Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2009-02-10 22:46 | |
![]() | snälla tess läs mitt inlägg igen. Att de har svarat i andra trådar vet jag | |
| Maizena | 2009-02-11 07:58 | |
![]() | Att klassikerspelare dessutom i chatten på papegojan skriver att ADMIN beslutat att pappegojan ENDAST är för klassiskt spel och att andra spel är förbjudna i papegojan är att gå ett steg för långt. Det finns många som spelar utan att besöka chatten som inte har en aning om denna tråd och att skriva att det finns beslut på att papegojan är för klassiska spel det är så patetiskt.... | |
| sa fröken - Ej medlem längre | 2009-02-11 08:22 | |
![]() | Varför får jag ett intryck av att Maizena refererar något som h*n erfarit på nån helt annan sajt än Betapet..? Ingen seriös klassiskspelare som satt sig in papegojkampanjen och vet vad läget är skulle gå ut med såna uttalanden som du Maizena nämner. Är du helt säker på att det är just nån klassiskspelare du citerar och inte en slumpare, som inte alls har en aning om hur det ligger till..? Jag frågar mig om det kan vara så att du misstolkat något som nån sagt i chatten, vilket är helt mänskligt som så, eller om nån som haft för avsikt att formulera ett helt korrekt påstående har tappat bort nåt ord i i farten så att innehållet fått en helt annan betydelse, vilket sannerligen också är helt mänskligt och vanligt förekommande även på en ordspelssajt. När du läst och uppfattat dylika felaktigheter i chatten som du säger hoppas jag att du också varit på alerten med att sakligt korrigera dem. Eller, det går visst utanför ditt ansvarsområde... Vi tänker nog hemskt olika, känns det som! | |
| _Stumpan - Ej medlem längre | 2009-02-11 08:55 | |
![]() | Även jag har set samma sak i Papegojan , dvs att man om bett slumpare lämna rummet för det är bara till för klassiska spel | |
| annelille | 2009-02-11 09:05 | |
![]() | ... bara för att man gillar klassiskt spel betyder inte det att man ogillar slumpat... men det verkar vara folks uppfattning här på Beta.... de som spelar slumpat verkar ta ett klassiskt rum som en förolämpning och uttrycker en avundsjuka jag ser på mina 4-åringar på jobbet.... det är så tråkigt att folk inte kan se andras 'lycka' och framgång utan att det svartnar för ögonen.... och nu snackar vi bara om ett litet chatrum på internet....!... hur är ni IRL...?...*skrämmande*... . | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-11 10:20 | |
![]() | Missuppfattningar till höger o vänster... Vi ETT tillfälle var en Spelvärd inne i Gojan när det var fullt o hjälpte till att försöka förklara för de spelare som fanns där att klassiker har gått samman för att försöka göra rummet till en plats för detta spel. (Oj, vilken lång mening det blev.) Om Spelvärden uppfattades som en ADM, eller om det är jag som gör det kan man fundera lite över. Det är bara ett tecken på hur vissa läser in bara det dom vill se. Likaså har det tjatats bl.a från min sida om att vi försöker samla klassikerna i Papegojan, ett flertal ggr. ENDAST när rummet är fullt! Varför har jag beskrivit i ett annat inlägg. Papegojan har blivit väldigt populär för klassiskt spel, vilket jag är grymt tacksam för. Den här kampanjen tycks va den första att slå igenom. Inte helt ännu. Men på en nivå där det är uppenbart att intresset är enormt hos större delen av Betas klassiker. Allt tjafs som dyker upp är trist, men sånt är livet. Kämpar vidare! | |
| Smaragdius - Ej medlem längre | 2009-02-11 10:30 | |
![]() | Keep up the good work, Silverräv! You are the best! :-) | |
| Maizena | 2009-02-11 10:30 | |
![]() | sa fröken: Vad du påstår att jag läst på chatten är upp till dig. Det jag skrev var det som sas i chatten igårkväll. Att det sen svider att en klassikerspelare gjort detta kan jag förstå men det är fakta! Det var för övrigt ingen admin som sa det utan en vanlig spelare som PÅSTOD att admin sagt det. Att sitta och påstå att jag inte sett det på beta eller att jag förvränger sanningen är fel, inte ens jag skulle gå så långt. Att sedan ni tycker att ni nått framgångar när oftast långt över hälften av de startade spelen är slumpade så är det kul för er, och jag lovar att när Admin eller ni själva lyckats få ett spelrum BARA för klassiker så tänker inte jag störa....betapet är ett spel för alla och många tittar bara in då och då och skiter fullständigt i om ni försöker occupera eller inte. Så svårt kan det väl inte vara att hitta motståndare i andra rum heller. Jag är för skilda rum men då för alla och framförallt genom Admins beslut. Ni borde väl själva sett att hur mycket ni en pucshar tråden och spammar i chattar så är ni långt långt ifrån målet..... | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-11 10:48 | |
![]() | Adms beslut om ett eget rum är givetvis vårt slutmål. För att nå dit måste det till ett tillräckligt stort intresse från klassiska spelare. Vilket nu tycks ha kommit en bra bit på väg. Antalet slumpspelare är emellanåt stort, det kan jag hålla med dig om Maizena. Vissa pga okunskap om kampanjen, andra pga ren o skär illvilja. ;-) Seriöst så skulle jag vilja se hur snabbt rummet kunde fyllas om det var låst för klassiskt spel. Tror det skulle gå snabbare än många anar. Det finns extremt många som kämpar i det tysta, bara genom att komma dit o spela varje dag. --------- Å tack Rob!(?) :-) | |
| bländie | 2009-02-11 11:06 | |
![]() | Jag blir alltmer förundrad. Särskilt över folk som reagerar som "nu tror klassiskspelarna att de är lite märkvärdiga och ska få vara för sig själva....det ska jag minnsann lägga ned min själ i att sabotera". | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-11 11:15 | |
![]() | :-) Världen är en underlig plats. | |
| sa fröken - Ej medlem längre | 2009-02-11 12:13 | |
![]() | Jag skulle också vara nyfiken på att se hur snabbt rummet skulle fyllas de tider på dygnet när folk är aktivast på sajten om det var låst för klassiskt. Jag tror som Silverin att det inte skulle vara någon extremt unik syn. Tillsvidare går det allt emellanåt segt, men det går iaf. I proportion till antalet spelare som spelar slumpat är det inte så tokigt ändå! Maizena, jag ställer bara frågor, liksom du ställer frågor på ditt vis. Jag ber om ursäkt om jag uttryckt mig taskigt eller allmänt okunnigt. Jag vill bara ha sagt att jag inte tror att klassiskspelare är på något sätt förmer än slumpspelare men att klassiskspelare per automatik ska förses med den stämpeln av gäng medlemmar bara för att de inte ger upp sin vision om ett eget spelrum - det säger nog något om de slumparna (och andra...)också. Alla är vi mänskor och en del har nu gripit (även) denna tacksamma anledning att häckla andra som har en uppfattning som avviker från den egna. Tråkiga vändningar kantar vägen till en god utgång!!! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-11 12:30 | |
![]() | Maizena, jag ser vad du skriver och förstår vad du vill. Nu håller jag inte riktigt med dig men respekterar din åsikt. Vad jag förvånas över är att du tycks lägga någon slags skuld på oss som kämpar för ett klassiskt rum att stå bakom den här enskilde spelaren som tycks ha fått saker totalt om bakfoten. Det är INTE klassiskkämparnas avsikt att påstå att rummet enbart är till för klassiska spel. Vad du har sett hoppas jag att du bara har sett en gång, skrivet av någon som inte har koll. Vi som verkligen kämpar i den här saken skulle aldrig drömma om att gå ut med sådan felaktig info. Hoppas du kan förstå det. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-11 12:34 | |
![]() | _Stumpan, vad du har sett är försök att BE slumpspelare att lämna plats åt klassiskspelare. Att respektera vårt försök att göra Papegojan till en naturlig samlingsplats för oss som gillar klassiskt. Slumpade spel finns i mycket stor majoritet i alla andra rum och de allra flesta slumpspelare tycker det är helt okej att lämna Papegojan när de får vetskap om vår strävan. Jag har svårt att tro att någon skulle ha KASTAT UT slumpspelare, ens när rummet är fullt och vi klassiskspelare inte kan komma in. Så länge admins inte har bestämt att rummet endast är till för klassiska spel så kan vi inte göra annat än att BE slumpare att gå till andra rum. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-11 12:36 | |
![]() | Många av de som företrädesvis spelar klassiskt bräde spelar även Scrabble irl. Att de är synnerligen duktiga på det och deltar i tävlingar gör inte att de på något sätt ska betraktas som elit på Betapet. Vi som kämpar för ett klassiskt rum anser inte att vi eller tävlingsscrabblare på något sätt är MER VÄRDA än slumpspelare. Men vi känner oss i klar minoritet på sajten och önskar oss därför ett rum där vi lättare kan hitta varandra. Att detta sticker i ögonen på andra spelare är svårt att förstå. | |
| Maizena | 2009-02-11 13:13 | |
![]() | Jag tror precis som ni att papegojan skulle fyllas snabbt med klassiker spel om admin valde att "låsa" ett rum för klassiskt det samma gäller slumad hets osv. Det är väl ganska så självklart... För att nå dit krävs att tillräckligt många visar intresse skriver Silverin.....är detta ett uttalat påstående från admin eller är det en förhoppning från er sida? Är det inte bättre att admin klart och tydligt då klargör vad som är möjligt att göra? Om admins inte väljer att låsa papegojan för klassiskt är eran kamp lönlös. Givetvis kommer säkert många klassiker dra sig till rummet men så kommer även många slumpade hetsare mm att göra. Vissa omedvetet av okunskap och vissa för att de struntar i eran occupation. Om detta med att pusha tråden och skriva i chatten hade varit rätt väg och tillräckligt många klassiker tyckt detta var en toppenide tror jag att ni borde fyllt rummet med betydligt fler klassikerspelare än ni hittils gjort. Trots allt så på de tider jag betapetar vanligen mellan 18.00 - 20.00 så är det klar majoritet av slumpade....Vad det gäller dåren som skrev att det var admins beslut att låsa rummet för klassiker så förstår jag Katalias att det inte är erat fel som kämpar för rummet. Jag ber om ursäkt om det tolkades så! Men det är kanske en av nackdelarna med att "driva" denna kampanj att sådana här uttalanden dock förekommer.... | |
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2009-02-11 13:17 | |
![]() | Hur många av topp-100 på Betapet spelar slumpat? De är ganska få. Varför? Därför att när man spelar mkt och hängivet under längre tid känner nog många att de vill utveckla sitt spelande, och i denna strävan vill nog många minimera slumpfaktorn i så stor utsträckning som möjligt.Eller vad säger ni över 3000 i rating? Jag gjorde ett eperiment för ett tag sedan. Med hjälp av tidtagarur start/stopp räknade jag ut hur mkt tid som sammanlagt gick åt för att vänta på spelare som hoppar på mina spel/leta standardspel. Jag spelade mellan 14-21 en vardag och sökte ratingintervall 1800-2800 standard stress och snabb. Jag hoppade som vanligt från rum till rum, vilket vi standardspelare alltid får göra för att inte behöva sitta för länge och vänta. Jag ägnade 1 timma och 30minuter åt att leta spelare, vilket motsvarar ca1/5 av tiden. Spelar man dagligen ett par timmar i genomsnitt blir detta ganska mkt tid, vilket i längden känns så meningslöst med tanke på att en pytteförändring skulle kunna leda till att drastiskt förkorta detta letande | |
| Ässät | 2009-02-11 13:23 | |
![]() | Jag varierar..de går i perioder de där för mig.. ett tag ville ja bara spela klassiskt men numera kör ja bara slumpat o panik/hets i grisen :) | |
| Maizena | 2009-02-11 13:24 | |
![]() | Att utveckla spelandet har väl inte med slumpfaktorn att göra? Men om man är ute efter att få en högre rating och i det fallet väljer bort slumpad...då är jag med dig.. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-11 13:30 | |
![]() | Maizena, kan du inte bara köpa att just Bamsegrogg tror att han utvecklar sitt spel genom att köra klassiskt? Om du sedan inte köper att DU skulle utveckla ditt spel på samma vis spelar väl ingen roll? Vad Bamsegrogg menar är att han har synnerligen svårt att hitta spelare som vill spela klassiskt i det ratingintervallet. Med ett rum dedikerat för klassiska spel kommer han att få det betydligt lättare. Han och vi andra som spelar klassiskt. En liten undertext skulle hjälpa oss massor. Det är DET som är själva poängen här. | |