Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-08 14:03 | |
![]() | hahahaah,inte lätt;) | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-08 14:13 | |
![]() | Att se dessa smått hysteriska skriverier om t.ex "jag kräver ett korrekt svar", "du kan ju inte svara på allt och det tycker jag är dåligt" etc ger ett löjes skimmer över debatten i mina ögon. VEM kan allt om sin religion? Få voro utvalda till sådana stordåd! Även om man nu inte kan allt från A till O så kan man vilja föra en seriös diskussion, med likaledes seriösa med/motskribenter. Det är m.a.o en sak som bör respekteras! Alla skribenter uppmanas att tänka på hur han/hon uttrycker sig och jag ger en "pekpinne" om att gränsen för personliga påhopp och även så gränsen för att det skrivna ska övergå i rasistiska nonsensinlägg, INTE får överskridas. Jag ska läsa igenom tråden mer noggrannt så snart tid ges och jag kommer då antagligen att radera en del inlägg. Återkommer om det lite senare alltså. Mouche | |
| Amiable | 2008-12-08 14:23 | |
![]() | ja du vännen.... bra tycker jag! Vad tycker du själv? Orkade inte läsa igen 481inlägg faktiskt! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-12-08 14:24 | |
![]() | Var och en är salig på sin egen tro. | |
| Karandache | 2008-12-08 14:27 | |
![]() | Förlåt Znisse men Bajram eller Bayram är inte samma sak som Eid-Al-Adha. Bajram avslutar Ramadan och den började den 1 oktober i år. Jag börjar undra över om syftet med att skapa tråden? *luktar konspiration* | |
| Karandache | 2008-12-08 14:28 | |
![]() | Kanske. | |
| Amiable | 2008-12-08 14:30 | |
![]() | Såg sen att du är konverterad till islam, så då försår jag ju vad du själv tycker om muslimer, inte alla men de flesta iaf :) | |
| znizze | 2008-12-08 14:31 | |
![]() | BAJRAM SÄGER DOM NU OCKSÅ FAKTISKT och ja vet när ramadan var den började 1 september och sluta första oktober i år | |
| vulcan | 2008-12-08 14:36 | |
![]() | Jag vill inte ha Bino i mitt grannskap. Är den åsikten mer eller mindre okej att hysa än att det inte ska få finnas moskéer. Eller är ingendera rimlig? Kanske något att fundera på... | |
| Mårten | 2008-12-08 14:36 | |
![]() | Muslimer på Balkan kallar Eid-Al-Udha för Bajram, ordet (eller snarlika former på andra språk) betyder dock bara "fest" så det är inte så konstigt om det används i andra sammanhang utanför Balkan. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 14:40 | |
![]() | Vulcan det är helt okej för mig alla har vi som sagt olika åsikter:) Jag lämnar nu tråden och ska ta mig en titt på länkarna TS skickade. Ha det bra alla | |
| vulcan | 2008-12-08 14:49 | |
![]() | Där ser man - då tycker vi olika. Jag tycker nämligen att personlig frihet (i vilket religionsfriheten ingår) väger MYCKET tyngre än ev. personliga antipatier. Inte vet jag om jag skulle jubla av glädje om en minaret restes mitt emot mig och jag fick vakna till böneutrop varje morgon. Men jag kan inte se något skäl till varför man INTE skulle få bygga den. Liksom jag inte kan se något skäl till varför jag skulle kunna välja och vraka bland mina grannar. | |
| corporate | 2008-12-08 14:49 | |
![]() | Haha... Vulvan... Vem du vill och inte vill ha till granne låter som en helt egen tråd. Skapa en vettja! Tror den kan bli skojfrisk. | |
| Karandache | 2008-12-08 14:50 | |
![]() | OK Mårten. Var lite dåligt påläst på Balkan o på turkiska muslimer som använder ordet bajram/bayram istället för Eid. Ber om ursäkt Znisse! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 14:51 | |
![]() | Ja lite humor kanske vi behöver alla:) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2008-12-08 14:52 | |
![]() | vulvan,,,*s*mitt i alltihop! =P | |
| corporate | 2008-12-08 14:55 | |
![]() | C och V sitter så förbaskat nära varandra. I fortsättningen ska jag naturligtvis skriva Vulvan... Fan, nu blev det fel igen. | |
| znizze | 2008-12-08 14:59 | |
![]() | Karandache ingen fara inte så lätt alla gånger :-) | |
| vulcan | 2008-12-08 15:03 | |
![]() | Du är en riktig lustigkurre du. Själva skämttemat verkar bekant också... Lusten att fördjupa sig i det brukar vara lite relaterat till samma fenomen som Frans G Bengtsson beskrev om i en essä: Några atenare frågade en spartan om han inte skulle komma med och höra på en skicklig imitatör som kunde låta som en näktergal. Spartanen svarade: "Jag har hört näktergalen själv" och gick sin väg :-) | |
| corporate | 2008-12-08 15:13 | |
![]() | Vad har Röde-Orm gubben med nånting att göra? Var ju bara lite utråkad... Ha det! | |