Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 38 |
Inloggade | 86 |
Mobilspel
Pågående | 19 876 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Skugga | 2011-03-16 21:53 | |
![]() | Dessutom går de flesta ovan jord-grönsaker bra att äta. Tror många blandar ihop LCHF och Atkins, förresten. :) | |
EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-03-19 23:12 | |
![]() | GranitGert - Blir man grön av att äta grönsaker - blir man fet av att äta fett? Nej, nej! Insulinets roll är att hindra blodsockerhalten att gå överstyr. När vi äter en massa kolhydrater så måste kroppen alltså ta hand om dessa och de kommer att lagras in som fett. Man blir fet av kolhydrater! Fettet vänjer man kroppen vid att förbränna om man minimerar kolhydraterna. | |
-baudibitch - Ej medlem längre | 2011-03-19 23:23 | |
![]() | Jag har provat dieten... och shit vad bra den funkar för mig... jag har redan gått ner 600 kilo. | |
-baudibitch - Ej medlem längre | 2011-03-19 23:26 | |
![]() | Omräknat i euro blir det 600 tusen miljoner miljarder sjömil. | |
kajix | 2011-03-19 23:32 | |
![]() | det är ingen båt | |
midas | 2011-03-20 08:20 | |
![]() | Alla bristdieter fungerar. Ett tag. Knepet är att äta mindre ( av allt ) och röra på sig mer. "tråkmånsen" | |
Skugga | 2011-03-20 08:23 | |
![]() | Lchf är ingen diet, det är heller ingen bristdiet, det handlar inte om att inte äta några kolhydrater ALLS, (LOW carb, high fat, inte NO carb, high fat). Det handlar om ett långsiktigt sätt att tänka, inte en kortvarig diet för att sedan gå tillbaka till gamla vanor. | |
midas | 2011-03-20 08:32 | |
![]() | Men hur många klarar av det då? Att inte gå tillbaka till sina gamla vanor? | |
Miss_jk | 2011-03-20 08:36 | |
![]() | Midas: Många skulle jag tro eftersom den är så lätt. Man får ju äta allt det goda, och nu börjar det ju dessutom komma mer och mer produkter för att ersätta det man inte får äta, typ pasta, bröd, choklad mm, så det ät ju inte så stor skillnad längre. | |
Skugga | 2011-03-20 08:42 | |
![]() | Det är det som är grejen med lchf, just därför att det _inte_ är en diet så är den inte svår, man håller sig mätt länge, går inte och är hungrig, och för de flesta försvinner sötsuget mer eller mindre. Visst, lchf passar inte alla, men den är betydligt lättare att hålla än sk. dieter där bantarna ofta är hungriga, får blodsockerfall eller andra men av att äta väldigt ensidigt (soppdieter, pulverdieter mm.). | |
EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-03-20 08:45 | |
![]() | Skugga - håller med dej; LCHF är en matrevolution men för den som verkligen vill gå ner i vikt kan man faktiskt under en längre period HELT avstå från kolhydrater. Då drivs hjärnan av sk ketoner - samer, eskimåer och andra jägarfolk levde i stort sett utan "kollisar" så det är inget nymodigt trendfenomen vi snackar om här. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-20 09:31 | |
![]() | denna kur behövs inte,ät mindre en vad ni gör av med ,parkera bilen och gå fort | |
Maja G | 2011-03-20 09:36 | |
![]() | Tycker faktiskt inte de som inte har något att komma med,ska hålla sig utanför denna tråd... Jag gillar LCHF, och det är ingen diet för mig utan en livsstil. Förutom viktnedgång så har jag blivit av med huvudvärk(migränliknande) och eksemet.. | |
Miss_jk | 2011-03-20 09:37 | |
![]() | Men snälla, ge er nu med era j-a moralpredikningar. Vet inte hur många som skrivit exakt likadant som du ttiittii. Vi vet att ni anser att man ska gå tillväga så, men vi har ett annat sätt att se på saken. Bespara er tugget om att göra av med mer än man stoppar in, för vi vet att det fungerar, men har valt ett annat sätt. F.ö. så är det ingen kur, vilket du hade förstått om du läst bara ett par inlägg tidigare. | |
Miss_jk | 2011-03-20 09:37 | |
![]() | M_Gräddnos: Ahaaaa! Är det därför mina eksem har försvunnit kanske? =) | |
ANDERStG | 2011-03-20 09:50 | |
![]() | Man får inte äta "allt det goda". 2.bp.blogspot.com/_8...3% B6d2.jpg Vad gör jag med min klick äkta smör och min skiva vällagrad ost om jag inte kan sätta det på ett nybakt bröd? | |
Miss_jk | 2011-03-20 09:52 | |
![]() | Du kan sätta det på nybakt bröd, bara det är lågkolhydrat bröd. www.google.se/search...%A 5+Google | |
Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-03-20 09:54 | |
![]() | ttiittii m fl, det hade varit så enkelt ja, om all energi vi får i oss är likvärdig och tas upp på samma sätt i kroppen. Men så är alltså inte fallet. Äter man kolhydrater stiger blodsockret. Stiger blodsockret ökar insulinet. Ökar insulinet aktiveras fettinlagring och likaså aptiten. Dvs, man blir snabbt hungrig igen, äter mer än man egentligen behöver och överskottet lagras som fett i kroppen. Skippar man kolhydraterna och äter sig mätt på fett och protein istället, håller man sig mätt längre, man slipper sötsug och kroppen tar all energi från det fett man äter och det som finns lagrat. Simple as that. :-) För mig började LCHF-projektet som ett experiment, mer eller mindre, och jag tänkte att jag skulle testa en månad för att se hur det känns i kroppen. Nu har det gått drygt 2½ mån och jag ser ingen som helst anledning att ändra tillbaka till den gamla kosthållningen. Allmänt gladare, mer energi, snäll och lugn mage och några kilo minus på köpet. Och jag har äter när jag är hungrig och äter tills jag blir mätt. | |
ANDERStG | 2011-03-20 09:56 | |
![]() | Ja, det kan väl vara gott när man känner sig sprallig nån dag. Men ibland vill man ha hederligt bröd gjort på vetemjöl som får blodsockret att vibrera förväntansfullt när det träffar tungan. | |
Miss_jk | 2011-03-20 09:59 | |
![]() | Jaha, och då äter man väl inte enligt lchf då... Jag känner inget behov av att äta vetemjöl, så för mig går det alldeles utmärkt. | |