Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bahrt - Ej medlem längre2012-02-04 17:23
Antal inlägg: 375

Jag tror fortfarande inte på frölunda som vinnare, max semi! jag tror inte på dif heller, lutar åt kvalserien!

Miss_jk2012-02-04 17:59
Antal inlägg: 8941

Klockan slår för det sjätte DIF-målet idag! Islossning på Hovet! Fan ta styrelsen som håller mig därifrån!

bahrt - Ej medlem längre2012-02-04 21:57
Antal inlägg: 375

Och sen kommer AIK och kör över modo!! 5-1! Vi är på gång!!

*korrigering på miss_jk "dif-målet"

Bitte - Administratör2012-02-04 22:59
Antal inlägg: 24199

Så jag då var det uppehåll och det njuter vi luleåfans av genom att vara serieledare

Bitte

Miss_jk2012-02-06 12:16

jarnkaminerna.se/art...n- mot-vald

Hoppas aikarna hänger på med samma sak.

Mr Makcie2012-02-07 17:17
Antal inlägg: 154

Frölunda bäst sen nyår. Frölunda vinner

Mr Makcie2012-02-07 17:21
Antal inlägg: 154

Såklart

fiskemicke2012-02-07 18:46
Antal inlägg: 1

Finns bara ett lag i år och det är frölunda

Miss_jk2012-02-08 21:23

Grymt! Black army bojkottar också. Tack.

Anden_88 - Ej medlem längre2012-02-09 00:55
Antal inlägg: 313

Sådärja, de två enda våldsamma hockeyklackarna i Sverige bojkottar matchen. Nu behövs färre poliser, som dessutom får det lugnare, det blir mer barnvänligt, etc. Bojkottar dom tillräckligt många matcher kanske en ny fredlig klack kan uppstå?

ond_ kanin2012-02-09 02:23
Antal inlägg: 377

Anden_88, till dig vill jag bara säga en sak: kvällstidningarna är inte alltid den bästa källan.

Barnvänligt? Sista derbyt åkte både småbarn och gamlingar på stryk av batongglada poliser som bara måste motivera sin närvaro och att de ska ta betalt av klubbarna vid insatserna. Men visst, bönderna kan skrika på om stockholmarnas våldsamma beteende, men glöm inte att varenda jävla lantisklubb har sin egen huliganfirma.

Om du orkar läsa på lite mer så upptäcker du att förra året var det minst "huliganbråkbefriade"(lit e kvällstidningslingo) året på länge, men ändå så så dog tydligen både hockeyn och fotbollen vid ett flertal tillfällen..

Men visst finns det mer nyhetsvärde att rapportera om de fåtal gånger som det händer nåt spektakulärt, än att skriva om de otal gånger som t ex ett derby är en veritabel folkfest.

Själv har jag gått på gnagetmatcher i över 20 år utan att åka på stryk. Har haft min son med vid ett flertal tillfällen dessutom.

Kom till Råsunda, Hovet, Globen eller Stadion själv en gång innan du uttalar dig.

ond_ kanin2012-02-09 02:27
Antal inlägg: 377

joanmalan.wordpress.com/

Stackars polis..

baciken - Ej medlem längre2012-02-09 07:02
Antal inlägg: 27

Tänk att vara så uppblåst att man inte fattar att det matchen som är grejen. Inte klacken.
Dessutom straffa sitt eget lag för att man tycker att någon är dum med en.
Är det inte bättre att prata med mamma....

Miss_jk2012-02-09 07:43

Du har tydligen inte fattat något.

Miss_jk2012-02-09 20:05

Återkommer med ett utförligare inlägg inom kort, men i väntan så kan vi konstatera att till och med Växjö har fattat grejen. Supportar. Inte huliganer. Inte poliser. Bara supportrar.

www.svenskafans.com/...33 946.aspx

Miss_jk2012-02-10 18:47

Blir ett lååååångt inlägg, men...

Polisens uppgift är att bemöta ordningsstörningar. På det senaste derbyt förekom inga sådana förrän polisen själva skapade dem. Mentaliteten var lite som att "så många som möjligt ska kastas ut och så många som möjligt ska narkotikatestas. Vi ska minsann visa att vi gör vårt jobb!"
Ja, det var ett stökigt derby 2010, men varför i hela fridens namn har det tagit ett helt år för polisen att reagera i så fall? Under det året som gått så har vi haft flera väldigt lugna derbyn, utan några incidenter alls, men ändå ska de in och veva nu. Varför? Det enda skälet de kan mäkta med är att det måste vara rena trappor, fria från folk eftersom det är utrymningsvägar. Ok, men 100 poliser i trappan går an? Makes no sense. Dessutom så ska väl insatsen stå i proportion till brottet. Stå i trappan på Globen = 100 kravallpolisen mejar ner dig. Nja, inte så proportionerligt va. Med den mentaliteten så vågar jag inte ens tänka på vad som skulle hända om någon snattade på ICA.

Trots att flertalet övergrepp fångades på film så fattar inte folk. Varför? Jo, just för att vi är huliganer i deras ögon. "Hade man haft rent mjöl i påsen…". Men det är ju just därför vi är så jävla förbannade! VI HAR RENT MJÖL I PÅSEN MEN BLIR LIKFÖRBANNAT PÅHOPPADE OCH NEDSLAGNA! Det är så jäkla lätt att döma ut huliganer (med all rätt) men när polisen gör övertramp så är det inte en kotte som reagerar.

Vi supportrar kommer alltid att jobba i motvind. Polisen står, i folks ögon, för säkerhet i samhället och när det kommer till oss supportrar (eller huliganer som de flesta väljer att kalla oss) så är vi definitivt ett riskmoment, oavsett hur oskyldiga vi är. Där spelar ju givetvis media en stor roll.
För ett par år sedan (eller förra kanske?) gick aik's supporterförgreningar ihop och uttryckte nolltolerans mot inkastade grejer på plan. Alla var med på det. UTOM media, som tyckte det var förjävligt att aik samarbetade med firman. De kunde för allt i världen inte se att det var för något positivt.

En annan liten reflektion: Förra året var det lugnaste fotbollsåret på jag vet inte hur länge, ändå vart det krigsrubriker och kommentarer som "fotbollen är död" när några bengaler tändes på läktaren. För 10 år sedan satt samma reportrar i studion och sade "Vilken folkfest! Det är en underbar inramning på detta derby!" om en precis likadan situation. Ööh?

Det svider i DIF-hjärtat att behöva bojkotta just nu när de behöver oss som mest, men något måste göras och någonstans måste man börja. Fram för säkra derbyn, oavsett

funny farm - Ej medlem längre2012-02-10 22:31
Antal inlägg: 196

Vi kommer fram till en enda slutsats. Hockeybråk finns bara i huvudstaden, huvudstaden hävdar att de är fruktansvärt bäst i diverse avseenden. Dock inte i familjeevenemang!

funny farm - Ej medlem längre2012-02-10 22:42

Miss inlägg är oerhört förvirrande! Vad vill hon? Vad menar hon? Desperat förstås då man tillhör en klubb som symboliseras av idioti!
Jag lider med henne, samtidigt som jag känner att Scandinavium inte behövt uppleva dessa hemska saker!

funny farm - Ej medlem längre2012-02-10 22:59

Alltså är hockeygötet mer förskonat från våld och griseri än vad hufvudstadens arenor är. Jag hävdar att detta inte är en slump! Vi har goare tjöt där nere!:)

funny farm - Ej medlem längre2012-02-11 00:35

Nu har jag väntat på svar i en och en halv timma. Problemet är kanske att det inte finns svar. Stockholm luktar, Götet regerar!:)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?