Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 10 |
Inloggade | 27 |
Mobilspel
Pågående | 19 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2016-02-05 14:50 | |
![]() | Föreställning om genetisk samhörighet. Det är inte alls sällan kopplat till en genetisk samhörighet. Eller hur? Det är nog så enkelt att du har en extremt förenklad bild av vad genetik är och hur det fungerar. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 14:54 | |
![]() | När det gäller många etniciteter i Europa så är det är snarare delvis kopplat till utseende och fenotyp än genetisk samhörighet. När de här säger att de är tvillingar tror inte folk på dem. news.images.itv.com/...am _img.jpg | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:01 | |
![]() | Rhoteta. Jag tror att jag har ganska bra koll på just det. Att ha en föreställning om genetisk samhörighet är tyvärr inte ett bevis på att så faktiskt är fallet. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:16 | |
![]() | Som sagt så är det ras man talar om när man talar om genetisk samhörighet. Vill någon i tråden hävda att raser finns som ett biologiskt faktum och inte en social konstruktion så får vi en helt annan diskussion. Tyvärr är ju dock fortfarande den föreställningen väldigt vanlig bland måna. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:17 | |
![]() | många | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:18 | |
![]() | Obs: Inte bara bland rasister alltså, utan i allmänheten. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:19 | |
![]() | www.dn.se/debatt/hal...s- i-raser/ Den undersökningen jag tänker på då. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:22 | |
![]() | Och det viktigaste från den artikeln för diskussionen här är kanske följande stycke: "Vissa utseendemässiga egenskaper har historiskt sett varit vanligare förekommande inom vissa geografiska områden. Framförallt har det rört färg på hår, hud och ögon. Dessa variationer representerar dock en mycket liten del av människans genuppsättning. Några få, ytliga variationer mellan olika grupperingar av en art är långtifrån tillräckligt för att uppfylla kraven för underartsindelning, vare sig det rör sig om en skarp indelning eller baseras på mängden variation. En potentiell biologisk rasindelning, eller för den delen underartsindelning, är därför omöjlig och kan endast betraktas som ren pseudovetenskap utifrån den kunskap vi har i dag." | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:33 | |
![]() | liminal. Lustigt att vanföreställningarna i undersökningen stegvis ökar ifrån vänster till höger. Det börjar med ett lågt värde (1%)på vänsterkanten och ökar stegvis åt höger (SD 48%). Kan man dra några slutsatser av det? | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:47 | |
![]() | Nationalism? | |
TotteBakar | 2016-02-05 16:15 | |
![]() | Germaner. | |
TotteBakar | 2016-02-05 16:37 | |
![]() | är vi."genetiskt sett" Precis som att kineser är asiater. Väldigt lätt det med etnicitet. Det andra gällande kulturell identitet är att vi har en lång tid av gemensam historia, gemensamma värde-normer, gemensamma tradititioner. Även om vi inte längre är utpräglat kristna utan ett sekulärt land så ligger grunden i kristna normer. Den demokrati vi ser har med "vänd andra kinden till", "förlåt din nästa" "Döm inte", "förlåt dina fiender" mm. Man ska ta emot folk som har det svårt enligt bibeln. Israeler i gamla testamentet bör hjälpa sin fiende...Ngt vi inte ser i Gaza. Ngt vi inte ser i Israel med Israels asyl-regler vilka är stenhårda. Afrikaner får välja at lämna landet el sitta i fängelse. Ändå propagerar samtliga Bonnier-tidningar och schibstedt idén med "multikulturalism" dagarna i ända just för oss. Det har funkat hittills för vi är ett bra folk och vi har våra sunda värderingar samt empati (grundat just av kristendomen samt Luther som kapade vårt band med stenhårda romerska katolska kyrkan). Det massiva inflöde av människor NU, där många av de starka män som kommer hit saknar våra värdegrunder, inte har vår religion eller ens den sekulära formen där åtminstone kulturella rötter och identitet med ett folk eller normer ger en exempelvis normal kvinnosyn. De utgör ett stort hot mot Europa. Vad gäller att få äga en identitet är det bara judar som får det vad jag vet. De har egna skolor, egna samfund där inte man får får tillhöra om man inte är just "judisk". Det är George Soros som ligger bakom och stöder "flykting" "krisen" och så här säger Barbra S om vad som ska ske med Europa. För att veta vilka som styr ska du tänka på vilka du inte får kritisera. www.youtube.com/watc...jl -OJJVAEg | |
TotteBakar | 2016-02-05 16:39 | |
![]() | Israel har inget asyl-system, enligt migrationsverket www.google.se/url?sa...kF A0PcFkNQ | |
TotteBakar | 2016-02-05 16:40 | |
![]() | vill man inte klicka på länken kan man googla "migrationsverket israel asyl" | |
Rhotheta | 2016-02-05 17:06 | |
![]() | Liminal Du är helt ute. Bara för att en grupp hänger ihop genetiskt utgör de inte en ras. Det var det jag sade. Luddiga begrepp om genetik. Åtminstone i ditt fall. Och jag skrev inget om bevis. Till nora? Du har inget bevis för att jag åker tåg. Men jag gör det. | |
Rhotheta | 2016-02-05 17:09 | |
![]() | Bra plan av israel att ge deras dödsfiender makten över europas alla vapen. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:24 | |
![]() | Alltså, Rhotheta, vilka grupper menar du egentligen hänger ihop genetiskt, till vilken grad och på vilka sätt? Kan du förtydliga vad du menar? | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:26 | |
![]() | Jag undrar alltså om du menar att det finns grupper av människor som rent kvalitativt skiljer sig från andra grupper och om det mellan dem är vattentäta skott (A är inte B och B är inte A) eller om det är i form av frekvens (A är oftast inte B, B är oftast inte A)? | |
Rhotheta | 2016-02-05 17:48 | |
![]() | Det senare. Och ännu mer blandformer. Micros inställning är säkert lite annorlunda. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:55 | |
![]() | Ok. Vilka grupper? | |