Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 19 215 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ballerina | 2008-04-15 21:23 | |
![]() | E solu jag har redan gett upp *Viftar med fredsflaggan* | |
y not | 2008-04-15 21:24 | |
![]() | jag stammar inte. Jag har varit ute och huggit ved sen sist och så satt jag för att läsa in allt som skrivits och när jag skulle öppna den andra fliken för att leta efter Hästen Silver så uppdatera den mitt inlägg från före vedhuggningen, så är det. Budalv vill jag bara kommentera som en god ny bekantskap och emman javisst, det är ju du :) Men Budalv och hennes mammas dissekering av Mårtens argument var verkligt roligt. Annars så fascineras jag än en gång av ivrigheten och intresset att framföra åsikter och mångfalden däri. Ännu har jag inte fått de där bevisen på hur forum degraderats i färre inlägg av ännu färre skribenter. Jag har en upplevelse av det motsatta. Kul att det verkligen diskuteras också även om det är n metadisskussion. Om stavning och språk så håller jag väl med om vitsen av ett bra och levande lättläst språk om man vill övertyga. Det är poäng med korrekt stavning och form och så vidare. men sammtidigt så beror det ju på var. Lämnar jag ifrån mig en text så är jag språkpedant och läser och rättar om och om igen. När jag skriver här brukar jag inte ens idas att läsa igenom vad jag skrivit. Är det nån som vill angripa mig för mina stavfel (jag har bland annat ett finger utan känslel som brukar få in lite extrabokstäver här och där) så bjuder jag på det. Är det nån som inte orkar läsa därför så är det också okey. Men att ett relativt långt inlägg uppmärksammas att det dubletterats borgar ju ändå för att nån brytt sig. Personer som också fascinerar mig är sådana som mimmi, som trots att hon lider och uttråkas av tråden ändå inser sin plikt att läsa igenom och även bidrar och upplyser oss om att hon inte förstår att vi orkar ha sådant engagemang. Sådana personer imponerar på mig. Nu måste jag börja sätta mig in i vad som gäller just nu för medan jag skrivit det här bört det väl kommit ett och annat inlägg till. och ordis, börja inte respektera människor bara för min skull. Det förtjänar jag verkligen inte, | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:24 | |
![]() | Då sluter vi fred igen :) Låt oss inte kriga mer. | |
ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:24 | |
![]() | Solen, den enda tid man kan leva i är nutid. www.youtube.com/watc...7V aqRGi0GU | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:27 | |
![]() | zimba: Jo det är sant. Fast många konstnärer, genier och rockstjärnor har gjort en grej att vara slafsiga och schaviga och vunnit i aktning. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:29 | |
![]() | Nazisterna var också väldigt noga med klädseln. Var det inte något italienskt modehus som designade deras utstyrsel? Det tycker jag är lite kul kuriosa. Att blint lita på att den mest prydliga har rätt är dumt. | |
Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:30 | |
![]() | Ibland orkar jag inte läsa ett inlägg av den orsaken att det är ett långt inlägg och handlar mest om, ja, vad det nu handlar om. Y not kan sällan fatta sig kort, i alla fall av vad jag har sett. Jag börjar läsa början av inlägget och det fångar mig inte att läsa vidare eftersom det är hänvisningar lite hit och dit och så vidare. Och det har inget med språket att göra just. | |
y not | 2008-04-15 21:30 | |
![]() | Nu kom jag på att detta är en utmärkt tråd att ge lite hyllningar till några debattörer här i forum jag verkligen tycker är skarpa. Ordis är en av dem, Mårten en annan, Men den som oftast verkligen sätter mig på det hala är nog Dyslekso med sina skarpa frågor. Sånt uppskattas även om jag i stunden ibland blir ställd och måste försöka åtterkomma eller helt enkelt revidera min åsikt. Gnagelram är också en sådan gigant med vassa skärande frågor. Sen att E Solu är ironins mästare och mycket annat måste jag medge, med en underbar humor. Synd det blev ju bara män här, är vi så mycket smartare? Ulice är en kvinna som har övetygat med sin ödmjukhet blandat med klara argument och en klar rookie är ju Solen som säkert kommer att lysa mer med vana och erfarren het i det här forumet, om hon blir kvar. Ja sen kan jag ju räkna upp åtskilliga jag gillar som proletären Knevert, zimba, Nemi, vulcan, dudeniro etc. Men jag är fortfarande nyfiken på vilka tre som Uffe känner sig så definitivt underlägsen mot. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:30 | |
![]() | Tredje gången gillt ;D | |
Dyslekso | 2008-04-15 21:32 | |
![]() | Budalv: många människor är inte genier eller rockstjärnor, och måste finna sig i de vanliga människornas konventionstyranni. | |
Ond jävel - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:32 | |
![]() | Är du full, y not? | |
Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:32 | |
![]() | Oh, jag som trodde det var ett nytt inlägg. Men si det var det inte. Är det inte dags att sluta trycka på fel knapp och allt vad som nu händer då du trycker, Y not? | |
Mårten | 2008-04-15 21:32 | |
![]() | tonny, du har blivit haxxad. solu: "Att blint lita på att den mest prydliga har rätt är dumt." fråga budalvs sofistiska mor om hur man skiljer på "god" och "vacker" (kalos och kalos) | |
y not | 2008-04-15 21:33 | |
![]() | nu börjar jag bli galen på den här uppkopplingen. Hur gick detta till? jag kopplas upp och ner. men inlägget ovan kom med i alla fall . Det var när jag försökte få in det igen det blev tredje gången gillt. Men se det som en övertygande argumentation mot Uffes "de tre som förstör" | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:33 | |
![]() | Hugo Boss var det visst. Tänk på det nästa gång du sponsrar naziföretag. americandefenseleagu...lk now1.htm | |
y not | 2008-04-15 21:34 | |
![]() | OJ, nä | |
sejmårr | 2008-04-15 21:34 | |
![]() | men hörrni tre otäckingar! Vilka är ni? | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:34 | |
![]() | y not: Tack detsamma du nye trevlige bekant! Jag vill förtydliga att min mamma på intet sätt var ute efter att förnedra Mårten sexuellt utan det var ren Platonisk förnedring det var frågan om. Hon låter bara så himla dryg på msn eftersom hon har korta fingrar och inte är van att skriva snabbt. | |
Budalv - Ej medlem längre | 2008-04-15 21:41 | |
![]() | dyslekso: Självfallet är det så. Menade mer att de välartikulerade, välklädda representerar en idealbild av intellektet förkroppsligat, och de skitiga genierna ett annat. | |
NoiseMaker | 2008-04-15 21:41 | |
![]() | Detta var en förfärlig tråd. Nu har jag ägnat en ansenlig tid åt att läsa ifatt vad som skrivits sen sist jag läste. Skäms på er som för en så "intressant" diskussion. För övrigt vill jag säga att jag håller med alla. | |