Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2010-09-22 22:58
Antal inlägg: 2200

Tack för komplimangerna, man hoppas ju att det lönar sig att öppna sig och delge av sina högst personliga erfarenheter, att det inte är förgäves så att säga. Och jag tycker att budskapet gick fram på det sätter jag ville. Men jag kan kritiskt se att jag inte säger särskilt mycket om hur jag tycker att människor ska agera utifrån denna "nya insikt".

Det som drev mig att skriva mitt förra inlägg var att jag personligen ser en fara i när en större folkmassa i självförnekelse och hyckleri tror att de är de som är de goda, fastän de inte är det mer än den andra sidan. Jag vill likna det vid religiösa krig och jag vill gärna dra en parallell till kristendomen - islam. Vad är det USA håller på med? Det är denna skenhelighet som jag personligen är mycket rädd för. När båda sidor är lika stora kålsupare medan opinionen/majoriteten tror att deras sida är den goda. Tycker verkligen detta infinner sig i vår nutida religionbarriär kristendomen mot islam. Och jag tror inte att någonting blir bättre förrän folket på individnivå förstår att de inte har rätt att kasta några stenar heller. Först då kan man sakligt arbeta med problemlösningen, när man inte längre är förblindad av sina egna lögner.

malman2010-09-22 23:01
Antal inlägg: 1457

en del av vad SD anser om familjen

Slå vakt om familjen

I vårt Sverige finns inga oönskade barn, där finns en kärleksfull familj för alla. I vårt Sverige erbjuds föräldrar och barn en genuin trygghet och friheten att själva forma sin vardag.

I dagens Sverige kan vi se en samhällsutveckling där den traditionella familjens betydelse och familjelivets värden i allt högre utsträckning har kommit att ifrågasättas och nedvärderas. Föräldrar som väljer att stanna hemma med sina barn under de första åren diskrimineras till förmån för andra barnomsorgsalternativ och tendensen till statlig styrning av familjernas inre liv har blivit allt tydligare. Det höga antalet skilsmässor och ett allt starkare ifrågasättande av varje barns rätt till en mor och en far riskerar att förstärka känslan av otrygghet och rotlöshet hos många av våra barn.

Som ett första steg mot att öka tryggheten för våra barn och skapa större frihet för familjerna lovar Sverigedemokraterna att under den kommande mandatperioden prioritera arbetet för att få igenom följande förändringar:

* En höjd och avreglerad föräldrapenning. Sverigedemokraterna vill höja nivån på föräldrapenningen och avskaffa all tvångsreglering rörande vem av föräldrarna som ska vara hemma med barnet.

* Ett införande av kostnadsfri familjerådgivning i samtliga kommuner. Familjerådgivningen bidrar till att förbättra dysfunktionella relationer och förebygga onödiga separationer, vilket medverkar till ett mer stabilt samhälle och en större trygghet för barnen. Sverigedemokraterna vill därför ge kommunerna ett statligt stimulansbidrag i syfte att göra familjerådgivningen kostnadsfri över hela landet samt införa en lagstadgad reglering kring hur långa väntetiderna maximalt får vara i syfte att förbättra tillgängligheten.

* En höjning av vårdnadsbidraget. Alla barn är olika och föräldrarna är de som bäst vet vilken typ av omsorg som bäst passar just deras barn. Det är därför av största vikt att många olika möjligheter till barnomsorg står till buds. De föräldrar som helst vill ordna omsorgen om sina barn på egen hand ska ha möjlighet till det. Den nuvarande nivån på vårdnadsbidraget är dock alldeles för låg och Sverigedemokraterna vill höja denna till en nivå som står i rimlig proportion till kommunens kostnader för en dagisplats.

Pottränad - Ej medlem längre2010-09-22 23:05
Antal inlägg: 4315

Jo, jag har läst deras partiprogram, malman.
Vad jag undrar över är hur Betas Sd:are ställer sig till de olika punkterna.

malman2010-09-22 23:08
Antal inlägg: 1457

jag är positiv

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-09-22 23:10
Antal inlägg: 3325

Och jag har svarat redan vid ett tidigare inlägg.

anneli72 - Ej medlem längre2010-09-22 23:11
Antal inlägg: 11612

Hur det ska gå?

åt helvete..så brukar det gå.

Sverige har varit unikt...men inte längre.

Mayune2010-09-22 23:16
Antal inlägg: 6

jag är positiv

anneli72 - Ej medlem längre2010-09-22 23:20
Antal inlägg: 11612

Okej,en skåning!

Måns_E2010-09-22 23:22
Antal inlägg: 12045

Jag undrar hur SD har tänkt att finansiera det hela, nej men just det de är ju inte så bra på att räkna.

Måns_E2010-09-22 23:25
Antal inlägg: 12045

Personligen så tycker jag dessutom att gratis familjerådgivning och höjd föräldrarpenning och förlängd dito för mina skattepengar är betydligt mer bortkastade än att hjälpa människor i nöd.

Gautama2010-09-22 23:47
Antal inlägg: 6854

"I vårt Sverige finns inga oönskade barn, där finns en kärleksfull familj för alla. I vårt Sverige erbjuds föräldrar och barn en genuin trygghet och friheten att själva forma sin vardag."

Ohh så fint sagt av SD malman,,,synd bara att det bara gäller svenska barn. Barn utanför europa är ju inte välkomna hit enligt SD. Inte ens genom adoption.

Blir illamående på SD falska budskap!

le-lou2010-09-23 00:10
Antal inlägg: 17500

" I vårt Sverige finns inga oönskade barn, bara de barn som inte är från Sverige och såklart - de oönskade föräldrarna till de svenska (?) barnen. Är din mamma eller pappa från ett annat land så får du hoppas på att de aldrig skiljer sig för om de gör det så skickar vi tillbaka den av dem som inte kommer från Sverige från början.
Så mycket bryr vi oss om barnen (egentligen). "

le-lou2010-09-23 00:16

vad gäller familjerådgivning så ska det redan finnas tillgängligt i varje kommun, det är lag på det.
Kostar mellan 60 och 120 spänn per besök. Som ett besök på en vårdcentral. Snacka om att flirta med er.

patetiskt.

Mayune2010-09-23 03:00
Antal inlägg: 6

le-lou: Vem citerar du?

Miran52010-09-23 03:56
Antal inlägg: 15

Rötägg finns i alla partier så inget av dagens partier har kriteriet att de är utan synder...

Mr Bombastiq2010-09-23 07:48
Antal inlägg: 52

Handlar inte om att vara utan synd.
Men få rötägg appellerar till mörker-krafterna genom att kränka diskrimineringsgrunder och de mänskliga rättigheterna... I min värld är det lite skillnad på Toblerone-rötägg och xenofob-/homofobrötägg.

le-lou2010-09-23 08:48

Mayune - jag citerar sd invandrarpolitiska program. Bara på lite enklare svenska så sdväljarna förstår.

lightningpaw2010-09-23 09:08
Antal inlägg: 380

_abc_: jag måste bara kommentera angående det som en av dina vänner sa om att inte vilja ha halvkinesbarn i Sverige? Längre ner skriver du att dina vänner absolut inte är rasister. I mina ögon är man rasist om man säger så där, och jag känner ingen som skulle göra ett sånt uttalande ens raljerande (av mina vänner alltså, släktingar är en helt annan sak... men de skulle heller inte gå ut och demonstrera mot sd..). Skulle gärna ha svar från _abc_ och inte bli påpucklad för min politiska korrekthet av sd-fansen i och utanför partiet.

Kanhända är det som du säger och att vissa av de som protesterar är rädda för sin egen latenta främlingsfientlighet, jag tror dock att de är ett fåtal.
Jag tror de flesta vill behålla en "generös" flyktingpolitik (man ska ju komma ihåg att det också varit många exempel på bristande generositet i flyktingpolitiken de senaste åren). En generositet och solidaritet om är en del av det typiskt svenska för mig. Nu har vi blivit en del av de övriga europa, i och med sd:s intåg, som någon uttryckte sig i dn. Så där rök en del av den svenska kulturen sd så ivrigt vill bevara.

le-lou2010-09-23 09:22

abc - du menar för att man föredrar ett visst utseende framför ett annat så är man rasist? undermedvetet?
Om man tex tycker att indier är ett vackert folk men som inte tycker detsamma om tja vad ska vi ta - grönlänningar eller japaner kanske? är jag då rasist?
Om två familjer ska adoptera - är familjen som väljer ett barn med västerländskt ursprung rasister menar du? ......
Jag tycker din jämförelse med de halvkinesiska barnen haltar kraftigt. Antingen det eller så är det som du säger i dina vänners fall - att de är är små rasister inombords utan att veta om det... men inte när det kommer till att nuppa.

bizzzy - Ej medlem längre2010-09-23 15:44
Antal inlägg: 3169

Tycker att det är mer horribelt att nästan femtio procent av sveriges befolkning röstar blått och anser sig vara medmänskliga (till skillnad från SD enligt dem själva) när de lägger sin röst på alliansen som har tagit bort sjukförsäkringen. Du kan numera bara vara sjuk ett visst antal dagar sen får du klara dig bäst du vill. Så ni som röstar blått ska inte klaga på SD för er människosyn är inte ett dugg bättre än SDs... Hur tänkte ni? Att ni alla är förskonade från sjukdomar? Har ni en privat försäkring som täcker ifall ni drabbas? Eller skiter ni bara i era medmänniskor för att få de där extra hundralapparna i plånboken?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?