Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:16 | |
![]() | BiNO, jag tror du underskattar folk då. Jag har själv skrivit kritiskt om invandrarpolitiken här på betapet, och (förhoppningsvis) har ingen missförstått att jag skulle vara rasist. I och med att du - som jag upplever det - kommer in med inlägg i nästan varje diskussion om "invandrare" och "sociala problem" med åsikter typ att alla som inte förstår att våldsbrottslighet och våldtäkter ökat med invandringen har skygglappar på sig... må så vara att du har kort ledtid mellan tanke och det du skriver. BiNo, du visar ju tydligt ovan (00:11) att du nu börjar backa. Du har ju redan skrivit det du skrev, så det är lite sent att komma med "i VISSA fall kan man själv påverka lite", om du inte har tänkt be om ursäkt!? Faktum kvarstår, hur en kvinna klätt sig och betett sig i vissa fall saknar väl relevans totalt i detta sammanhang? Var det bara något du kände dig tvungen att häva ur dig? Precis som du är tvungen att häva ur dig teorier om invandrares beteende som naturligtvis inte har någonting med främlingsfientlighet att göra utan just din självdeklarerade ledtid mellan tanke och skrivet ord!? Allvarligt talat. Jag vill inte bli elak eller personlig, men du slingrar dig som en orm. Vad tycker du egentligen!? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:16 | |
![]() | På Torskgatan ska man inte åla fram i lackstövlar. Är det rätt uppfattat? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:17 | |
![]() | Det blir många klädtips det anneli, ett antal miljoner..... | |
| Zizzzi | 2009-04-29 00:18 | |
![]() | (och man skall tydligen inte följa dem heller; då uppmuntrar man de driftstyrda stackars männen så de inte kan värja sig, utan MÅSTE ta för sig) | |
| MaadMaxx | 2009-04-29 00:18 | |
![]() | BiNo8- Förlåt om jag missuppfattade dig, men det verkade verkligen som att du menade att om en man uppträder dåligt så kan han ursäktas med att "han är ju man, det vet man ju hur de funkar." Och den lättklädda kvinnan, eller den horaktiga, om du föredrar det uttrycket, får ju faktiskt lov att skylla sig själv som gick klädd så. Om jag nu ska läsa mellan raderna, som du så fint uttryckte dig, så förstår jag det som så att en hora, eller en kvinna som klär sig horaktigt inte är lika mycket värd som en anständigt klädd kvinna och därför vill män inte hänga med denna, och en viss typ av män ser det som fritt fram att dra över henne, då hon uppenbarligen vill det, eftersom hon är klädd så. Har jag läst dig rätt MELLAN raderna nu? Jag har aldrig blandat i att vara emot invandrarpolitik och vara främlingsfientlig och jag har aldrig bett dig att läsa MELLAN MINA rader. Jag känner själv många personer som resonerar så som jag skrev i mitt tidigare inlägg och det där "bullshitet" om att vara rädda är något många av de efter många långa diskussioner har erkänt. So plaese, don't tell me it's bull. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:23 | |
![]() | Zizzi ja jag är medveten om det, men jag syftade på dom andra sorts våldtäkterna. Nej i mitt fall kunde jag inte påverkat det i sätt att vara eller klädsel, det hände när jag gick hem ifrån en gitarr lektion. dude...ja skulle jag inte skriva som jag upplever det så ska man ju helst ha ett bibliotek hemma och kasta upp fakta böcker åt alla.:) Vad ska jag be om ursäkt för??? Och om jag har pratat om nån invandrares beteende så är det nåt jag varit med om. Och tråden kanske handlade om invandrare. Men starta en tråd om svenskar jag har varit med om många otrevliga såna oxå. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:23 | |
![]() | Ja,Risotto jag får nog tänka själv när det gäller klädval. Vilket jag också kommer att göra. Tack,för att du fick mig på bättre banor. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:24 | |
![]() | Men om unga män med invandrarbakgrund är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken, gör vi då inte alla en björntjänst om vi mörkar detta? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:26 | |
![]() | BiNO, jag har försökt säga det till dig så ofta jag kan - jag respekterar din åsikt och du får tycka precis vad du vill. Det innebär inte att jag tycker att du har rätt, och ännu mindre att jag inte tycker att det kan vara min rätt att påpeka för dig att jag tycker så. Tycker kanske att du kunde ha bett om ursäkt för att du uttryckte dig så slarvigt (vilket du tycks medge själv nu) angående just kvinnor som beter sig "horaktigt" som du sa. Det innebär ju en rejäl förolämpning inte bara mot kvinnors rätt att vara sig själva, utan också mot oss män som du antydde skulle ha någon slags "våldtäktsgen" som går igång på att se en full 15-åring skutta omkring i kort kort. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:27 | |
![]() | Ursäkta Bino, Vill inte egentligen röraom i säkert jobbiga upplevelser, men du har ju själv öppnat för det. Hur vet du att våldtäktsmannen inte gick igång på din klädsel? Känner du till hans klädsmak? | |
| Zizzzi | 2009-04-29 00:28 | |
![]() | BiNo, var går gränsen för när man får skylla sig själv? Vad är det här med "horaktigt" - vem bestämmer det? Jag är högst medveten om att jag provocerar dig nu, jag gör det med flit. Men var det inte väldigt oansvarigt av dig att gå hem från gitarrlektionen? Du borde ju vart förutseende nog att se till att få skjuts, ta en buss, eller ÅTMINSTONE cykla. Jag tycker att allt som ursäktar våldtäkter, och det är det du gör, är direkt äcklande. Jag tycker du fick skylla dig själv i precis lika hög utsträckning som en sminkad, utmanande klädd tjej som går hem efter en krogkväll - dvs inte alls. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:29 | |
![]() | Är det någon som har sett säsongens look, kort kjol och svarta strupbyxor eller är jag ensam om att ha lagt märke till den? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:29 | |
![]() | sally93 det börjar spåra ut. Du borde förstå hur jag menar | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:30 | |
![]() | Basta, jag håller med dig om att det gynnar ingen att mörka eller negligera problem som har med invandrare att göra. Björntjänst, som du säger. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:30 | |
![]() | Zizzi det var punka på min cykel | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:31 | |
![]() | Är det helt sjysst att ställa frågor av så personlig art till någon man inte känner? Oavsett vad man tycker om personens åsikter, så känns det lite smutsigt att försöka snoka i sådana upplevelser. | |
| MaadMaxx | 2009-04-29 00:31 | |
![]() | Håller med Zizzzi fullständigt, det finns INGEN ursäkt för NÅGON våldtäkt. Alla som blivit utsatta för det, kvinnor som män, kunde INTE ha gjort någonting annorlunda. | |
| Zizzzi | 2009-04-29 00:31 | |
![]() | Oansvarigt då att inte se till att ta sällskap med någon? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:32 | |
![]() | Nån som sett filmen med Judie Foster som gick för flera år sen? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-04-29 00:32 | |
![]() | Nej jag har inte sagt att det finns nån ursäkt...jesssuuuus.....j ag säger bara att som kvinna kan man i VISSA fall påverka det lite | |