Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2010-06-09 21:01 | |
![]() | magnusito Vad måste jag erkänna? Att de tagit emot pengar eller att Reuters beskurit bilden? Inga problem, och inget av det är en muslimsk komplott mot Israel. | |
| micro113 | 2010-06-09 21:04 | |
![]() | af81 Nej det sänker inte trovärdigheten för projektet, så länge pengarna skänks utan motkrav så ha det faktiskt ingen betydelse. Inbillar du dig att Moderaterna kollar om de som donerar pengar till dem är neutrala eller om de hatar sossar? Om de vet att det är sossehatare tror du då att de av princip tackar nej till pengarna? Så länge pengarna kommer utan krav på motprestation så ser man till vad gott de kan göra när de omvandlas till förnödenheter som skall till Gaza och inte till vilken adressaten är. Eller menar du att alla som skänker pengar skall tvingas deklarera att de inte hatar Israel. Det är vad för gott de vill göra för Gaza som har betydelse, inget annat. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-09 21:07 | |
![]() | Måns_E "Bulls_Eye, nej däremot så vet jag att USA brukar lägga in sitt veto så fort något blir lite för jobbigt för Israel. Så att de särbehandlas i FN, Ja, men knappast negativt." Så du menar att FN bara består av Säkerhetsrådet? Det var ju verkligen en nyhet. Spelar du okunnig eller är det helt enkelt din egentliga natur? Ni Israelhatare brukar skadeglatt ju hänvisa till allehanda diktaturstyrt trams som kallas resolutioner - från Generalförsamlingen - och till Rådet för mänskliga rättigheter (vilket djävla skämt), som är helt i händerna på länder som inte ens har mänskliga rättigheter i sitt vokabulär. Och i båda dessa diktaturcirkusar särbehandlas definitivt Israel negativt. Och det beror helt och hållet på samma enögdhet som du lider av. | |
| Sporten4 | 2010-06-09 21:09 | |
![]() | micro113, dina inlägg tar ju nästan priset i stolligheter tätt följd av Måns_E, undrar vilken skolning ni har och om ni kan läsa källor och tolka dessa. | |
| Sporten4 | 2010-06-09 21:12 | |
![]() | Det fanns en kverulant har tidigare på Beta som inte syns numera (kan inte namnge denne). "Han" verkade mest skriva för debattens skull och svängde ofta som en vindfjölel. Tycker mig se ett samband micro. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-09 21:13 | |
![]() | Micro113: Jag anser att det är fel att ta emot pengar av personer eller organisationer som uppenbart kan skada ett projekts rykte och på något sätt går emot de värderingar man har. Det är min åsikt och det gäller alltid oavsett vad det handlar om. Om du ska debattera bör du göra det på vad jag säger, inte det du antar jag säger eller menar. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-09 21:13 | |
![]() | Så kom ett tydligt erkännande av micro113-virusets ställningstagande i frågan: "Om 20 år är förhoppningsvis Israel kuvat " Som sagt: Israel/judehatarna är ett sjukt släkte. Här handlar det bara om att förinta Israel - inte om att skapa en hållbar situation för alla berörda parter. Jag undrar just om det är så att micro113 egentligen är en liten desperat taliban som som brukar åka på sommarläger med Hamas? | |
| Måns_E | 2010-06-09 21:15 | |
![]() | Bulls_Eye: Har jag påstått att FN bara består av säkerhetsrådet? Nu får du nog läsa om igen. | |
| Måns_E | 2010-06-09 21:17 | |
![]() | En del i en hållbar utveckling bör väl vara att Israel inte skall få bete sig hur som helst? Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar, det verkar mest gå ut på att araber är dumma och inte så värst mycket mer än så. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-09 21:18 | |
![]() | af81: "Om du ska debattera bör du göra det på vad jag säger, inte det du antar jag säger eller menar." Det är så micro113 "debatterar". Han/hon/den/det saknar förmågan att föra en saklig diskussion. Därtill lider han/hon/den/det av kommunistisk selektiv perception. Dessvärre tycks det inte gå att bota. Sporten4: "micro113, dina inlägg tar ju nästan priset i stolligheter tätt följd av Måns_E, undrar vilken skolning ni har och om ni kan läsa källor och tolka dessa." Jag kan bara instämma. Båda är extremt enögda, ingen av dem är läskunnig eller klarar av att diskutera i sak och båda är extremistiska i sitt hat mot judar/israeler. | |
| Måns_E | 2010-06-09 21:19 | |
![]() | Jag måste förövrigt säga att Sporten4 verkligen anstränger sig för att bidraga med något (jag har dock fortfarande inte riktigt förstått vad) Nä, redigera bort jönsen, man måste väl åtminstone försöka att diskutera ett ämne? | |
| Måns_E | 2010-06-09 21:19 | |
![]() | Ja ja, så fortsätter vi personangrepp, snygg debatt det här må jag säga. | |
| Sporten4 | 2010-06-09 21:21 | |
![]() | Du som är så klok då Måns_E kan ju förklara hur det skall bli fred där nere. Något som inte gått och inte kommer att gå då det strider mot deras religösa uppfattning. | |
| Sporten4 | 2010-06-09 21:23 | |
![]() | Måns_E, ja vad skall man annars tycka när du inte kan ta motargument och fakta utan att ifrågasätta dem hela tiden på ett konstigt sätt. Snarare är det så att du har haft fel hela tiden enligt det som framkommit i media senaste tiden angående ShtG. | |
| Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre | 2010-06-09 21:25 | |
![]() | Måns_E "Bulls_Eye: Har jag påstått att FN bara består av säkerhetsrådet? Nu får du nog läsa om igen." Slingrar du dig? Du påstod att FN - inte Säkerhetsrådet - särbehandlar Israel positivt, vilket är en ren lögn. Är det jobbigt att hålla sig till sanningen? Enögdheten verkar vara en riktigt jobbig åkomma hos dig. För övrigt är det så att Israel hade varit förintat om inte USA hade stoppat allehanda skit som muslimerna och kommunisterna kokar ihop i FN. Att kalla det positiv särbehandlas är inte helt friskt - om man inte är Israel-/judehatare, förstås. "En del i en hållbar utveckling bör väl vara att Israel inte skall få bete sig hur som helst? Men det får alla andra länder och palestinierna göra? Finns det någon särskild anledning till att just Israel ska särbehandlas negativt utöver det faktum att du är jude/Israelhatare? | |
| regression | 2010-06-09 21:30 | |
![]() | Varför de uppmärksammade oegentligheterna kring Ship-to-Gazas finansiärer och Reuters manipulerade bilder är relevanta? För att hela Ship-to-Gaza-projektet har handlat om symbolik och propaganda -- ingenting annat. Därför är det olyckligt att bilden av deras hedervärda ambitioner smulats sönder de senaste veckan. Något annat kapital än symbolik och ''good intentions'' har de nämligen inte suttit på. | |
| micro113 | 2010-06-09 21:30 | |
![]() | Sporten4 Försöker du antyda att jag haft fler nick här på beta så är du helt fel ute. Du har nog bara råkat på fler personer som du klarar att plocka ner med vettiga argument. Sånt händer, misströsta inte, så småningom blir du stor nog att du lär dig att både läsa nyheter, värdera det du läser och tillämpa det du vet på ett begripligt sätt. Då slipper du ta till sådana patetiska utvägar i debatten också. Lycka till. | |
| micro113 | 2010-06-09 21:31 | |
![]() | *Som du inte klarar att plocka ner med din argumentering* skall det stå | |
| Sporten4 | 2010-06-09 21:33 | |
![]() | Det klarar du på egen hand micro. Faktafel och falsarium staplade på varandra. | |
| micro113 | 2010-06-09 21:34 | |
![]() | Bulls_Eye_1 En mening var det allt du klarade av att läsa och ta till dig? Det var duktigt lilla vän *jag applåderar glatt* Att du bara kan känna hat tycker jag inte ska överföra på alla andra. Koncentrera energin på att lära dig att läsa och förstå allt som står istället. | |