Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:27 | |
![]() | Nu menade jag inte dig Syjo utan hela jävla tråden, bara att jämföra fortkörning med homosexuallitet.... Kör vettigt för fan så blire bra. | |
| Skägget1 | 2012-12-10 17:29 | |
![]() | Det finns ju en lag om att man inte får misshandla någon annan människa. Får man då misshandla en person "lite grand" , eller köra lite för fort? Dom lagar som finns i vårt samhälle ska väl alla följa? | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:44 | |
![]() | Alla ska dra till men massa konstiga exempel... Ärligt talar gott folk. Om man vill köra lugnt å jålla hastigheten så e juh detta helt korrekt. Kommer nån bil upp bakom och utrymme finns. Släpp flrbi denna bil då precis som en lastbilschaffis gör. Släpper man ej förbi personer som kommer ikapp blir det ett pärlband snabbt. Då orsakas irritation. Från bilarna som kör något fortare samt personen som ligger först. För att slippa detta vad e fel att bara släppa förbi dessa? Alla.snackar om att körani 130,140 km/h. Men e det 90 så e det väldigt vanligt att folk ligger i 100. För.mig e detta enkelt. Jah släpper hur lätt som helst förbi folk som vill köta om. Jag ser inget fel.med.det. Dom har väl bråttom. Inte min sak. | |
| slånbär | 2012-12-10 17:46 | |
![]() | speedo- angående ditt inlägg kl 16.08- detta är ingenting som jag har hittat på.Jag talar bara om vad dom som tar körkort idag faktiskt får lära sig och detta är alltså en av frågorna på körkortsprovet. Så ta du och bitcha med trafikverket angående det istället. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 17:49 | |
![]() | Slånbär...vakta din tunga lite.. Bitch tillhör vissa kärringar. | |
| slånbär | 2012-12-10 17:59 | |
![]() | Speedo- varför ska jag vakta min tunga? Det är inte jag som gnäller över hastighetsbegränsningar,t rafikregler och att det finns folk som faktiskt väljer att respektera dessa. Kärringar finns av båda kön så att bitcha hemfaller även män väldigt lätt åt. Så återigen-tycker du att dessa lagar och förordningar är av ondo då bör du ju ta den diskussionen nästa gång polisen stoppar dig eller direkt med ansvariga på trafikverket. Att anklaga folk som väljer att följa lagarna är det ju ingen mening med-det enda som händer är att du hamnar i trafikfarliga situationer helt i onödan och alldeles självförvållat. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 18:10 | |
![]() | Slånbär... Alla vet att man ej får köra för fort... Men vad e ditt.problem att släppa förbi....??? Du e säkert en sån kärring som sitter längst fram med sätetmå.trycker facet mot rutan å.tänker....här kommer ingen föbi minsann...kör.nån förbi så ger du.fingret...stanna.hemma .istället å.åk kommunalt...bitch. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 18:17 | |
![]() | Stanna hemma du istället. Det låter inte som du gör nytta någonstans. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 18:25 | |
![]() | Syjo.... Är hemma å skrev ett mycket bra inlägg 17:44. Sen bli påhoppad av en kärring. Nä tack. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2012-12-10 18:39 | |
![]() | Det var det vettigaste inlägg hitills, ibland släpper man fram och ibland blir man framläppt ( om möjligheten finns alltså ). Ge och ta heter det. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-10 18:49 | |
![]() | Speedo. Ok. Jag tar väl tillbaka mitt sista inlägg då. :) :) (Tände till när kallade någon för bitch.) Men det var väl inte du som använde det först kanske. | |
| slånbär | 2012-12-10 18:59 | |
![]() | Speedo- ursäkta mig men vad är ditt problem??? Jag har verkligen inte hoppat på dig någonstans-det enda jag skrev var att ska du bitcha=gnälla på någon angående trafikregler så ska du göra det på trafikverket . Sen kom du med följande inlägg"Slånbär...vakta din tunga lite..Bitch tillhör vissa kärringar." vilket jag svarade på med att säga att det finns kärringar av båda kön. Så om du väljer att tolka det som ett personligt påhopp så är ju det upp till dig men du har verkligen haft en ful ton i dina senaste inlägg och uttryckligen kallat mig för både kärring och bitch. Ditt inlägg 18.10 var helt onödigt och jag kan bara upprepa återigen att jag har ingenstans skrivit att jag inte släpper förbi ,DÄR DET GÅR!!!!! och jag sitter verkligen inte och pekar finger åt mina medtrafikanter, såna barnsligheter kanske du sysslar med, inte jag. Jag kör i gällande hastighet, släpper förbi om det går och i övrigt håller jag dom regler och förordningar som finns i trafiken. Jag hetsar heller inte upp mig över att andra kör för fort eller riskabelt, så länge jag inte utsätts för en direkt fara. Det är inte min sak om ni väljer att köra för fort men ni ska inte tvinga mig att göra det och heller inte tvinga mig in i farliga situationer. Vill du köra fortare och hamnar bakom mig då kör jag åt sidan om jag kan i annat fall får du lösa det på egen risk. utan att peka finger eller liknande. Du verkar ha väldigt svårt med ditt humör Speedo-det finns ganska bra hjälp att få för det och det är väl att rekommendera för hetsiga och arga förare är nåt av det farligaste som finns. | |
| blue_moon | 2012-12-10 19:02 | |
![]() | Konsekvensen av hjälpsamhet blir att jag förlorar tid: Jag håller 90 på en 90-väg, medan många andra bilister i samma färdriktning kör 100-110. De kommer givetvis ikapp och bildar pärlband bakom mig. Jag, som varken gillar rövslickare eller att vara stoppkloss, kör in på närmaste hållplats och släpper förbi ett antal bilar. När jag sen ska ut på vägen igen tar det några sekunder innan jag uppnått marschfarten 90. Efter en stund har det på nytt bildats en kö av fortkörare bakom mig och åter blir det dags att hitta ett ställe att släppa förbi dem på. Så kan det hålla på mil efter mil, och varje gång jag är hjälpsam förlorar jag själv ett par minuter. Valet för mig står då mellan att följa trafikrytmen ELLER vara laglydig. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 19:10 | |
![]() | Vem har sagt att jag e arg å stressad i trafiken??? Vad e jobbigt för dig att hålla trafikflödet om det nu är 95-100 på en 90 väg??? Så slipper du missa dina.minuter samt att det skulle va jobbigt att släppa förbi. för.min del tycker jag det e skit lätt att släppa förbi nån som vill förbi mig. ser inget hinder med det alls. | |
| slånbär | 2012-12-10 19:13 | |
![]() | speedo-för att det är olagligt. Jag missar inga minuter eftersom jag åker i god tid så jag har inga problem med att hålla lagstadgad hastighet. Du bryter mot lagen inte jag. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 19:15 | |
![]() | Det blir nog bra slånis.... | |
| limpan__2 | 2012-12-10 19:27 | |
![]() | Angående vikten av att följa trafikrytmen borde väl det även gälla de som kör ikapp det där prälbandet med bilar som ligger i 90km/h på en 90-väg? I många fall är det den lagstadgade hastigheten som är rytmen. Vissa av er som förespråkar en god rytm verkar helt enkelt inte kunna se när rytmen går i en lite långsammare takt än vad ni tänkt er. I sak håller jag med om vikten av sunt förnuft. | |
| slånbär | 2012-12-10 19:31 | |
![]() | limpan-precis. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-10 19:32 | |
![]() | Om alla kommer ikapp en som kör långsammare kanske man kan öka nåra km...man dör ej av dwt | |
| limpan__2 | 2012-12-10 19:38 | |
![]() | Hur vet du som kommer bakifrån att det är den längst fram som kör för långsamt, du kanske kör snabbare än den rytm som alla i pärlbandet håller. Den rytmen kan ju vara 85km/h likaväl som 95km/h, tycker du man ska hålla rytmen när det går lite för snabbt måste du väl även kunna hålla rytmen om det går lite långsamt? | |