Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 14:18 | |
![]() | Och med de kloka avslutningsorden kan vi stänga tråden. | |
Mouche - Administratör | 2010-05-21 14:27 | |
![]() | Njaa, jag är inte särskilt klok när det gäller just Pitbulls. Jag har alldeles för dålig erfarenhet av dom och tills för bara ett år sedan eller så så hade även jag åsikten att de borde elimineras helt. Nu uppmanar jag istället alla att helt enkelt vara försiktiga vid umgänge med PB:s eftersom de utan allt tvivel har ett komplicerat psyke och faktiskt är väldigt svåra att läsa av för oss amatörer. Mouche | |
Mouche - Administratör | 2010-05-21 14:30 | |
![]() | ..."alldeles för dålig _kunskap_ om rasen"... är ett bättre sätt att uttrycka sig. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 14:30 | |
![]() | Mouche: låt gå för fula, men korkade är de inte (inte mer korkade än någon annan hundras). Taskig kondis? Ett av pitbullens främsta kännetecken är att den inte ger sig, hur jävla trött den än är. Att kamp skulle vara den enda aktivitet som kan få en pitbull lycklig var t.o.m. jag och le-lou överens om att det inte stämmer. Det är bra att du har pli och koll på dina hundar, men låter du dina hundar inte träffa din kompis pitbullar enbart p.g.a. att de är just pitbullar? | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 14:31 | |
![]() | Och mouche, jag är ledsen att behöva säga det här men raden "Och med de kloka avslutningsorden kan vi stänga tråden." var inte ägnad åt dig utan åt llNickel. :) | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 14:33 | |
![]() | Men din sista uppmaning var bra. | |
Haslo - Ej medlem längre | 2010-05-21 14:36 | |
![]() | "Och med de kloka avslutningsorden kan vi stänga tråden." Fast jag riktar det givetvis åt dig Mouche. Bra sagt. Seriöst lås tråden nu. Finns absolut inget mer vettigt som kan komma ur detta. | |
iffe91 | 2010-05-21 14:38 | |
![]() | Dom är Söta! =) | |
Wille51 | 2010-05-21 14:48 | |
![]() | Lite sent, för det mesta verkar vara sagt i tråden, men just att kamp skulle trötta ut den är ju sant iofs. Men jag lovar att t.ex köra spår med den skulle trötta ut den avsevärt mkt mer, snabbare och hunden skulle vara trött längre! Har själv en "mördarhund" i form av en amstaff. Har mött många fina och en del väldigt instabila. Allt som oftast ägaren det hänger på... Tack för mig! | |
bujum | 2010-05-21 15:02 | |
![]() | Bara en enda gång till måste jag få göra reklam för Border collie: den klokaste ,vackraste,hunden i världen. Med våran äldsta tik har vi både spårat björn och järv. Hon vallade våra hästar när vi hade dem och hon vallar just nu sin kompis 8 veckor gamla valpar. (deras mamma är en gråhund som är ganska rymningsbenägen så hon får inte gå lös) Hon fungerar till och med som bandhund på älgjakt. Samtidigt är våra bägge tikar de allra snällaste vänligaste hundarna i världen. Men några vakthundar är de inte....... Mao en superduper kombihund med massor av intelligens! | |
Minta | 2010-05-21 16:16 | |
![]() | Knights in shining armours. | |
Minta | 2010-05-21 17:12 | |
![]() | Skiljer sig pitbullar från andra kamphundar? | |
Minta | 2010-05-21 17:13 | |
![]() | Det är väl inte säkert att det är läsförståelsen som fallerar bara för att man inte håller med. Eller ska man ta alla postade länkar som dagsens sanning? | |
Mouche - Administratör | 2010-05-21 17:14 | |
![]() | Måste tillägga: Jag var grinig och det är knappast hedrande så det ber jag om ursäkt för. Nu ska jag hålla tyst, njuta fredagen och vara snäll. (hoppas jag) Mouche | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 17:16 | |
![]() | Snäll som en pitbull, mouche! :) Trevlig helg. | |
Mouche - Administratör | 2010-05-21 17:20 | |
![]() | Jag måste bara tillägga efter att ha snackat lite med en klok herre här. Jag skrev "eliminera" här ovan och jag vill bara säga att just den biten var en så korkad åsikt att jag idag skäms över den. Jag var, som så många andra, fylld av ganska förutfattade meningar, och jag är idag glad att kunna säga att det ändrat sig till mer förnuftiga åsikter om kamphundar i allmänhet. Mouche | |
Minta | 2010-05-21 17:53 | |
![]() | Se där, vad bra det är att diskutera. Man måste inte tro på allt som sägs, kamphundar är de nya häxorna kan man tro ibland :) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 19:20 | |
![]() | Den dödde ändå:/ | |
apbur | 2010-05-21 20:21 | |
![]() | Är det bara jag som tycker diskussionen blir svår om man inte vet om man diskuterar staffen, pitbull eller pitbull-liknande blandraser? Känns som det är ganska stor skillnad på dessa. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 21:28 | |
![]() | Jag utgår ifrån att vi diskuterat Pitbullblandraser med tanke på att de som finns i Sverige (bortsett första generationens "invandrare";) Inte har stamtavla och därav kan renrasheten inte styrkas/bestämmas. | |