Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-05 13:14
Antal inlägg: 844

Persson? Nää...
Som någon redan skrev här, Jan Eliasson skulle vara toppen på den posten, men det är och förblir bara ett önsketänkande, för han har betydligt viktigare saker för sig...

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-05 13:26
Antal inlägg: 37631

Göran var en stark ledare,som kunde erkänna ett fel,vilket många försöker ljuga sig ur

meimse2011-12-05 13:29
Antal inlägg: 733

_Nanna_,Så sant, Eliasson har betydligt viktigare saker för sig.

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-05 13:44
Antal inlägg: 844

meimse
Ja. För sossarnas skull kan jag tycka att det är "mindre bra" (eller hur det nu ska uttryckas?), men i övrigt för mänskligheten är det brabra.

Tack och lov att det finns personer som Eliasson. <3

Välutrustad2011-12-05 13:53
Antal inlägg: 167

Ju längre Juholt är kvar, desto bättre!
För Alliansen.
Och Sverige.

Efter Mona trodde man inte att Sossarna skulle kunna lyfta fram en sämre partiledare. Men vad fel man hade!

magnusito2011-12-05 13:58
Antal inlägg: 4984

Det där tramsinlägget har du redan gjort ett antal gånger nu

Välutrustad2011-12-05 14:16
Antal inlägg: 167

Och det är tramsigt eftersom du inte håller med?
Känns som om de flesta i denna tråd bara upprepar sig?

Minta2011-12-05 14:39
Antal inlägg: 20042

Jag tror att Juholt kommer att ta sig. I takt med att verkligheten tränger sig på och allianspolitik inte längre ter sig lockande, kommer han antagligen att växa.

jpcnrd - Ej medlem längre2011-12-05 14:41
Antal inlägg: 620

Hoppar på tråden sent, men jag har faktiskt svårt att förstå det drev mot Sahlin och Juholt. Jag är inte speciellt imponerade av någon av dem (i synnerhet inte den senare) men det är inte helt lätt att förstå varför media förtjusas i att hacka ned på minsta sak. ''Högermedia'' känns som en krystad förklaring då journalister traditionellt är vänstervridna (ingen åsikt, detta är ganska välbelagt av SOM-institutet). Dessutom har ju Aftonbladet varit drivande.

Handlar det om något så enkelt att Juholt utsöndrar den här typiska osäkerheten och dåliga självförtroendet som vanligtvis lockar till sig mobbare? Att han är en sådan gamma-hanne att han ber om ursäkt innan han ens vet vad han ber om ursäkt för?

Minta2011-12-05 14:53

Det ligger mycket i det. Bildt t.ex. kan aldrig drabbas av drev eller mobbning (tror jag).

meimse2011-12-05 15:08

Jag roade mig med att noga lyssna in Rambergs intervju med först Juholt (det var f.ö. den intervjun som fick mig att att vakna för sååå dåliga svar gav han inte) och sedan Bildt. Det kan handla om attityd. I intervjun med Juholt så var det Ramberg som höll greppet och Juholt försökte tillmötesgående svara på alla frågor. I Intervjun med Bildt så var det Bildt som tog över intervjun och fick Ramberg att "krokna". Ex. försöker Ramberg bryta Bildts "svada" med att säga "Får jag fråga en sak" ett rappt och bestämt svar från Bildt blir då. "Nej det får du inte"
Jaja inte vet jag bara en fundering bland alla andra.

cadette - Ej medlem längre2011-12-05 15:13
Antal inlägg: 277

NEJ! ..låt honom bidra till att vi vinner valet igen! ;)

meimse2011-12-05 15:21

Cadette, som det ser ut får du nog i så fall lägga din röst på honom nu.

Minta2011-12-05 15:26

Bildt kommer ju undan med nästan vad som helst, arrogans, lögner. Han ljög Skavlan rakt upp i ansiktet. Det kommenterades väl i någon tidning dagen efter, inte mer. Med honom har det gått så långt att när journalister försöker ställa lite tuffare frågor eller ställa honom mot väggen, blir journalisten avfärdad på ett sätt som får folk att tycka att han vinner matchen. Som om det var en tävling.

le-lou2011-12-05 16:58
Antal inlägg: 17500

Men det säger kanske också en del om personen Juholt också, när vi jämför personer med personer nu och inte frågorna.. Att inte bli bortdribblad av journalister tex är ju en konst en duktig politiker måste kunna hantera, och det kan man ju tycka att han av alla borde kunna tygla - "journalist" som han själv är.
Han inger ingen pondus, ger otydliga svar och öppnar bara upp för mer tryck på sig själv. Det verkar allmänt finnas en bild (rättvis tycker jag ska tilläggas) att han inte är särskilt kompetent, jag tror att det färgar intervjuerna och naturligtvis - hur Juholt själv svarar. En intervju är ju en process, inte en färdig produkt direkt...

I Eko-intervjun, så hade han ju hur många ställen som helst där han kunda trycka till Alliansen men det gjorde han inte. Han matar samma svar om och om igen, och man hör exakt samma formuleringar i andra intervjuer med honom - det låter inövat, som om han inte tänker själv utan har tränat in den. Därför upprepar han, så han framstår mer som en robot än en tänkande ledare.
Det blir tydligt att Juholt saknar pondus och en politiker utan pondus.. tja.

wobbler2011-12-05 17:00
Antal inlägg: 131

Absolut, ju fortare desto bättre. Men det är han för dum för att inse...

Übersize - Ej medlem längre2011-12-05 17:13
Antal inlägg: 97

Bra om Juholt är kvar. Det sänker sosarna ännu mer och minskar deras chanser i nästa val. Fortsätt så!!

magnusito2011-12-05 17:24

Vi har fått ett samhälle där all möjlig rovdrift och girighet passerar utan nämnvärd upprördhet.
När de som företräder det parti som i grunden kritiserar detta och som historiskt sett arbetat mot klassklyftor och orättvisor gör fel så utlöser det ett enormt hat.
Jag tror att det handlar om att vi vill ta avstånd från det som skulle kunna vara ett dåligt samvete i den ganska färska stora medelklassen som vill ägna sig åt att tro att de tillhör vinnarna och inte vill veta av någon gammal arbetarrörelse. Övergödda som vi blivit vill vi få fortsätta att frossa och shoppa.
Vi skjuter sedan budbärarna som påminne oss om att detta är en ytterst kortsiktig lyx.

magnusito2011-12-05 17:26

Det där löjliga argumentet, låt honom vara kvar så vi kan vinna igen är inget nytt.
Det har sagts om varenda partiledare som sossarna haft. Töntigt!

Minta2011-12-05 17:40

Palme hade också ett stort motstånd i början, men hade Erlanders fulla stöd.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?