Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kovikstippen | 2015-05-11 10:47 | |
![]() | Fas 3 var ett rött skynke för de röd-gröna - innan valet. Nu slår deltagarantalet nya rekord varje månad. Nu senast rapporterar F-kassan 36480 finns inom Fas 3. Hur kommer det sig? Regeringen tillträdde för 8 månader sedan. Fas 3 har ingenting med nedersta budget att göra, utan borde varit ett prioriterat område att visa handlingskraft på. Vad händer? | |
Mormodern49 | 2015-05-11 14:37 | |
![]() | Tittade på debatten igår , ock Romson gjorde ju bort sig totalt , den liknelse hon drog , det är så att man skäms å hennes vägnar , bort med henne i regeringen , dessutom skall hon vara vice statsminister. Nej, fy sjutton | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-11 18:17 | |
![]() | Det var kanske klumpigt att hon som vice statsminister gjorde detta uttalande, vad vet jag. Situationen är inte alls lika illa - ännu? Låt oss aldrig glömma säger man. Per Garton skriver det jag tänker bättre än jag kan göra. www.aftonbladet.se/k...07 75048.ab | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-11 18:30 | |
![]() | Per Gahrton har verkligen en poäng. Det är navelskådande på hög nivå att sitta och ondgöra sig över en svensk politikers ordval i en debatt istället för att ondgöra sig över hur flyktingsituationen ser ut i vår värld just nu. MÄNNISKOR som tvingas förlita sig på skrupellösa förbrytare för att kunna ta sig till en plats där de känner att de möjligen skulle kunna ha en framtid. FÖRÄLDRAR som riskerar sina liv för att möjligen deras BARN ska kunna få en bättre situation i framtiden. Innan man har sett till att de MÄNNISKOR som dör på sin flykt från hemska förhållanden i hopp om ett bättre liv någon annanstans har möjlighet att fly på ett betydligt säkrare sätt (exempelvis genom att låta dem söka asyl på EU-ländernas ambassader i deras eget land eller i något grannland) så är det fantastiskt löjligt att stora delar av etablissemanget börjar spy galla på ett fel ordval eller fel analogi av en engagerad politiker som ser allvaret i den nuvarande situationen och även ser att det i framtiden bara kommer att bli ännu värre. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-11 18:37 | |
![]() | Precis. Man flyttar fokus ifrån de som det är mer befogat att kritisera. Samtidigt har vi tre partier, varav ett dessutom kallar sig kristet, som ställer sig i kö och vill ta SD:s plats. Det borde vara en ringklocka som ringer någonstans. Men nej, batterierna är urtagna. M borde byta namn nu till, ja vadå? Nya moderaterna eller Gamla moderaterna kanske. | |
Salka1 | 2015-05-11 18:48 | |
![]() | Men det är ingen som klagar på Jimmie Åkesson när han pratar om "det importerad tiggeriet". Antar att han menar de rumänska tiggarna men de kanske är varor och inte människor. | |
le-lou | 2015-05-11 19:39 | |
![]() | ja jösses. maken till skygglappar har jag sällan skådat. Men ni gör ett gott jobb att försvara spektaklet. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-11 20:01 | |
![]() | le-lou, Vad menar du med skygglappar? | |
janne121212 | 2015-05-11 23:04 | |
![]() | Tror le-lou menar precis vad det är, lappar framför ögonen som gör att hästar inte blir distraherade av omvärlden. Vill man försvara detta yttrande har man nog inte bara skygglappar utan också mössan långt nerdragen över öronen. | |
janne121212 | 2015-05-11 23:10 | |
![]() | Intressant att regeringens egen experter, Ekonomistyrningsverket, "underkänner regeringsförslaget att sänka taket för rut- och rotavdrag. Regeringens egen expertmyndighet spår att det skulle leda till mer svartjobb. Halveringen av rutavdraget riskerar också att slå mot jämställdheten eftersom skattesubventionen fått kvinnor att arbeta mer, resonerar Ekonomistyrningsverket." www.expressen.se/nyh...ro tavdrag/ Snacka om att man målat in sig i ett hörn, sådant tar man väl reda på innan man beslutar om en åtgärd. | |
ingson | 2015-05-11 23:25 | |
![]() | Totravel och nora PG skriver en till intet förpliktigande krönika. Problemet är att om vem som helst finge flyga till Sverige (vilket är billigare än att åka genom Sahara och sen betala för båtresa i undermåliga båtar) alternativt få söka asyl på konsulat eller ambassader så skulle antalet människor med asylskäl bli ohanterligt. Dessutom skulle det inte hindra dem som saknar asylskäl och får avslag att ändå försöka ta sig in i Europa. Så det är lätt att ömka de arma stackarna men ärligt menade lösningar snackas det mindre om. PS Jag har ingen och tycker det är förfärligt | |
janne121212 | 2015-05-11 23:33 | |
![]() | "Men Per Gahrton tar Åsa Romson i försvar. – Jag håller med om att förintelsen var unik. Men hon gör inte den jämförelsen." OK bäste herr Gahrton, då undrar jag bara vad det är Romson har slagit knut på sig själv 10 ggr idag och bett om ursäkt för. Hon har ju själv erkänt att hon gjorde jämförelsen. | |
calle34 | 2015-05-11 23:46 | |
![]() | Alla politiska färger gör tavlor. Tycker att Romson stressar i tal i Riksdagen och nu i Tv så lätt är det inte att gå från forskar jobbet till en Minister jobb eller nu det vara. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-12 00:04 | |
![]() | Janne, Vem är det här som försvarar yttrandet? Jag tycker bara att ett möjligen lite märkligt och impulsivt yttrande av en medlem i Sveriges regering får märkligt stora proportioner. Själva sakfrågan verkar inte alls intressant i sammanhanget. Hela det politiska klimatet i Sverige är just nu helt åt skogen felinriktat. Jag hade tyckt precis likadant oavsett om det hade varit ärkepuckot Jan Björklund som hade sagt samma sak som Åsa Romson. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-12 00:11 | |
![]() | 1. Nu skrev jag faktiskt att jag inte tar ställning till om Romsons uttalande var okej eller inte. Jag skrev att mina tankar gick i samma banor som Per Gahrton. 2. Det är inte många år sedan alla partiledare vägrade att sitta i samma soffa som SD. Nu tävlar 3 av partier om att ta över soffan. Att man som alliansenväljare bara sväljer en sån sak är väl att ha riktiga skygglappar. "Igår då tyckte jag si och idag tycker jag så". | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-12 00:23 | |
![]() | Ingson. Ditt inlägg är bara en bekräftelse för mig att jag tänker rätt. | |
le-lou | 2015-05-12 07:59 | |
![]() | Garthon har varit årets pajas många gånger, fler än Mora- Nisse vann vasaloppet. Att han försvarar Romson är ju ingen dealbreaker direkt. | |
kovikstippen | 2015-05-12 08:29 | |
![]() | Skillnaden mellan Per Gahrton och Åsa Romson är att den ena kan orerar fritt och den andre är vice stadsminister och sitter i Sveriges regering. Men här ligger också MPs dilemma - deras plakatpolitik och extrema åsikter passar inte i verkligheten. Dessutom anser jag MP vara ett än mer en-fråge-parti än SD. Det märks bl.a. I den här typen av uttalanden. Man saknar en åsikt och alla företrädare ges utrymme att tycka vad som helst. Det blir lika fel för miljömuppar som för stolliga SD:are. Valet av nuvarande språkrör var ingen hit. Det förtroende som föregångarna skickligt byggt upp, river nu Romson/Fridolin ner med god fart. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-12 08:38 | |
![]() | LeLou. Och? Vad är din åsikt om innehållet i det han skriver? Du dömer ut uttalanden pga vem som säger vad och inte pga vad de säger? | |
kovikstippen | 2015-05-12 08:39 | |
![]() | I övrigt är det mänskligt att göra fel då och då. Det borde vara var och ens rätt att ärligt få be om ursäkt - och att bli förlåten. Nu ser vi en ny häxjakt rulla igång. Alla fel kan ju rimligen inte behöva ältas så länge att avgång blir enda utvägen. Romsons framtid bör MP själva avgöra. Har man en åsikt - bli medlem och arbeta själv politiskt. Men som sagt - i stridens hetta blir det ibland fel. Navelskådar man varje litet fel tillräckligt närgånget kan vad som helst förstoras upp i gigantformat. Tjänar Sverige på den utvecklingen? Romson var klumpig. Romson är generellt ganska dålig. Men det är MPs problem. Men hon har bett alla om ursäkt och vad mer kan hon göra? | |