Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:48 | |
![]() | Syjo: "Vilka lagar mer är ok att bryta?" Röd Gubbe Parkering Omkörning i höger körfält (när folk söndagsåker i vänster fält trots att höger är helt tomt (händer påfallande ofta på 3-filiga motorvägar)) Några exempel.... | |
| HannaSpelare - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:48 | |
![]() | Wildman: jag tycker dom är egoistiska som försätter sig själva och andra i fara och begär att jag som tack för att dom riskerar min hälsa ska hjälpa dom att komma ur en farlig situation de har skapat och som de själva kan komma ut. Det är att ta sig rätten att riskera andras liv och kräva att andra ska anpassa sig. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:50 | |
![]() | Hanna: Vilken "farlig" situation är det du talar om? Att någon körde om dig och sen in i en älg bevisar ju lika mkt som videon jag lade upp där nån körde i 336 km/h på en 90-väg utan tillstymmelse till olycka eller farlig situation? | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:52 | |
![]() | I körskolan fick jag lära mig att vara den som gör bedömningen om det är säkert att göra en omkörning. (Jag kör åt sidan när idioter kommer och ska om. Men herrejävlar vad man får rädda många liv på idioter som inte kan beräkna hur lång tid en omkörning tar.) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:53 | |
![]() | Jodå, det inser jag. Fördomar är dock farligast när ingen vågar prata om dom. ;) | |
| wildman | 2012-12-10 16:53 | |
![]() | Jag ger upp. Kör som du vill. Hoppas bara inte någon bränner in i sidan på dig när du missar en högerregel med hänvisning till att du är en idiot som försöker tränga dig före, utan att denne är en ansvarsfull person som ser att du är på väg att missa högerregeln och släpper dig före trots att du begår ett lagbrott. | |
| HannaSpelare - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:54 | |
![]() | Loco: Jag pekade bara på att det finns risker med att inte hjälpa till att låta någon köra om, och risker med att låta någon köra om. Precis som köer kan orsaka olyckor, kan en person som kör för fort orsaka olyckor. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:54 | |
![]() | "Jag kör åt sidan när idioter kommer och ska om. Men herrejävlar vad man får rädda många liv på idioter som inte kan beräkna hur lång tid en omkörning tar." Håller tyvärr med om detta.... | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:58 | |
![]() | Just därför är det viktigt att vara tydlig med att föraren inte ska lita på bilen före. Det kan ju faktiskt vara så att föraren framför inte är medveten om faran. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 16:59 | |
![]() | Börjar man skapa en massa sidoregler från lagen kommer det ju bara att skapa kaos. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:04 | |
![]() | Eller så kanske det leder till att en lag som inte är logisk någonstans till slut ändras? Konstigare saker har ju faktiskt hänt annars hade väldigt många homosexuella fortfarande varit väldigt kriminella.... | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:07 | |
![]() | Trafikverket har precis sett över och ändrat väghastigheterna. Det kommer attt utvärderas. Men jag tycker att vi ska låta dom som är proffs på detta sköta det och inte vi, som dessutom har olika synpunkter på vad som är rätt hastighet. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:08 | |
![]() | Du menar låta proffs som polisen haffa mig istället för att leka civilpolis själv och försöka hindra mig att köra för fort? | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:14 | |
![]() | Som jag och många här säger (jag fattar i alla fall vad som säger) att ingen hindrar dig men dom hjälper dig inte om du vill köra fortare än hastighetesbegränsningen. (Om det inte gäller livet då förstås.) Om nu någon vill köra 110, någon vill köra 120 och någon vill köra 130 på en 90 väg. Hur bra trafikrytm får vi då? | |
| HannaSpelare - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:15 | |
![]() | Kan någon språkkunnig person hjälpa mig att formulera följande på ett begripligt sätt: "Jag har varit tydligt med att jag INTE aktivt försöka hindra någon, däremot att jag vägrar att aktivt hjälpa någon att köra om" Uppenbarligen gör jag mig inte förstådd. Några tips på tydligare formuleringar? | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:20 | |
![]() | Loco. Jag tycker också att man borde vara tydlig med att lagen gäller för att vara ett bra föredöme för ungdomarna. Oavsett om du vill kalla oss poliser eller inte så är vägen en del av vårt samhälle. Det finns barn och djur därute i trafiken. Därför är det en anledning för oss att som du säger "leka polis"- | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:23 | |
![]() | Men Herrregud vilket svammel.... | |
| blue_moon | 2012-12-10 17:24 | |
![]() | Jo jag förstår, Hanna. Det finns tre förhållningssätt: 1. Aktivt hindra omkörning - FEL 2. Hålla lagstadgad fart, ej underlätta omkörning - OK. 3. Aktivt hjälpa den som vill köra om - OK. | |
| pabster1 | 2012-12-10 17:25 | |
![]() | Mer tydligt: är det ok att sno vad du vill om du går in på ICA? Följ lagen den gäller även dig! | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:26 | |
![]() | Frasse2. Har du ingenting att säga, så säg det inte här. | |