Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Göran A | 2013-07-15 19:06 | |
![]() | Nulltj: Om du är så säker på att faran inte existerar så förstår jag inte riktigt varför du ens bryr dig? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 19:09 | |
![]() | För att jag tycker det är respektlöst att lägga sig i andras privata tro/otro och "varna" och ömka sig över som om andra är mindre förstående. Jag talar inte om för dig att du kommer inse i dödsögonblicket att du slösat bort en massa tankekraft på en livslögn och tvåtusenårig fabel och kommer ruttna bland maskarna som alla andra. | |
| Göran A | 2013-07-15 19:14 | |
![]() | Gunilla: Forskningen säger absolut ingenting. "Forskare" säger däremot en hel del, och väldigt ofta drar de olika slutsatser beroende på om de tror på en Gud eller inte. Att den "gudlösa" forskaren har tolkningsföreträde är allmänt känt idag. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-15 19:16 | |
![]() | Nåja, kroppen hamnar väl bland maskarna oavsett vad man tror på? :) Recycling kallas det kanske då? | |
| Kuralo | 2013-07-15 19:19 | |
![]() | Det har bi hört flera gånger nu Gunilla, hur svårt du har att förstå hur vi kristna kan tro! Jag tycker att Göran försöker svara på de intelligenta frågeställningarna så gott han förmår.De andra lämnar han med rätta därhän. Varför så aggressivt? Vad är ni egentligen rädda för ni som säger att ni inte tror. Varför provocerar vi så enormt. DET har jag svårt att förstå. | |
| Göran A | 2013-07-15 19:19 | |
![]() | Nulltj: Om jag slutar på det sätt du tror så lär jag ju inte få veta det ändå. :) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 19:20 | |
![]() | Jag har svårt att förstå "aggressionen" åt andra hållet. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 19:21 | |
![]() | Göran>> nope, och känner heller inget behov av att trycka upp det i ansiktet på dig. Tro på vad du vill, och respektera min rätt att inte tro utan ovälkommen ömkan. :) | |
| Kuralo | 2013-07-15 19:23 | |
![]() | Det finns varken rädsla eller aggression här. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 19:23 | |
![]() | Inte här heller. | |
| Gunilla _ | 2013-07-15 19:24 | |
![]() | Sorry Kuralo men när vissa personer här anser sig ha rätt att be för mig (och jag antar att det är för att jag ska antingen omvändas eller med guds försyn, trots allt, slippa helvetet) så anser jag mig behöva vara övertydlig. Det går uppenbarligen inte fram till alla att deras gudstro INTE har med mig att göra. | |
| Kuralo | 2013-07-15 19:28 | |
![]() | Nej man ska inte be över någon som inte vill eller har efterfrågat det. Där har du rätt, självklart | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-15 19:41 | |
![]() | Jag känner mig inte kränkt för att någon ber för mig trots att jag inte är kristen. Men gör ni det så har ni all rätt till det givetvis. Men lite nyfiken blir jag ändå. Om någon skulle säga att "jag ska be tomten att han ger dig en fin julklapp" skulle det kännas lika kränkande? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 19:45 | |
![]() | Förstår din poäng, men det skulle jag nog ta med en nypa salt. Att någon ber för mig eller ömkar sig över min hädanfärd - det tar jag som något mer av en förolämpning om jag uttryckligen bett personen att låta bli, det är att insinuera att jag inte kan ta ansvar för mitt eget liv. | |
| Göran A | 2013-07-15 19:46 | |
![]() | Kuralo: I alla fall skall man nog undvika att berätta det för personen i fråga. Men visst tycker jag att vi skall be för dem som inte tror. | |
| Sote | 2013-07-15 19:51 | |
![]() | Åhhh samma diskussion en gång till. Nulljt jag stångades med precis samma sak häromdagen och det var samma sak då. Noll respekt för att jag som icketroende inte vill att någon tar sig rätten att be för mig. Håller sååå med dig i ditt senaste inlägg. Jag respekterar ju att kristna tror att dom kommer till paradiset så varför kan inte dom respektera att jag bara inte tror. varför ens vilja be för oss? Meningslöst. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-15 19:57 | |
![]() | nulltj. Ok, du tänker så. Det argumentet kan förstå. :) | |
| Kuralo | 2013-07-15 19:59 | |
![]() | Det finns skillnader givetvis. Jag ber för mina nära och kära, särskilt om jag vet att någon har det tufft. Jag kan också be för mänskligheten i stort men jag tycker att man skall vara försiktig med att be för människor som man kanske vet inte riktigt vill det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-15 20:00 | |
![]() | Kuralo>> det kan jag förstå och respektera. | |
| Claysune | 2013-07-15 22:47 | |
![]() | En kyrka i Sverige har en stol utanför kyrkan där folk får sätta sig ner och få förbön. En bra ide, det är ju naturligtvis frivilligt att sätta sig ner på stolen. | |