:28 | |
![]() | dude: aha... såg vulcans kommentar men missade just det inlägget. Mm, det låter rätt rimligt, det du säger. Illa skött, hur som helst. | |
| Snoosy | 2009-04-09 20:29 | |
![]() | dude, mord oavsett mot vem är hemskt. Jag försvarar inte mord. Men jag kan ha förståelse för att hon hamnade i den situationen. Hon har rätt till en andra chans. Så, nog ordat om det. ;) | |
| vulcan | 2009-04-09 20:34 | |
![]() | Snoosy, nästan ingen i tråden har motsatt sig att hon ska få en "andra chans" nu. Kan det inte få finnas ett mellanläge mellan att urskuldra och trivialisera allt hon gjort och kräva att hon ska sona sina synder till den dag hon dör? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 20:34 | |
![]() | Hon har rätt till en andra chans, snoosy - men det innebär inte att det är en PRIORITERING för svenska staten att få hem henne. Det sitter 175 svenskar fängslade utomlands i dagsläget, många under betydligt sämre omständigheter än vad A.Ö gjorde, både fysiskt och juridiskt. Jag, som de flesta som läst under seriöst vet, är för en humanistisk kriminalvård och inte någon förespråkare av hårda straff. Det är inte det jag diskuterar här, jag tycker som sagt att A.Ö är välkommen hem om det var det hon ville och det som kalifornien gick med på. Jag gillar inte att regeringen förklarar att man använt toppdiplomati och chartrat privatjet för att möjliggöra detta. Då finns det andra fall att prioritera, och jag blir faktiskt lite illa berörd. | |
| Dana Point - Ej medlem längre | 2009-04-09 21:56 | |
![]() | Grovt slöseri med skattemedel att ta "hem" en knarkande och mordbenägen kärring från staterna. Låt henne ruttna i amerikat. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-09 21:57 | |
![]() | Härligt vad empatin florerar här i tråden. Det bådar gott:-) | |
| Dana Point - Ej medlem längre | 2009-04-09 21:57 | |
![]() | Ånyo har de svenska blötdjuren visat sin svagaste sida - nämligen att "alla ska med". | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-09 22:03 | |
![]() | Vem har sagt att hon knarkar just nu,Dana? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 22:23 | |
![]() | Korkat dana, självklart är hon inte knarkare efter 28 år på kåken i kalifornien. | |
| kajix | 2009-04-09 22:30 | |
![]() | Jag kanske har sett för många dåliga amerikanska filmer, men var det där ironi dudeniro? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-09 22:33 | |
![]() | Man ska undvika amerikansk film,man lätt lite amerikaniserad. | |