Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 740 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 11:51 | |
![]() | MissT, många av kvinnorna retar sig nog för att de känner sig hotade, männen låtsas reta sig för att de vill plocka billiga poäng hos kvinnor :) Jag tycker Teppy har ett par ganska bra poänger. | |
| Jamo | 2008-06-30 11:53 | |
![]() | Ordvältaren, eller så tycker vi som skriver det att även tjejer/kvinnor är värda ett eget liv och inte ska behöva leva sina liv genom oss? | |
| Jamo | 2008-06-30 11:53 | |
![]() | Ordkännaren* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 11:53 | |
![]() | *skratt* Ja hur skulle det skära sig mot tidigare uttalanden. Sen tråden.. Teppy och jag lever i vilt skilda världar. Jag saknar förståelse för hennes tyckanden, likväl som hon inte alls håller med mig. Fine, så är det ju. | |
| skrabban | 2008-06-30 11:54 | |
![]() | Klart man ska vara hel och ren, men man behöver inte vara snygg, alla kan ju inte vara lika snygga. Har man ett samboförhållande eller är gift eller man är tillsammans med någon så tycker jag att bägge ska hjälpas åt att ta hand om varandra. Jag tycker inte att kvinnan ska krypa för mannen. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 11:54 | |
![]() | Jamo, att man har olika roller i ett förhållande betyder inte att man ger upp sitt liv. Menar du att alla kvinnor före 1968 helt kastat bort sina liv? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 11:58 | |
![]() | I min släkt tycktes det vara hemmafrun som styrde. Ettriga finskor. | |
| MissT | 2008-06-30 12:06 | |
![]() | Det man ska ha i åtanke är att alla inte har samma möjligheter. Om Teppy är en ik hemmafru så är det klart hon kan köpa dyra märkeskläder, gå till frissan och få håret lagt, gå och få massage och manikyr var och varannan dag. Hon kan också fisa och rapa ur sig allt hon behöver innan försörjare kommer hem från jobbet. Då är hon bara hans, kåt, glad och tacksam. Från början målade Teppy en bild om att hon var övernaturlig och ALDRIG fes eller rapade. Nu har hon ändrat sig och säger att hon inte gör det offentligt eller inför en annan människa. Vanlig hyfs som alla får lära sig säger väl att ingen fiser eller rapar offentligt. Men att fisa eller rapa inför sin sambo tycker jag är naturligt. Har man valt att dela sitt liv med någon får man nog ta den personen som den är. Ett ganska målande exempel är väl när man föder barn. Man ligger uppfläkt i en säng där halva världen kan skåda ens utspända hyska, man fiser eller kanske tom skiter på sig. Och sambon står precis bredvid. Sånt är livet. Det är det mest naturliga som finns. Som jag skrev förr, om jag och min kille ligger och myser i soffan med en superbra film så tänker inte jag pausa filmen och smyga in på toa för att fisa. Han vet ju ändå vad jag gör.... | |
| MissT | 2008-06-30 12:06 | |
![]() | rik ska det vara... | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:10 | |
![]() | Man kan nog vara ganska säker på att Teppy menade just i offentliga sammanhang eller inför sin partner, inte att hon var fysiskt oförmögen till något. Så det verkar att ni inte är så väldigt långt ifrån varandra ändå. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:10 | |
![]() | MissT, du glömde att hon ska dricka kaffe latte med andra rika hemmafruar, varje eftermiddag klockan 14.00 ;-) F.ö var det det jag reagerade emot förut... "Från början målade Teppy en bild om att hon var övernaturlig och ALDRIG fes eller rapade. Nu har hon ändrat sig och säger att hon inte gör det offentligt eller inför en annan människa." | |
| MissT | 2008-06-30 12:12 | |
![]() | Ja men sen allt snack om att kvinnor är finare än män, italienska kvinnor har mer klass, nordiska kvinnor är sunkigare bla bla bla tycker jag bara är skitsnack och en grov generalisering. Hon har väl inte varit i alla länder och beökt alla familjer. Hon har släkt i Italien, that's it, det gör henne inte expert på hur det ser ut i ALLA familjer där. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:14 | |
![]() | Självfallet rapar inte italienska kvinnor. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:16 | |
![]() | Jo MissT, i mitt barndomshem liksom jag har lärt mina barn, är att t ex inte peta näsan och släppa sig bland folk och inte i köket, maten för de andra smakar liksom konstigt då. Läskrapa måste man ju få göra, om än inte vrålrapa. Men vi har ju aldrig gjort skillnad mellan könen. Att påstå att tjejer är onaturliga och äckliga om de råkar prutta i sängen, anser jag vara inte så lite sjukt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:17 | |
![]() | Jag skall knö på mig kjol och trippa till apoteket. Hoppas inte stilpolisen stoppar mig, vara förkyld in public måste väl vara ett big no no vad tjejer får göra? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:19 | |
![]() | De flesta i Sverige är mer eller mindre uppväxta med att man inte ska gå omkring och fisa eller rapa överallt. Sen, under uppväxten, om man kanske gör det ibland eller av en olyckshändelse kan man ju inte göra så mycket åt saken. Det liskom bara händer. De flesta barn har en period där de tycker att rapar, fisar och pruppar är bland det roligaste som finns, de skrattar och råkar man säga "kiss" så skrattar de på sig. I övrigt tror jag de flesta VET hur man ska bete sig (om man nu blir bjuden på Nobelmiddag eller så) men kanske anser att gubben därhemma redan hört allt som gå att höra och då är det detsamma. Vad vi gör här hemma är vår ensak. Vi klarar att föra oss bland folk Tycker också att om jag ska göra mig fin inför min karl och inte sunka ner mig, så får f*n han engagera sig lite och inte sunka ner sig inför mej. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:20 | |
![]() | De flesta i Italien är betydligt mer intresserade av mode än oss nordbor, de spenderar mycket mer på kläder och fåfänga överhuvud taget. Hela industrin kring utseende är så otroligt mycket mer utstuderad där nere, så jag tror inte man kan säga att det är en generalisering, snarare en kulturskillnad. Vad gäller klass.. det beror nog på definitionen av klass, men visst för de sig på ett annat sätt där nere. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:21 | |
![]() | Stadsborna alltså? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:24 | |
![]() | Jag kan också föra mig där nere :) | |
| MissT | 2008-06-30 12:26 | |
![]() | Haha mommes.... :0D | |