Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:10 | |
![]() | Varför argumentera för och nackdelar med olika trosuppfattningar, istället för att bara känna efter? Man behöver inte alltid svar och förklaringar på allt här i livet. Ibland räcker det med att bara vara, och kunna känna sig trygg med det. Slutar här. Hej. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:17 | |
![]() | Jag tycker att barn ska uppfostras med ett ifrågasättande sinnelag. Som kristen tar man självklart med sina barn till kyrkan, vad ska man annars göra av dem på söndagarna när man själv åker dit, skaffa barnvakt? Men bara för att man tar med dem till kyrkan förespråkar jag inte att man ska "hjärntvätta" barnen som Linders verkar antyda. Självklart ska de få växa upp, succesivt bli mer självständiga för att till slut kunna bestämma helt över sitt egna liv. Jag har många vänner som vuxit upp i kyrkan men som senare valt att inte fortsätta tro utan lämnat församlingen. De är fortfarande mina vänner och vi umgås ändå, inga konstigheter, och de umgås fortfarande med sin familj fastän de inte hållit fast vid sina föräldrars tro. Jag är också emot den sortens metoder som jehovas vittnen har till exempel där familjen måste bryta kontakten med sitt barn om den inte vill tro, sånna metoder är vedervärdiga. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:18 | |
![]() | Sund inställning, roskoe. Låter jättebra. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:19 | |
![]() | Ja, det är vad du tycker :-) | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:20 | |
![]() | Skriv lite kortare är du snäll. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:20 | |
![]() | Nu råkar ju jag förvisso tycka ungefär samma... och hoppas att jag inte sagt något annat heller? Som förälder får man göra vad som känns bäst för sina barn. Men att vuxna människor sitter på Betapet, och hånar varandra och försöker övertyga om vem som har rätt eller fel, det är väl där skon klämmer för min egen del att jag ens gick in här och kommenterade, grämer mig djupt. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:22 | |
![]() | Mollee2: jag missförstod dig, jag håller med dig, tycker också det ska finnas en ömsesidig respekt mellan medmänniskor för vad den väljer att tro. Och att man själv ska få bestämma vad man vill tro på, så är ju ofta inte fallet, inte bara inom livsåskådningar utan inom annat också. Föräldrar som präntar in barn sina åsikter utan att ge dem verktygen för att kunna skapa sig en egen uppfattning. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:25 | |
![]() | :-) Precis. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:27 | |
![]() | Mollee2: hur skulle världen se ut om människor inte pratade med varandra och bytte åsikter? Kanske inte så dumt när jag tänker efter ;) Men när två sidor bara står och skjuter åsikter mot varandra utan att nånsin träffa då är det ju helt klart ganska meningslöst. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:30 | |
![]() | En vettig och konstruktiv dialog är nog det allra bästa kan jag tycka... Jo, vi är ju ändå kännande, sociala varelser (åtminstone majoriteten av oss). tror det handlar om att hitta en balans mellan det individuella och universella. Mycket svårt. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:32 | |
![]() | Ja, ingen kan vinna ett skyttegravskrig. Samtala och skriva är bättre än att skjuta skarpt. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:35 | |
![]() | Bra, roskoe-. Man måste få tänka själv och göra sina egna val utan fördömanden från den ena eller andra sidan. Håller helt med det där om att skjuta åsikter. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:40 | |
![]() | ALLA precis alla har fått höra bibelns ord. Det är vår grund. Sen går vi vidare i livet utifrån det. Varför stannar vissa människor upp och ältar dessa ord i all evinnerlighet? | |
| Rultatultan | 2013-08-21 22:41 | |
![]() | Mycket bra inlägg 22:17 roskoe-. Naturligtvis uppfostrar man sina barn enligt de värderingar man själv värdesätter och håller högt - men grunden måste alltid vara att ge barnen en sådan trygghet att de både kan och vågar ta ställning efter eget huvud, allt efter stigande ålder och mognad. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:41 | |
![]() | För att dom tror på det? Varför gillar en del människor färgen röd medan andra föredrar gult? Varför äter vissa människor kött medan andra är veganer? Varför är en del människor heterosexuella medan andra är homosexuella? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:42 | |
![]() | De har svårt att släppa taget och gå vidare? De har svårt att låta bli att reta sig? De har svårt att ta saker för vad de är? De föredrar att se saker i svart eller vitt? De är rädda för vad de ska upptäcka om de börjar se sig omkring? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:44 | |
![]() | Som att läsa en bok. Sen läser jag den 25 000 till. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:44 | |
![]() | Tänk så många frågor det finns... och så många svar! | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:45 | |
![]() | Precis mönjelilja. De har fastnat. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-21 22:46 | |
![]() | Jag fastnade ett tag i saltön. | |