Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-24 23:48 | |
![]() | veggie_d: Har du redan kommit över alliansens svek mot Saab? | |
| regression | 2010-06-24 23:52 | |
![]() | Veggie, mja, de snor fler medlemmar från vänstern men SDs grundidé är särskiljning, inte likformning. | |
| veggie_d | 2010-06-25 00:40 | |
![]() | Jag var iofs aldrig för någon form av statlig intervention i vårt öde, utöver hjälp i form av lån då. Något svek var det väl aldrig tal om, däremot visade Maud Olofsson med all önskvärd tydlighet att hon skulle bli en bättre [sätt in valfritt yrke/position här] än vad hon är som näringsminister. TROTS det skulle jag alltså kunna tänka mig att rösta på C, men då skulle det enbart handla om att undvika att de ramlar under 4% vilket förmodligen skulle innebära vänsterseger i valet. (Ja, alldeles oavsett Mauds tillkortakommanden är alternativet bestående av Mona Sahlin, Tomas Östros, Ibrahim Baylan, Lars Ohly, Maria Wetterstrand, Peter Eriksson m.fl. ett skräckscenario. Den enda i det gänget som verkar ha en åtmistone delvis funktionell tankeförmåga är MW, men hon faller på miljöpartiets egen orimlighet). | |
| veggie_d | 2010-06-25 00:46 | |
![]() | Regression: jag ska inte säga att jag studerat SD:s partiprogram i detalj, men det jag hör och läser i media (vinklat, naturligtvis, på alla tänkbara håll och kanter) påminner mer om S-märkt politik än något annat. Men hur menar du att vänsterns grundidé inte är särskiljning? Det är ju precis vad de sysslar med: "de rika" ska betala allt. I princip all retorik från det hållet verkar gå ut på att måla upp en bild av "oss" mot "dem".. | |
| YamahaJet | 2010-06-25 01:07 | |
![]() | På tal om Saab, är det dig jag kan hugga för den hemska interiören i nya 9-5? Den verkar inte särskilt fin i växellådan heller, även om jag inte nyttjat den med motorn igång. 9-3x är däremot fin, kanske finare än nya 9-5... | |
| fou | 2010-06-25 01:20 | |
![]() | Vänsterpartiet! Rött känns rätt för mig. | |
| le-lou | 2010-06-25 08:38 | |
![]() | Oj Yamaha, nu trampade du på en öm tå ^^ | |
| Pocaloca | 2010-06-25 09:10 | |
![]() | blankt. | |
| Pocaloca | 2010-06-25 09:14 | |
![]() | ett stort problem för mig, är vårt skattesystem..... OM vi skulle ändra detta, till tid-skatt istället, skulle klass samhället försvinna....men det vill ju inte våra "stora"... | |
| Pocaloca | 2010-06-25 09:30 | |
![]() | ...betala skatt efter TIDEN du arbetar.... - lika för alla | |
| kajix | 2010-06-25 09:34 | |
![]() | jag tror att tidsskatt snarare skulle cementera klasserna | |
| ErikSeger | 2010-06-25 10:32 | |
![]() | Moderata socialdemokratiska miljöpartiet | |
| Pocaloca | 2010-06-25 10:59 | |
![]() | kajix, absolut inte.....kronans värde minskar med åren.....men en timme, är ju alltid en timme =) | |
| micro113 | 2010-06-25 11:07 | |
![]() | Pocaloca Tidsskatt? Jag måste få fråga. Det skulle ju innebära att de som fick slita många timmar för att få ihop brödfödan fick skatta mer än de som tjänade storkovan på en timme -- eller hur hade du tänkt dig? Spontant känns det absolut som ett förslag som gynnar rika höginkomstagare och missgynnar fattiga knegare å det grövsta, men jag kanske får helt fel tankar på hur det ska utformas när jag hör ordet. | |
| micro113 | 2010-06-25 11:09 | |
![]() | Jag vet inte hur jag kommer att rösta än. Det ligger och väger. Ett vet jag. Det blir inte på Alliansen! | |
| Pocaloca | 2010-06-25 11:15 | |
![]() | micro...nejnej...precis tvärtom....att du betalar skatten enbart på TIDEN du jobbar.....inte den höga skatten vi betalar nu! Så, om et fattig stackare, lyckas jobba ihop fler timmar, så ska väl inte han eller hon behöva skatta bort allt sitt slit lixom....det är så jag menar. Det finns faktiskt en liten gubbe, som för 40(!) år sedan, presenterade detta i riksdagen.....dom tyckte det verkade "jättebra"....och sopade genast detta under mattan. Våra politiker varken vill eller får sopa bort klass skillnaderna jue =) | |
| Pocaloca | 2010-06-25 11:25 | |
![]() | ...suck....et....flåt! EN kanske det ska vara, vam! =) | |
| Pocaloca | 2010-06-25 11:38 | |
![]() | ....katten på råttan o råttan på repet ni vet... högsta politikerna, "ägs" av Bilderberger gruppen.....och den gruppen i sin tur, har ju en ännu mäktigare grupp över sig..... | |
| micro113 | 2010-06-25 12:00 | |
![]() | Pocaloca Nja, jag har svårt att se att förslaget blir bättre för den som tvingas jobba mer för att få det att gå ihop. Om en låginkomstagare måste jobba 10 timmar för att få ihop 100 kronor och skatten är 10% så blir skatten 10 kronor. Ska den skatta 1 krona per timme blir skatten 10 kronor. Om en hög inkomstagare måste jobba 1 timme för att få ihop 100 kr så och skatten är 10% så blir skatten 10 kr, men bara 1 krona på timtaxan. Alltså skulle höginkomstagaren tjäna på att man betalade per timme. På tio timmar tjänar ju denna 1000 kr och betalar då 10 kr i skatt Låginkomstagare tjänar 100 kr och betalar då 10 kr i skatt för samma tid. Därmed betalar låginkomstagaren relativt sett en högre skatt. Förslaget kanske är räknat på något annorlunda sätt, men ser man det rakt utan förklaring så är det så det faller ut. | |
| Pocaloca | 2010-06-25 13:15 | |
![]() | då får jag be om ursäkt micro...jag är ju så luddig, jag! =) du kan se på helheten på tidskatt.se om du är nyfiken =) det är inte så flummigt som lilla jag låter ....har suttit i många timmar och diskuterat med mannen bakom detta han heter Karl.....ett snille på många plan. Detta förslaget har "godkänts" av högt uppsatta proffesorer, varit en påbörjad med snabbt nertystad debatt i dagstidningar osv.....jätte intressant! | |