Spelrum
Giraffen42
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade68
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 10:58
Antal inlägg: 181

__1__

OK, då byter vi ut rabiat mot 'ytterst arrogant' då.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 11:02
Antal inlägg: 1103

"Så varför störs NI av andras tron? Stanna upp ett tag och känn efter varför ni är så rabiata."

Du verkar inte förstå att det väcker viss upprördhet hos de som väljer att inte TRO på saker som dom inte har någon anledning att TRO på. Att de sedan blir bemötta med argument av typen "man får TRO på vad man vill" gör inte saken bättre.

Men som sagt, jag vet att vi inte kommer att övertyga varandra, och därför så önskar och hoppas jag att tråden ska återvända till sitt naturaltillstånd, och börja handla om att övernaturliga upplevelser.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 11:02

minus ett litet *att* :]

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 11:18

Lite OT - att svara på en fråga med "man får tro på vad man vill" är på många sätt okej - eftersom man helt uppenbart får tro på vad man vill.

Att skriva "man får faktiskt tro på vad man vill" är även en perfekt konversationsdödaren.

blue_moon2010-10-17 11:22
Antal inlägg: 9713

Vi är många som tror. Här är en site där man kan hämta inspiration och diskutera utan att riskera påhopp.

overnaturligt.ifokus.se/

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 11:29

Tack för den länken Blue_moon

Jag snubblade direkt in på följande inlägg - om det som står är uppriktigt skrivet så börjar jag bli direkt orolig för personens mentala hälsa - inte så kul läsning. När man läser uppföljningen av alla konstiga kommentarer blir jag helt mörkrädd.

Jag tar tillbaka allt jag skrivit om att bara vända andra kinden till.

Jag hoppas att personen i fråga ringer sin vårdcentral för att göra en depressions- och psykosutredning, men jag misstänker att han/hon inte kommer få det tipset på den inlänkade hemsidan.

overnaturligt.ifokus...Fo rumGroup

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

har skrivit ganska mycket här förut, men har börjat blivit riktigt orolig över saker omkring mig. vet inte om det är en demon eller nånting annat. men den är obehaglig.

Det är nånting som följer mig, vart jag än går. Som tynger ner mig och gör mig deprimerad. Men oftast bara när jag är ensam och när det börjar bli mörkare. På dagen och när det är ljust så märks det inte lika mycket.

Lampor släcks, tv:n byter kanal och bilder ändras på mig. Min kompis (som är lite smått andlig av sig) blir aldrig rädd för nått. men ikväll när hon sov över hos mig så kände hon sig iaktagen hela tiden. men såfort jag lämnar rummet och går därifrån, så är lugnet tillbaka.

Alltså är det nått som följer mig. Drömmer även en dröm som har pågått länge nu. Fast den har dock ändrats lite granna, nu är det mig själv jag ser i spegeln, som kliver ut och går mot mig.

Min kompis (som har iaktagit mig när jag sov) ser att jag liksom river och sliter i sömnen. Men bara när jag drömmer den där drömmen. Den är tiktigt obehaglig och den börjar göra mig riktigt rädd.

Borde jag göra nått, eller bara hoppas att det försvinner av sig själv till slut? Skulle även vilja veta vad det är för nått :/
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Leopardhonan2010-10-17 11:31
Antal inlägg: 556

MEEEEEN nu tror jag väl.. LUGN NU mishizaki........ Är det meningen att jag ÄR allt det du skriver, jag får den känslan av att om jorden går under är det också mitt fel och mitt ansvar som vuxen........? Skärpning säger jag!!

JAG, flera flera vänner, pappa och hans sambo har varit med om saker inget logiskt kan förklara, tror ni där ute inte att man tänker på det som kan ha varit logiskt först?? Nä det låter som att vi är fullkomligt ointelligenta bara för att vi håller på det vi sett.. och kommer alltid göra. Jag är öppen och lyssnar på vad det KAN vara, men när det inte är så, ja då blir det just oförklarligt..

Det finns inga förklaringar. Och jag vet vad cold reading är, det var INTE vad han utövade på Linda, eftersom han INTE STÄLLDE NÅGRA SOM HELST FRÅGOR OM HENNE.................... .. HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG BEHÖVA PRÄNTA IN DET???? HAN GICK FRAM TILL LINDA, och NEJ jag ljuger inte, vad fan skulle jag få ut av det, vem det nu var som påstod något sånt, Dracena ja... HAN SA ATT DET ÄR NÅN SOM VILL PRATA MED DIG!

-dIN MORFAR SÄGER ÅT DIG ATT FIXA FÖNSTRET!................ ......
han hade ingen som helst information om linda, what so ever, och skulle han kunna GISSA just det om just linda, ja då får man säga vad man säga vill, men då är han åtminstone jäääääääääävligt duktig på något sätt................

Han antog alltså bara rent sådär, att just linda, av 200 personer, håller på jävlas med sitt fönster på vinden och vet om att hennes morfar precis dött och hälsar från denne att linda bör fixa fönstret på vinden......... Att fönstret fungerar perfekt att stänga sedan är också något Terry varit och fixat till va? Han har snott en nyckel, gått in i huset och lagat fönstret.. ha ha...

Ha ha.. jag tycker NI är skrattretande, för ni kan ju inte heller tänka er att allt kanske inte är logiskt här i livet..

Och vem har sagt att just era antaganden och "bevis" är till 100%? Jag tycker det finns många bevis för att det finns något mer än oss där ute, eller inom oss, och kanske efter oss när vi dör..

VAD vet jag inte och kommer aldrig veta, kanske har jag turen att få veta när jag dör...

Orkar inte dra upp det här mer du, totalt meningslöst för ni verkar inte läsa vad jag skriver................ och ni verkar inte vilja ta in att detta faktiskt har hänt.. år 2101.. i Sverige, i livet, i detta land, i en stad nääährraaa diiiiig.

Buuuhuuuu.

/spöket

JAg tar väl exakt hur mkt ansvar jag vill!? Jag har inga barn, min vän har en 6årig dotter men hon har aldrig varit med om när vi diskuterat vad som hänt.. Jehovas är jag inte med i, jag är inte heller med i nån kult, jag är inte satanist.... ha ha..

LisaLong2010-10-17 11:39
Antal inlägg: 2725

le-lou
det man själv upplever är ingen bluff. men det är ju inte samma som att det är något övernaturligt.

Men det kanske är en vaneföreställning hehehheh

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 11:44

__1__ 2010-10-17 11:02

Men är det inte precis så, att man får faktiskt tro på vad man vill?

"Men som sagt, jag vet att vi inte kommer att övertyga varandra..."

Har DET varit din ambition med dina besök här i tråden, så tycker jag faktiskt att din utgångspunkt har varit felaktig från början.
Det vittnar JUST om ytterst arrogans om man är så övertygad om att man sitter på de absoluta sanningarna att man därmed måste även övertyga andra om dessa.

"Du verkar inte förstå att det väcker viss upprördhet hos de som väljer att inte TRO på saker som dom inte har någon anledning att TRO på."

*fniss* Du är nästan rolig du __1__ :)
OM inte du tror, ja, då gör du ju inte det då. Eller hur? Då har du ju gjort ett val som passar dig. Eller hur? Är inte det där ganska så enkelt?
Och att du sedan väljer att bli ytterst arrogant, rabiat och upprörd över att andra har valt en annan livsfilosofi än du, det är ju tydligt. Och det är ju liksom helt och hållet din huvudvärk.

Det anmärkningsvärda är att du ifrågasätter folks personliga tron!

Det jag tycker man kan diskutera och ifrågasätta är dom tråkiga yttringarna som kan följa med; folk som utnyttjar varandra, manipulerar osv.
Men då är det inte någons personliga TRO man ifrågasätter utan dom eventuella tråkiga bieffekterna.
Förstår du skillnaden, __1__ ?

LisaLong2010-10-17 11:45
Antal inlägg: 2725

Leopardhonan gillar ditt sista inlägg:) Ja vissa här är ju lika djupa som speglar heheheh, men men det får stå för dom:)

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 11:51

- OCH jag vill gärna tillägga att folk utnyttjar ju och manipulerar varandra lite varstans i samhället, även utanför de andliga kretsarna, så dessa yttringar är inte specifika just enbart inom det andliga.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 11:55

Tompa - jag tycker att du ska ta dig en funderare över din egen arrogans en stund innan du slänger ur dig otrevligheter till höger och vänster.

Det är behjärtansvärt att du så snällt förklarar för oss andra vad tråden egentligen handlar om. Dina inlägg är väldigt tydliga i det avseendet att du försöker förmedlar en högst anmärkningsvärd relativism. Du borde hoppa ner från din ponny och ta en titt på vad som rör sig nere på marken.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 11:58

Att du hojtar om arrogans och anklagar mig för att vara rabiat misstänker jag är en enkel projektion - antagligen pratar du om dig själv. :)

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 11:58

Jasså, så nu ska du även blanda i TOMPA i det här. Han tackar för visat intresse, men HAN känner inte för att ta några diskussioner med dig, så du får även fortsättningsvis nöja dig med hans syrra. ;)

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 12:02

Jaja, det var väl det enda du kunde kontra med __1__, projektion.
Du, kör inte med så där billiga tricks.

Nu gör du mot mig precis det du har gjort i nästan varenda inlägg du har skrivit här i tråden, DU HOPPAR PÅ FOLK.
Jag tycker att du bara ska lägga av.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 12:02

Nu när LisaLong är tillbaka vill jag påminna om att jag bad dig förklara det där med energi och du antydde att det skulle komma en förklaring.

Jag är fortfarande intresserad.

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 12:04

För att vara extra tydlig med dig! TOMPA! Så ska även jag använda stora bokstäver.

NÄR HAR JAG HOPPAT PÅ NÅGON?

Citera mig gärna...

__1__ - Ej medlem längre2010-10-17 12:07

Hur kan du i fridens alla dagar anklaga mig för påhopp, när jag svarar på ditt uppenbara påhopp. Du kallar mig rabiat och arrogant. Vad är det om inte ett påhopp.

Att du känner dig påhoppad av en generell diskussion säger en del om hur lättstött du är.

Nu tycker jag att vi lämnar det här och återgår till diskussionen om energier - som låter så fruktansvärt spännande.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 12:09

Lugn lugn __1__, du ska få dina citat.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-17 12:12

__1__ 2010-10-12 23:46
"Min mamma var ganska nära ett blixtnedslag när hon var fem. Tio år senare dör hennes katt nära ett elstängsel vid en kohage. Ytterligare tio år senare dör en kille i kommunen (bara 30000 invånare) av en elstöt vid ett banarbete. Sjukt sammanträffande. Måste vara nått elavrättat spöke som spökar... "

= arrogant och du gör dig lustig över folk __1__.

- Kommer mer strax.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?