Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-06 09:30 | |
![]() | Janne, Sverige beviljar uppehållstillstånd till flyktingar från Afghanistan i 51% av fallen. Det verkar som om Migrationsverket har kommit till samma insikt som regeringen i Tyskland. Skillnaden är att Migrationsverket gjorde det för länge sedan. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-06 09:46 | |
![]() | Lennartspex: I stället för att försöka betala mindre skatt i Sverige - gör som vi och flytta hela företaget utomlands (vi flyttar iofs flera stycken). Våra anställda följer alla med till Danmark och flytten dit såg de som en för tidig julklapp. Många av dem jublade! | |
janne121212 | 2015-11-06 10:42 | |
![]() | "Vi har inte plats för fler" Det är märk väl Magdalena Andersson som citeras, inte Jimmie Åkesson. www.expressen.se/nyh...-f or-fler/ | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-06 10:54 | |
![]() | Apropå vad Magdalena Anrsson sa i morse och som janne skriver om här: Hon tjatade också om det Löfven surrar oavbrutet om - att fler EU-länder "måste ta ett ansvar". Newsflash: andra EU-länder kommer INTE att ta något ansvar. Tvärtom är ju en majoritet i Storbritannien nu för ett utträde ur EU eftersom de inte vi ha dit flyktingar (och då har de ändå tagit emot väldigt få). Danmark har ju uttryckligen sagt (det var väl i går tror jag) att Danmark inte kommer att lösa de problem Sverige skapat åt sig själva. Och som jag redan påpekat här vill Danmark se över de regler som skulle kunna leda till att flyktingar som fått medborgarskap i Sverige tar sig till Danmark - Damark vill inte ha dem. Finland har just ändrat sina regler, till och med Tyskland börjar nu skicka hem flyktingar. Övriga EU ska vi bara inte tala om. Tvärtemot vad Stefan Löfven verkar tro (är han verkligen så blåst som han verkar) så är alltså en majoritet av EU:s länder ovilliga att ta emot flyktingar. Vad tror ni händer då? Ni får en gissning. Ledtråd: Sverige kanske inte behöver LÄMNA EU. Och svenskar: flytta medan ni fortfarande kan. | |
remvanrijn | 2015-11-06 10:54 | |
![]() | Undrar hur länge MP vill sitta kvar och regera med S som börjar ta till retorik som fler inte så länge sen endast kom ur munnen på Sd politiker. ÖHT saknar jag synpunkter från Mp på finansministerns uttalande. | |
Kokonut | 2015-11-06 12:33 | |
![]() | Är sjukt trött att lyssna på radion nuförtiden. Varje jävla nyheter lr program som sänds nu handlar ENDAST om flyktingar. ÄRLIGT TALAT. Snart är väl varje svensk medborgare tvungen att ta minst 2 st under ditt egna tak. | |
limpan__2 | 2015-11-06 12:48 | |
![]() | Nu överdriver du lite, det handlar kanske om flyktingkrisen i varje program men det är långt ifrån allt som behandlas. Och visst bör väl media rapportera om de problem och utmaningar samhället ställs inför? Du startar ju själv tråd efter tråd här på Betepet på ämnet. | |
Rhotheta | 2015-11-06 14:06 | |
![]() | limpan__2 Det är tydligen fler än jag som kan räkna på fingrarna. Skall du fråga honom också om han vill skjuta barnfamiljer? P1 Morgon ‏@SR_P1morgon 6 timför 6 timmar sedan "Vi kan behöva sätta in militär för kontroll av Sveriges gräns", säger @Ivarpi i debatten mot @anderslindberg | |
ingson | 2015-11-06 14:19 | |
![]() | rhotheta, du missade limpans poäng som jag tycker var ganska fyndig: Det är märkligt att en person som är trött på att jämnt höra om invandrare själv startar en diskussionstråd i ämnet | |
Kokonut | 2015-11-06 14:27 | |
![]() | Ingson Skrev en tråd för jag tycker inte det är hållbart. Sen om du ej tycker det är en annan sak. Så jag är den ända personen här inne som är trött på att allt rasar samman. ? Tycker synd om dig när du vaknar å allt är åt helvete snart. Limpan: var överdriver jag? Varje nyhetsinslag, program i stort sett, reklam med insamlingar hit å dit. Lyssna på p4 lr p1 så märker du. Sen om du lyssnar på me music å inte har radio är bara att gratulera. | |
Kokonut | 2015-11-06 14:31 | |
![]() | Limpan: börjar du tycka att invandring är ett problem nu? Du jar sedan jag sett ditt namn här propagerat att ta emot allt. Nu börjar du själv vakna till liv och inser att vi har ett stort problem. Du har jämt sagt att det finns plats jobb mm. Snälla limpan du som skriver så utförligt jämt. Var är jobben, vart är bostäderna, vart är alla pengar som du glatt sagt jämt inte är några problem. | |
janne121212 | 2015-11-06 14:38 | |
![]() | "Finansminister Magdalena Andersson vet ännu inte hur stor notan blir för det svenska flyktingmottagandet under 2015 – eller var pengarna ska tas från." Jag känner att jag är i trygga händer med en kompetent finansminister. | |
janne121212 | 2015-11-06 14:40 | |
![]() | Var tog du vägen Borg? Kan du inte bli sosse för ett år eller två, och gå tillbaka till ditt gamla jobb. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-11-06 14:54 | |
![]() | Rhotetha. Jag lyssnade på programmet. Vare sig intervjuaren eller Anders Lindberg trodde sina öron när han föreslog att vi skulle sätta in försvarsmakten. sverigesradio.se/sid...ra mid=1650 | |
janne121212 | 2015-11-06 15:08 | |
![]() | Det var bara Lindberg som inte trodde sina öron och det är ju helt i linje med hans krönikor och hans brist på krisinsikt, han påstår ju i sändningen att det inte är kris. Ett påstående han uppenbarligen inte har stöd för ens i regeringen. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-11-06 15:11 | |
![]() | janne. ja, jag kan ge dig rätt i att det bara var Lindberg som inte trodde sina öron. Hon lät förvånad men det gör ju intervjuare ofta så det betyder ju ingenting. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-11-06 15:17 | |
![]() | Nora. Men jag håller med Lindberg. Varför ska vi ha försvarsmakten stå vid våra gränser när gränserna i EU ska vara öppna? Det är ju inte krig, eller hur? Hur skulle en sån ordning se ut och vad skulle det kosta? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-11-06 15:17 | |
![]() | Janne, naturligtvis. | |
janne121212 | 2015-11-06 15:18 | |
![]() | Det var nog mest i dina öron, det var vad du ville höra för att sedan kunna rapportera, alltid snyggt att hålla sig till sanningen och inte skapa sensationer där det inte finns några. Jag hade inte trott mina öron om Lindberg inte hade reagerat som han gjorde, det sitter liksom i hans röda benmärg. | |
janne121212 | 2015-11-06 15:20 | |
![]() | Vad skulle det kosta? Ja vad svarar man på en sån fråga, vad tror du dagens politik, eller brist på densamma, kostar? | |