Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 852

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gautama2010-11-19 18:58
Antal inlägg: 6854

Det är klart att det är upp till var och en le-lou. Jag försöker poängtera det hela tiden också. Att min åsikt och kritik inte ligger på individnivå. Och något förbud har jag verkligen inte diskuterat. Det vill jag inte ha. räcker gott och väl med åldersgränsen på 18 år.

Jag tycker bara att det är mäkta sorgligt att så många känner sig missnöjda, så de går så långt som att utsätta sig för riskerna med en operation. Alla kan inte ha getingmidja och jättepattar, vi är inte skapta så. Utseendeidealen skrämmer mig helt enkelt.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-19 18:58
Antal inlägg: 9204

modellindustrin skulle tacka kirurgin om det gick att skulptera fram ett äkta vackert öst o brasilianskt utseende. och övriga nationaliteter bli utan arbete:)

men men, när vi talar etnisk faceop ser jag en del frågetecken. rädd eller sorgsen är jag dock inte. marginaler i människans historia hur den än utvecklar sig.

Satyra2010-11-19 19:00
Antal inlägg: 4561

Jag tror alltså att möjligheten till plastikoperationer (för var och en) gör det svårare och svårare ATT kunna vara nöjd med sin yta så som den är i original. Att den möjligheten snarare skapar mer komplex och fokusering kring den egna ytan. (och andras ytor)

Nej le-lou, det är inte vardagsmat ännu att fullt fysiskt/mentalt friska människor lägger sig under kniven för att ytkorrigera sig. Men risken är väl att det blir det, dessvärre.

le-lou2010-11-19 19:01
Antal inlägg: 17500

men satyra --- jag tror de flesta är medveten om att kroppen förändras oavsett. med tiden eller pga graviditet, droger kan förstöra ett utseende radikalt tex. Alla människor plastikopererar sig inte, och de flesta som gör det märker man aldrig nåt av. Som med allt finns det baksidor såklart.. folk missbrukar ju allt möjligt och skönhetsoperationer är inget undantag.

Vad gäller barn så ligger det hos uppfostraren att förklara hur och vad detta handlar om. Jag är inte för att plastikoperera barn, jag är bara glad att möjligheterna till plastikkirurgi finns.

ramsay - nej jag anser att man inte ska behöva må dåligt för något ens om man nu väljer att operera sig. Vill man ha större bröst , kör på det då. Det är ju din kropp och ingen annans.

le-lou2010-11-19 19:03
Antal inlägg: 17500

jo jag skulle nog hävda att det är vardagsmat. det är fler än man tror som opererat sig, jag känner minst 5 pers och då ska man veta att jag inte har ett superstort socialt nät. Ni skulle aldrig kunna ens gissa att de här tio är opererade på något sätt om ni såg dem. Det är inga "TITTA PÅ MIG" människor direkt.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-11-19 19:08
Antal inlägg: 1377

Hm...hittade inte riktigt vad jag sökte på nätet, men den här C-uppsatsen tar upp en del intressanta bitar som delvis berör till ämnet här i tråden.

Klippt ur:

"Det blir viktigare och viktigare att se rätt ut idag. Utseendet handlar inte bara om utseende. Vi lär oss tidigt att sammankoppla utseendet med en rad egenskaper. Skönhet står idag för att vara trevlig, intelligent, varm med mera.
Samhället lägger även ett tyngre ansvar på individen, att skapa sig ett tilltalande yttre. Är du överviktig eller ful är det ditt eget fel då det finns tillgång som bantning, skönhetsoperationer och fettsugning. Dessa kan användas att förändra sitt yttre med. Föreställningen idag är att man kan och bör göra om sig för att få ett fördelaktigt utseende och gör man inte det får man skylla sig själv (Folkhälsoinstitutet 1994:23)"

Källa: www.esh.se/fileadmin..._c upps.pdf

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-11-19 19:09
Antal inlägg: 1377

Minus 'till' då.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-19 19:12

men om vi säger så här le-lou. om din mage sett ut som den gjort men du inte mådde dåligt av det utan bara såg hur den såg ut och visste hur op kunde få den att se ut. hade du valt op då?

Satyra2010-11-19 19:13

Jag har betydligt många fler än fem i min omgivning som också har opererat sig, le-lou. Och så gott som samtliga av de bröstopererade visar gärna och stolt upp sin byst närhelst de kan. Och pratar vitt och brett om det. Dessa kvinnor är till största delen mellan 30-40 år idag, men många av dem gjorde sina första bröstoperationer (man måste tydligen göra om dem med 8-10 års mellanrum!) som drygt 20-åringar. Flertalet av dem hade inte ens börjat få barn då.

Känner även en hop som opererat om magar, fettsugit sig och stramat åt huden här och var. Men jag anser ändå inte att det ännu ÄR vardagsmat, trots att jag känner så pass många som har ytkorrigerat sig. Därför att de flesta i min omgivning inte har gjort det, trots allt.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-19 19:14

"jo jag skulle nog hävda att det är vardagsmat. det är fler än man tror som opererat sig, jag känner minst 5 pers och då ska man veta att jag inte har ett superstort socialt nät. Ni skulle aldrig kunna ens gissa att de här tio är opererade på något sätt om ni såg dem. Det är inga "TITTA PÅ MIG" människor direkt."

instämmer 100%.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-19 19:15
Antal inlägg: 4050

Smart av dem att hålla låg profil, le-lou. Smakfullt. Fast du vet ju uppenbarligen om det och säkert andra i deras närhet.

Jag tycker man ska få svälta sin egen kropp om man vill tills man når en gräns där man blir tvångsintagen för det.
Däremot om man går runt och berättar för alla att man bara äter ett äpple om dagen eller starar en blogg om sitt sjuka matprogram, är det fritt fram för alla med förståndet i behåll att kommentera och kritisera.

elgen52010-11-19 19:25
Antal inlägg: 1740

Såg ni uppdrag granskning om tjejen som skulle förstora brösten?
ligger nu med hjärnskador, i koma och kommer aldrig mer kunna gå prata.
Läkarna ser ingen möjlighet till reablitering.
Så jag kan ju hellre fundera, vilka risker e man berädd att ta för att vara snygg och till vilket pris?
Jag dömmer ingen som vill opperera sig, men jag tror att jag e än av dom som kommer att välja att åldras med skönhet.
För dom som jag har sätt opererade tycker jag inte e spesiellt vackra, ser mer plastiga ut.

Satyra2010-11-19 19:29

elgen5 - det var genom den historien den här tråden återupptogs igen. Kika på sidan 16, mitt i där ungefär - där omstartar den nyaste delen av tråden. ;-)

Minta2010-11-19 19:29
Antal inlägg: 20042

De som ser plastiga ut har nog gjort många saker och upprepade. Det jag tycker ser plastigt ut är insprutade läppar. Det ser ofta onaturligt ut, som om personen fått en fläskläpp eller ett getingstick.

Liftactiv2010-11-19 19:29
Antal inlägg: 783

Tja, varför ska man inte helt fritt få välja att svälta sig för skönhet? Eller begå självmord för att man vantrivs med sig och sitt liv? Nej, då hamnar man på psyket.....

Satyra2010-11-19 19:30

Förlåt, näst sista inlägget på sidan 16, elgen.

elgen52010-11-19 19:35
Antal inlägg: 1740

Satyra Tack : )

nystan12010-11-19 19:36
Antal inlägg: 3414

Har inte orkat plöja igenom de senaste sidorna (men ska göra det vid tillfälle), så det kan hända att jag upprepar något som redan skrivits.

Då extrem viktnedgång godkänts som operationsskäl skulle jag vilja veta vad som räknas som extremt.
Om jag gått upp nära 50% av min normalvikt, och sen gått ner desssa kilon igen, är det tillräckligt?
Räknas det som extremt, eller är det bara ok om det inte var under (och efter) en graviditet?

Satyra2010-11-19 19:44

Men herregud nystan - om det var mig du syftade frågan till (eftersom jag någonstans skrev om detta med extrem viktnedgång) så kan jag lugna dig med att jag inte har/haft en tanke ens på att plastikoperationer ska förbjudas för vuxna människor någonsin. Jag uttryckte MIN personliga åsikt, vad sen folk verkligen gör lägger jag mig knappast i. ;-)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-19 19:49
Antal inlägg: 4050

50% låter extremt. Fast det är ointressant hur många kilon man pendlat skulle jag tro. Svårt att bevisa om det inte finns dokumenterat. En läkare går nog på hur det ser ut. Är det flera decimeter hud där svamp frodas får man förhoppningsvis operationen betalad.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?