Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-02-16 19:36 | |
![]() | inte bristen på slöa föräldrar. Bristen på föräldrar som tar ansvar däremot. | |
| slånbär | 2011-02-16 20:01 | |
![]() | Le lou-håller med. Förresten så kan man ju undra varför så många barnfamiljer väljer att åka till sk familje resorts där det finns div barnklubbar som man kan dumpa ungarna hos. Undrar om dom föräldrarna står utanför och hänger och väntar längtansfullt tills barnen ha lekt klart eller om dom passar på att njuta av lite "barnfri" tid vid poolen? För detta betalar man ju faktiskt extra för , hujeda så hemskt. Fast det är säkert för att det blir så mycket roligare för barnen att vara tillsammans med just andra barn. Hm.... | |
| ANDERStG | 2011-02-16 20:27 | |
![]() | Föräldrar koppla av för att de tror flygplan är säkra för barn, till skillnad från tåg. Men de har inte sett Jodie Foster yra runt i Flightplan. www.imdb.com/title/tt0408 790/ | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-02-16 20:56 | |
![]() | anders-fria flyg? | |
| Stenknäck | 2011-02-16 21:54 | |
![]() | Om man är så besvärad av barnskrik på flyget så varför då inte skaffa hörselproppar och ta en sömntablett så hör du ingenting. Förmodligen har du väl själv inga barn och då har man ofta en sån åsikt. | |
| Måns_E | 2011-02-16 21:58 | |
![]() | Hörselproppar hjälper inte mot 3-5 åringar som konstant sitter och sparkar i stolsryggen. Det är väl så enkelt att om det finns en marknad för det (vilket det verkar finnas) så kommer någon förr eller senare införa barnfria flygavgångar även från Sverige. Och som sagt, vill inte barnfamiljer resa med andra barnfamiljer? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-16 22:02 | |
![]() | Det är nog ingen som gillar att bli sparkad i ryggen. Det finns tro det eller ej fortfarande de föräldrar som säger åt sina barn att tänka på sin omgivning och visa hänsyn även om de är få.. | |
| Måns_E | 2011-02-16 22:03 | |
![]() | Jo, och det är ju just det som är problemet. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-16 22:15 | |
![]() | Ja det är ett problem men att då utesluta alla barnfamiljer även de som faktiskt lärt sig att uppföra sig är inte det diskriminerande? Skulle du haft samma åsikt om det gällde muslimer? Du skrev, "vill inte barnfamiljer resa med andra barnfamiljer?" Hur skulle det sett ut om någon skulle skriva, vill inte muslimer åka med andra muslimer då? En liten jämförelse. Jag vill inte uteslutas ifrån tystare plan bara för att jag har barn. Varför skulle jag behöva sitta bland de som uppför sig illa och inte lärt sig hyfs bara för att jag råkar tillhöra gruppen barnfamilj? | |
| le-lou | 2011-02-16 22:17 | |
![]() | "Om man är så besvärad av barnskrik på flyget så varför då inte skaffa hörselproppar och ta en sömntablett så hör du ingenting. " Varför inte ta ett "tyst" flyg istället? Vi är fler som är för än emot i detta rike. | |
| le-lou | 2011-02-16 22:20 | |
![]() | bizzy - aha, så du är egentligen för denna ide, bara att du nu råkar tillhöra gruppen som har barn? Du är med andra ord avis på oss som inte har småbarn längre och får åka tyst .. du skriver ju själv "Varför får inte jag... ". På så vis. Eftersom det inte är nåt problem enligt dig i vissa andra inlägg - att sitta i samma flyg som barnfamiljer så kan väl du fortsätta med det då? | |
| slånbär | 2011-02-16 22:23 | |
![]() | Le lou- den var bra du. | |
| Måns_E | 2011-02-16 22:30 | |
![]() | Jag förstår inte var vuxna muslimer utan barn kommer in överhuvudtaget. Muslimer skriker inte, de sparkar mig inte ryggen och de stör inte överhuvudtaget. Däremot så kan muslimska barnfamiljer vara precis lika störande som svenska barnfamiljer. Det där med diskriminering fungerar inte riktigt, det är inte mer diskriminerande än att 18 åringar inte kommer in på alla krogar. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-16 22:41 | |
![]() | Hörni. Jag har skummat på nätet och hittills inte hittat någonstans något om att svenska reseföretag skulle ha planer på att införa barnfria flygresor. Däremot har jag hittat flera uttalanden där de dissar hela idéen. Kan nån av er som är mer insatta (le-lou t.ex?) länka till artiklar där det framgår att ens något (svenskt) bolag har seriösa planer att införa detta. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-16 22:45 | |
![]() | Lelou, jag har hela tiden visat i mina inlägg att jag inte riktigt vet vilken "sida" jag står på. Jag vacklar i mina åsikter,därför vill jag höra så många åsikter som möjligt för jag skriver inte här enbart för att provocera eller för att slå i andra mina åsikter, jag skriver här för att försöka förstå hur andra tänker och för att kanske lära mig nåt också.. Måns, muslimer kan visst skrika och vara allmänt störande, alla barn skriker som sagt inte. Såvida vi inte talar om bebisar då alltså. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-02-16 22:46 | |
![]() | www.metro.se/se/arti...9/ 1558-42/ | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-16 22:48 | |
![]() | "Måns, muslimer kan visst skrika och vara allmänt störande..." *asg* Den var för go'. :D | |
| le-lou | 2011-02-16 22:48 | |
![]() | jag undrar varför våra svenska resebolag redan nu erbjuder helt barnfria semesterhotell ? förklaring på det? (de hatar barn tror jag personligen). www.bortabra.se/rese...fr ia-flyg/ www.aftonbladet.se/r...75 97406.ab "Den stora efterfrågan har gjort att Ving i vinter öppnar ett nytt hotell i Phuket där samma regler ska gälla. Ytterligare vuxenhotell planeras under de kommande åren på fler platser. Också Apollo har under det senaste året klassificerat 31 av sina hotell som vuxenhotell på grund av att många resenärer vill slippa barn. Fritidsresor har i nuläget ett 20-tal hotell för dem som vill undvika småbarnsfamiljer. – Vi har blivit bättre på att sätta stämplar på hotellen och bli tydliga med vad som passar vem och då har efterfrågan ökat. Det finns faser i livet då man bara vill iväg och koppla av, säger Marie Malmros, informatör på Fritidsresor. Barnfritt på flyget Framgången med barnfria hotell har fått arranögerna att också börja snegla på resan dit och hem. Cherterflygbolagen Thomas Cook Airlines (Ving) och TUI Fly (Fritidsresor) funderar på att göra flygningar där barn under 12 år inte är välkomna, skriver norska Aftenposten enligt E24. Exempelvis har Thomas Cook två avgångar per dag till flera av de stora resmålen som Mallorca, Kreta och Las Palmas. – Förslaget är att det ena flyget ska vara reserverat för barnfamiljer och det andra ska vara barnfritt, säger Torben Andersen, informationschef på Thomas Cook till norska Aftenposten. Norska motsvarigheten till Fritidsresor, Star Tour, har tidigare haft barnfria zoner i sina charterplan. – Jag tror att barnfria flyg från Norge är något för framtiden, men marknaden förändras snabbt. När vi försökte med barnfria zoner i de plan var det sällsynt med barnfria hotell, något som har växt på sista tiden, säger Elisabeth Larsen Vonstet, informationschef. | |
| Dyslekso | 2011-02-16 22:48 | |
![]() | www.ebtx.com/mech/ba...by muff.htm | |
| Måns_E | 2011-02-16 22:50 | |
![]() | bizzzy, jag måste säga att du för debatten på en väldigt hög nivå. Ett tips, det blir mest pinsamt för dig själv :) | |