Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-25 18:40 | |
![]() | Och nej, jag röstar varken på sd eller säger att alla med annan kulturell bakgrund har en märklig kvinnosyn, så försök inte. | |
| fidojan | 2013-01-25 18:40 | |
![]() | det verkar väl som det har blivit lite mera såna hemska gärningar sen all invandring på senare tid,,synen på kvinnan överstämmer nog inte riktigt med vad dom har i blattelandet och här i gamla svedala,det finns svenska svin med. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-25 18:42 | |
![]() | Och som sagt, den sortens världsbild ställer jag mig inte alls bakom. | |
| fidojan | 2013-01-25 18:47 | |
![]() | hadde min dotter råkat ut för nått sånt,så hadde jag dödat dom väldig långsamt | |
| apbur | 2013-01-25 18:53 | |
![]() | Vad skönt att du fick säga det på usel svenska. | |
| Måns_E | 2013-01-25 19:00 | |
![]() | Invandrare är något överrepresenterade i viss våldtäktsstatistik, vilket varken innebär att många invandrare begår våldtäkter eller att svenskar aldrig gör det. Jag förstår allvarligt talat inte vad som skall diskuteras? Att våldtäkt är dumt? Det tror jag att alla på det här forumet tycker. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-25 19:36 | |
![]() | Ordet "dumt" var väl en underdrift. Tror att tråden finns därför att många förfasas och skräms av våldtäkter och önskar att det skulle gå att eliminera företeelsen helt. Så länge våldtäkter finns, så måste man väl få diskutera hur man ska få bukt med dem? Om du inte vill delta kan du ju nosa upp en annan tråd att skriva i. | |
| BJWE | 2013-01-25 23:54 | |
![]() | Det är konstigt att så fort invandrare kommer på tapeten så vågar ingen diskutera öppet. Alla blir livrädda för att bli uthängda som rasister. Allt tack vare understöd från AFA och twittervänstern. Nej man ska tiga still i sitt eget land och under tiden se det förfalla på alla håll och kanter med våldtäkter, dödsskjutningar m.m. Visst skedde elände förr men då vågade man diskutera vad det var. En spade var fortfarande en spade så att säga och inte en kratta. Idag döljer man allt bakom en massa förfinade ord och anstränger sig att föra diskussion om skitsaker som negerbollar, Tintinböcker och andra saker som inte skadar någon. Nej förlåt det skadar ju den som blir kränkt men är man så lättkränkt hela tiden kanske man ska söka hjälp för det. Människor blir hela tiden kränkta på ett eller annat sätt i sitt dagliga liv men ingen annan springer så mycket hos DO och klagar som invandraren. Trams bara. Se till att bli en del av landet. Passar inte landet så stanna kvar där ni kom ifrån. Jag skulle aldrig begära att landet som tog emot mig skulle ändra sig för min skull. Jag skulle varit evigt tacksam för hjälpen jag hade fått. | |
| Måns_E | 2013-01-26 01:30 | |
![]() | Det är konstigt så fort smålänningar kommer på tapeten så vågar ingen diskutera öppet. Alla blir livrädda för att bli uthängda som landsbyggdshatare. Allt tack vare understöd från LRF och Ingvar Kamprad. Nej man skall tiga still i staden och det förfalla på alla håll och kanter med drängslagsmål, snikenhet m.m. Visst skedde elände förr men då vågade man diskutera vad det var. En spade var fortfarande en spade så att säga och inte en kratta. osv. Jag skulle vara evigt tacksam om vissa hjälp att sluta att generalisera så förbannat mycket. | |
| Måns_E | 2013-01-26 01:34 | |
![]() | Fyll i med "under tiden se" samt "fick" på valfria lämpliga ställen. | |
| krysopras | 2013-01-26 09:45 | |
![]() | Förstår dig inte, Måns. Om våldtäkter med småländska förövare vore särskilt vanligt förekommande hade vi nog försökt ta reda på varför ett sådant regionalt problem uppstått, eftersom det annars är väldigt svårt att ens försöka göra nåt åt det. Man hade fått diskutera det och man hade fått göra insatser t ex i skolorna. | |
| BlackMirror | 2013-01-26 11:09 | |
![]() | Men krysopras, är våldtäkter med utländska förövare särskilt vanligt förekommande? Vet vi detta? | |
| Tävelsås - Ej medlem längre | 2013-01-26 16:01 | |
![]() | slå inte på smålänningar, ett strävsamt och dugligt folk med vackra kvinnor | |
| krysopras | 2013-01-26 16:36 | |
![]() | Mitt inlägg var väl mest en replik till Måns smålänningsexempel. Jag tror att om smålänningar vore överrepresenterade i sådana sammanhang hade man inte känt sig tvungen att försöka dölja det. Vi får inte veta om invandrare är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Om det inte är så, varför finns det inga klara, tydliga siffror som vi får ta del av? Det skulle ju täppa till truten en gång för alla på dem som försöker påstå att det är så. Bästa sättet att ta död på fördomar är ju att redovisa fakta. Men det görs inte. | |
| Måns_E | 2013-01-26 16:53 | |
![]() | Hur vet du att smålänningar inte är överrepresenterade? Mig veterligen så förs inte den typen av statistik. | |
| Måns_E | 2013-01-26 16:53 | |
![]() | Jag har ju redan redovisat fakta längre bak i tråden, det verkar dock inte ta det minsta död på fördomarna. | |
| Råtta | 2013-01-26 16:57 | |
![]() | Invandrare är överrepresenterade inom alla brottskategorier, men allra mest när det gäller våldtäkter. Även när det gäller andra grövre brott är överrepresentationen större än vid småbrott. Det har två större undersökningar från Brå visat, så det är knappast nån hemlighet. Sen är frågan om varför det är så lite mer komplex än hur mycket solbränna man har. /Twittervänstern | |
| apbur | 2013-01-27 10:09 | |
![]() | Jag skulle inte uttryckt mig som BJWE men det handlar inte om hets mot folkgrupp i juridisk mening. | |
| Mouche - Administratör | 2013-01-27 10:12 | |
![]() | Det kanske det inte gör apbur, men i mina ögon är det samma sorts skitsnack. Ett inlägg raderat och den som skrivit det bör definitivt skärpa till sig. Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2013-01-27 10:15 | |
![]() | Fel av mig: Tre inlägg till har tagits bort eftersom de hängde ihop med det första jag raderade. | |