Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 334

Forumkategorier

Användare Inlägg  
h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-06-23 21:15
Antal inlägg: 753

catta65, jag är verkligen med dig där. Skall jag prata efter egen erfarenhet borde jag inte rösta alls. Jag var höginkomstagare och betalade så mycket som 60 000:- i skatt på en månad. Under Socialdemokraternas styre bemötte jag en psykiatri som importerat östeuropeiska läkare som inte kunde ordentlig svenska, en terapeut som var outbildad och bad om ursäkt för sin amatörmässiga hantering. I ren desperation tog jag time out och levde på egna pengar i 6 år för att bemöta en välfärd med enormt dålig attityd och en häxjakt.

Priset för att jag sökt hjälp enligt utsago så har jag skadats så matriellt och karriärsmässigt att jag antagligen aldrig mera kommer tillbaka till arbetslivet. Istället för att fortsätta va kassako med 60 000:- i månaden så förblir jag en kostnad i 40 år till.

Skall man hitta någon och skylla på så är det en reform vi pratar om av ekonomisk sort, den som härstammar från Lieberman och kallas 'Chicagoskolan' som Göran Persson anammade och Moderaterna bygger vidare på.

Tittar vi bortom det individuella så kan man se att ca 20 000 människor idag är hemlösa, 1991 hade vi 0. Man har privatiserat skulderna och lagstadgat inkasso, man har privatiserat elen som har gått up flera hundra procent. I vintras var den uppe i 1200% och jag vet flera företag som va tvunga och stänga som ett resultat.

Utöver detta har vi gett oss in i Afghanistan-kriget, get bort neutraliteten för NATO-allians helt utan demokratisk debatt.

teamgrens2010-06-23 21:16
Antal inlägg: 763

catta65: Jag förstår och respekterar din åsikt, men du kan inte säga att alla som röstar på alliansen skiter i andra människor.
Det hade kanske varit lättare att vara sjuk om vården hade fungerat. Om man inte behövde vänta flera månader, ibland år på operation till exempel. och kanske behöver alliansen dra åt tyglarna på sjukersättning mm för att komma åt bidragsfusket så de pengarna kan användas till mer personal i sjukvården mm.
Och tro mig, det var inte bättre innan alliansen tog makten. 8-10 timmars väntetid på akuten för det jobbar bara 1 läkare en fredag natt. ????? Är det rimligt. Och jag bor inte i en liten by, jag bor i Malmö.
Hade alla fått den vård de behöver inom rimlig tid så hade sjukdomstiderna kortats.
Jag har vad "dem" tror är migrän. Men jag är inom utredning då jag inte har ont på varken höger eller vänster sida utan uppe på skallen så att säga. Det var visst inte vanligt. Jag har jobbat alla dagar utom 1 sedan huvudvärken startade i dec 2008 och jag blev röntgad för att utesluta hjärnblödning.
Jag har inte råd att vara hemma eller ta ledigt för att sitta i kö på vårdcentralen.
Hur lång karens har du som anställd? 1 dag?
Jag har 30 dagar. Jag ska vara sjuk i mer än 30 dagar för att få ersättning från försäkringskassan. Så jag drabbas också av åtstramningarna.
Jag röstar på moderaterna ändå. Jag vill inte ha tillbaka socialdemokraterna nu när alliansen börjar reda ut alla fel som gjorts

YamahaJet2010-06-23 21:31
Antal inlägg: 2239

Herakleitos, du återkommer till dina "60 000 i månaden en gång" i flera trådar. Eftersom inga skatter beräknas under enskilda månader gissar jag att du fick kvarskatt, momsinbetalning eller annat som vid ett enstaka tillfälle uppgick till 60 000 kr, och sen försöker du inbilla folk att du betalade jävligt mycket i skatt. Att du hakat upp dig på denna inbetalning såpass är ytterligare en indikation på att det var en engångsföreteelse.

Du verkar för övrigt inte må särskilt bra. Du tycker dig se tyranner överallt och ett brutalt samhälle som ens saknar motstycke i skräckfilmer. Har du övervägt att flytta från Järvsö till någon storstadsregion, med möjlighet till intressanta arbeten och en bredare, mer mångfacetterad umgängeskrets? Det skulle kanske kunna få dig att tänka på annat än självmord och misär.

h3r4kl31t0s - Ej medlem längre2010-06-23 21:45
Antal inlägg: 753

YamahaJet, om vi nu skall gå in på min lön så låg jag och snittade på en 500 000 per år. Och nä, jag mår inte bra alls. Hur skall man göra det när man utförsäkrats och gått igenom psykisk och fysisk misshandel. Hur som haver, det har inte så mycket med min åsikt om tyranniskt styre, neoliberalism och anarkokapitalism och göra (hoppas jag). Skall jag vara ärlig så tycker jag inte det är så hemskt och vara fattig per se, är mest den psykologiska inställningen till oss som är jobbig..

För att överkomma det har jag och med ett egenutvecklat litet mantra:
'Rather a poor nobleman in paradise than a prince of hell".

Du kan köra lite 'shot the messenger'-metodik om du så önskar, men det vore trevligare om vi diskuterade sakligt.

Låt oss diskutera vapenindustrins lobbyism, vår censurerade massmedia och våra nertystade lögnaktiga politiker istället. Trots allt så saknar vi diversitet och pluralism i det här landet. Samtliga partier fokuserar på arbetslinjen och pensionärer i första hand. Krigsfrågan ser ut och utebli från valdebatten.

Jag vet att du inte är så påläst, och jag har skrivit det tidigare, vill du förstå det måste du läsa 'Information Operations Roadmap' av Pentagon / Donald Rumsfeld 2003 så får du svart på vitt. Sen kan du lyssna på Obama's fredstal där han rättfärdigar 'unilateralt' agerande. Skall jag översätta det åt dig så blir det 'enfald'.

AnneHag2010-06-23 21:47
Antal inlägg: 331

Ingen aning vem jag ska rösta på.

Stenknäck2010-06-23 22:12
Antal inlägg: 430

Det vore bättre att det parti som var störst fick regera och att alla former av "allianser" var bannlysta. Det är ju löjligt som jag läste i GöteborgsPosten idag att Alliansen är i klar majoritet!! Alliansen är missvisande. KD och Centern och håller ju på att knappt komma över 4%-spärren och att haka sig fast när det är moderaterna som är störst i den "alliansen" tycker jag de skulle hålla sig för goda för. Likadant gäller givetvis för MP, Socialdemokraterna och Vänstern. Låt socialdemokraterna i så fall hellre regera ensamma (omvänt moderaterna) och då kanske man kunde föra en mer renodlad politik och då finge människor se vad egentligen respektive parti förespråkar istället för dessa ständiga kompromisser de håller på med.

Yamma2010-06-23 22:22
Antal inlägg: 2285

Det var precis det jag skrev alldeles nyss! Tycker också att det är löjligt. Det riskerar ju att bli så att M blir det största partiet men ändå inte får regera, om KD hamnar under 4%. Och hur många moderater gillar egentligen att samarbeta med KD och F...

Lilno2010-06-23 22:31
Antal inlägg: 101

Jag kandiderar både på riks- och kommunlistan för Centerpartiet, så det blir ett givet val för mig :-)

regression2010-06-24 09:08
Antal inlägg: 1563

Haha, jag gillar att DN, den gamla borgarmegafonen, sätter in SD på vänsterkanten i dagens opinionsgrafik.

www.dn.se/polopoly_f...ov atte.swf

regression2010-06-24 09:10
Antal inlägg: 1563

Eller ja, på högerkanten i grafiken men i västerblocket. Ni fattar...

Keiward2010-06-24 09:11
Antal inlägg: 471

För en gångs skull håller jag nog med Yamma :).

Detta implicerar t ex att M kommer att få alliansens röster och S de rödgrönas. Resultatet blir färre partier vilket jag tycker är sunt. Jämfört med andra länder har vi för många partier i Sverige. Detta leder till populism och vedervärdig röstfiske där alla sju partier försöker plocka en målgrupp av den stora kakan och sedan bilda allianser.

Jag är för ett 2-3 partisystem med ideologisk koppling men tillåtet att ha olika åsikter i sakfrågor.

Keiward2010-06-24 09:18
Antal inlägg: 471

Förhoppningsvis kan vi således gå från "vilket parti gynnar mig mest?" till "vilken regering leder Sverige bäst?".

snurrburr2010-06-24 09:51
Antal inlägg: 38

Feministiskt initiativ- F!

bajen20072010-06-24 10:07
Antal inlägg: 101

en gång sosse alltid sosse =)

Yamma2010-06-24 12:47
Antal inlägg: 2285

"Förhoppningsvis kan vi således gå från "vilket parti gynnar mig mest?" till "vilken regering leder Sverige bäst?"."

Låter mycket bättre!

-rå fisk - Ej medlem längre2010-06-24 22:42
Antal inlägg: 514

jag tycker att det är störigt att båda blocken är i princip exakt lika stora och det kommer i princip (som vanligt) vara slumpen vilka som vinner valet.

Det känns lite lotteri.

anneli72 - Ej medlem längre2010-06-24 22:51
Antal inlägg: 11612

Ryktena går att Fillippa spenderar tid i Lärkstaden med någon annan

än Fredrik.aj...aj.

Billan_19852010-06-24 22:58
Antal inlägg: 749

Det lutar åt att jag röstar blankt i år.

Färst - Ej medlem längre2010-06-24 23:04
Antal inlägg: 3

Feministiskt initiativ, såklart

veggie_d2010-06-24 23:45
Antal inlägg: 1187

regression, vad är så märkligt med det? SD är ju i princip sossepolitik med en topping av xenofobi.

Själv tvekar jag en liten smula, hade i princip bestämt mig för moderaterna, men enligt DN har jag något mer gemensamt med FP. Får nog kolla upp det noggrannare när det närmar sig valdagen. Kanske till och med en röst på centern om de riskerar åka ur (däremot aldrig någonsin KD, ett parti som redan i namnet blandar ihop politik med religion kan aldrig få min röst).

Vilket som av de tre egentligen, men att dra mitt strå till stacken för att vänsterröran inte ska komma till makten är en självklarhet. Jag tänker inte bidra till att försämra Sverige, nu när vi ÄNTLIGEN vänt skutan åt rätt håll.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?