Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 300 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2012-02-13 09:17 | |
![]() | Joooohana, om du har Android 2.2 på din telefon så kommer den stödjas småningom. Kanske om några veckor. Dock är upplösningen ganska låg på Wildfire, så spelet kommer inte till sin fulla rätt där... | |
| monk - Administratör | 2012-02-13 09:35 | |
![]() | allida: Det finns ingen gräns för kompisantalet på listan :-) | |
| Lordi06 | 2012-02-13 12:38 | |
![]() | Vore fint med en %-siffra över vinst- och förluster på cirkeln när man kollar profilsidan. (som för övrigt är grymt bra!). Kanske i framtiden även en möjlighet för att bläddra till "sida 2" på profilsidan där man ser sin högsta rating och annan värdefull statistik? | |
| odin - Administratör | 2012-02-13 16:06 | |
![]() | Yep, kommer behövas en sida 2. Alternativt att man länkar till profilsidan på Betapets hemsida. | |
| Mindymoo | 2012-02-13 16:37 | |
![]() | Plötsligt är det bra tryck på Betaappen, kul att kunna spela flera. Verkar som att folk inte ger upp för att de möter motstånd, som de gör på WF. | |
| Guldplate | 2012-02-13 20:22 | |
![]() | Går det att ändra antal pass innan matchen tar slut till fyra gånger i rad? Om jag är den som passar andra gången så är det försent för mig att göra något när jag väl fått varningen. Allt ligger i händerna på min motståndare Har man fyra passar så kan man se till att båda spelarna får en andra chans efter de fått varningstexten. Känns lite mer rättvisr.. | |
| monk - Administratör | 2012-02-13 22:16 | |
![]() | Guldplate: men om du trycker pass av misstag så får du ju upp bekräftelserutan med varningstexten? Och om du ser att motståndaren passat innan dig så vet du att denne har möjlighet att avsluta matchen med pass om du passar.. ? Kan ta rätt lång tid att avsluta en match om det krävs 4 passar... | |
| Guldplate | 2012-02-13 22:35 | |
![]() | Monk. Om min motståndare passar och jag inte känner till regel om tre passar eller att jag missar att han passar så får jag i praktiken en varning som säger att jag är körd ifall min motståndare vill avsluta matchen. Man kan ju passa i strategiskt syfte Alternativet är att se till att båda ser meddelandet om tre pass efter första passet. Då har båda möjlighet att bestämma sig för att de vill passa ut matchen. Fast då ska meddelande komma upp när motståndaren kliver in i appen så att han/hon vet vad som gäller. | |
| allida | 2012-02-14 01:17 | |
![]() | Krångla nu inte till det....vad jag förstått så är väl passningar uppbyggda som härinne på vanliga betapet?? Antar det iaf och folk i gemen är oxå de som spelar här med o vill prova appen oxå ;-) Jag har inga problem med det...ler | |
| Siri1984 | 2012-02-14 11:26 | |
![]() | Hur tar man bort avslutade spel? | |
| odin - Administratör | 2012-02-14 11:47 | |
![]() | De tas bort automagiskt efter 72h. Kommer dock införa så de kan tas bort explicit inom ett par veckor. | |
| Guldplate | 2012-02-14 14:26 | |
![]() | Allida. Stämmer inte riktigt att passningarna är uppbyggda på samma sätt här som i appen. I appen är det tre passningar som gäller och här är det tre rundor som gäller, dvs sex passningar. Visst är det mest folk som redan är betapetspelare som använder sig av appen. Antar dock att förhoppningarna inte bara ligger i att det enbart är vi som ska spela på den utan andra också... Sen ser jag det inte som att krångla till det. Även om det mesta säkert redan är gjort så är appen fortfarande under utveckling. Att lägga fram förslag och argumentera för de är ju mest att försöka bidra till utvecklingen. Sen får Odin, Monk m.fl. göra avvägningen om förslaget är värt att ta med... ;-) | |
| monk - Administratör | 2012-02-14 18:57 | |
![]() | Guld: Förstår hur du menar nu. Men i slutskeedet av en match vill man nog ofta få den överstökad med så korta väntetider som möjligt. Därför är jag lite tveksam till ytterligare en pass. Ska fundera på om texten som visas i varningspopupen kan göra bättre, beroende på om det är första, andra eller tredje passen. Annars får man lära sig "the hard way" ;-) | |
| odin - Administratör | 2012-02-14 20:30 | |
![]() | Ny release: * Sparar brickornas position när man går ur appen. Vi har testat ovanstående feature men jag är ändå lite orolig att det skulle kunna finnas något fel i den (det är faktiskt svårare än man tror att implementera den :-). Så säg till om ni märker något skumt med det... | |
| sanlin | 2012-02-14 20:38 | |
![]() | Bra. Tack. Har saknat det men tänkt att det fixar ni säkert snart :) Skulle bara önska en sak till...och det är lite mörkare bakgrund. Skulle bli lättare då :) | |
| eleni | 2012-02-15 11:40 | |
![]() | Jag har problem med notifieringarna. Det fungerade fint initialt och jag fick meddelande så fort min motståndare gjort sitt drag. Nu har appen tystnat helt :( har gått in i inställningarna flera gånger och ändrat på inställningen och ljudet men appen vägrar spara mina val. Jag förstår inte. Använder HTC Incredible S. | |
| odin - Administratör | 2012-02-15 11:44 | |
![]() | Angående ljud så det man väljer blir valt. Även fast det står att det inte är valt när man väljer ljud igen :-) Angående notifieringar, kör du WLAN? Det är problem med notifieringar och WLAN i Android. | |
| allida | 2012-02-15 11:55 | |
![]() | Jag har ställt notifiering enbart med visning av giraffloggan, inget ljud mao. Funkar lika bra med som utan wifi... | |
| eleni | 2012-02-15 12:39 | |
![]() | Jag får varken ljud eller girafflogga och det kvittar om det är på WLAN eller 3G. | |
| sannabra | 2012-02-15 19:21 | |
![]() | Det vore bra om brickorna man lagt ut på spelplanen men som man inte har spelat med än kunde märkas ut på något sätt. Det underlättar när man lägger ut dem i förväg. Wordfeud har löst det genom att de "blinkar". En annan variant skulle ju kunna vara att de skiftade i någon annan färg, t.ex. att de brickor på planen som ännu inte spelade är svagt grå/blå/annan färg. | |