Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 13:29 | |
![]() | znizze gärna på åtminstone engelska | |
| znizze | 2008-12-08 13:30 | |
![]() | bino8 nu har du lite jobb framför dig islamguiden.com al-ibadah.com bilal.se islam.se hikma.se moslim.se islamiska.org barnskolan.com islam-svarar.se sindbad.se silom.se frid-net.se detgoda.se | |
| mrperfect | 2008-12-08 13:31 | |
![]() | Bra förklaring Annacondan, som som jag ser det väl belyser att religionerna är et tankespöke som fungerade för 2000 år seddan, hur kunde man klarar sig utan dessa de 8 miljarder år som jorden har funnits? fast människan har bara funnits i cirka en miljon år förstås... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-08 13:35 | |
![]() | znizze, vad har du för social bakrund innan konvertering? Har du bytt namn pga. konvertering? | |
| znizze | 2008-12-08 13:35 | |
![]() | ja det tycker ja du ska ta reda på själv ja har ju skickat många bra länkar till dig nu! | |
| znizze | 2008-12-08 13:36 | |
![]() | risotto svar ja jag har bytt namn till muslimskt namn Fatima | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 13:36 | |
![]() | Men jag vill bara ha ett svar vad du anser | |
| znizze | 2008-12-08 13:38 | |
![]() | innan jag konvertera mig så hade jag ett liv som bestod av fest, dumheter bla.... är inget att prata om nu när jag konverterat mig men jag kan svara såhär att hela mitt liv är som att vända handen om du förstår! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-08 13:38 | |
![]() | znizze:får jag bara fråga varför du gjorde det?=) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-08 13:38 | |
![]() | Vad har du haft för social bakgrund innan? vad är din anledning för att konvertera? Förstår om du inte vill svara på den andra frågan då jag har respekt för att det är personligt, men jag är nyfiken. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-08 13:39 | |
![]() | aha,,tror jag fick svar där,haha,vi skrev nog samtidigt | |
| micro113 | 2008-12-08 13:39 | |
![]() | Jag är ateist, men fostrad med en grundtro i kristen anda och att Gud är god ..... samt att inga präster eller kyrkor behövs om man vill tillbe, söka eller be till Gud. Jag är alltför djupt rotad i det för att kunna byta -- så Nej, jag kan inte tänka mig att konvertera. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 13:40 | |
![]() | jag vill ändå ha svar på min fråga om vad du anser om den länken? Jag ska givetvis titta på dina | |
| znizze | 2008-12-08 13:40 | |
![]() | mysgruppen jag konvertera mig för jag ansåg att islam var bra och viklle leva precis ett sådant liv som islam har, jag resonerade redan innan ja konvertera mig som muslimer gör bla...... | |
| znizze | 2008-12-08 13:41 | |
![]() | men tyvär finns det också vissa muslimska människor som missbrukar deras tro och tyvär så är de dom som förstör för oss andra muslimer som lever så som islam vill vi ska | |
| Karandache | 2008-12-08 13:42 | |
![]() | En viktig aspekt du tar upp är Annacondan! Tack för den :-) Bli muslim eller inte? För mig handlar det om att jag tror det är viktigt ha en religion eller filosofi här i livet. Hela mitt liv har jag varit en sökare och smakat lite här och där på olika religioner men ingen har gett mig det jag sökt. Så jag fortsätter att söka, alla vill ju känna någon mening med livet, tror jag. Jag tror att man måste studera en religion en tid innan man kan anamma den på ett ärligt sätt. Man får inte heller ta allt bokstavligt. Varför, jo därför att ofta är de heliga böckerna/skrifterna skrivna under en helt annat tid. Man använder ofta bildspråk som om man tolkar dem bokstavligt blir helt absurda. Dagarna som kom och gick, var DET livet? | |
| znizze | 2008-12-08 13:42 | |
![]() | bino8 fortfarande så kan jag inte allt med koranen ännu och denna sida har ja aldrig sett förut och jag kan svara på din fråga den dagen jag är kunnig i allt..... | |
| Karandache | 2008-12-08 13:56 | |
![]() | Idag är det en stor dag inom islam: Eid-Al-Adha börjar eller Eid-El-kebir som det heter i vissa länder! Den stora festen - då man är tillsammans med familjoch vänner, äter gott och då man också kommer ihåg de mindre lyckligt lottade och ger sin zakat! | |
| znizze | 2008-12-08 13:59 | |
![]() | karandache det kallas för BAJRAM ÄR SOM JULAFTON :-) | |
| corporate | 2008-12-08 14:01 | |
![]() | Puh!... Nu har jag läst samtliga inlägg i den här tråden. Bäst hittils: När någon skulle tvätta nacken i Irak, samt när TS undrade: "Vem är denna TS alla pratar om?" | |