Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 711

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ingson2013-03-17 00:03
Antal inlägg: 4285

Väntar fortfarande på att du ska ange var....

ingson2013-03-17 00:43

Eller det var nog ändå för komplicerat eftersom du lyckats missförstå (för du ljuger väl inte i debatter?)

Jag har listat pundargument tidigare i tråden. Du har gjort några liknande magplask.
Om du vill kan jag sammanfatta dem

Väntar fortfarande....

personenovan - Ej medlem längre2013-03-17 09:00
Antal inlägg: 102

ok, tänkte svara dig nu men du får vänta ett tag till när du ändå väntar så snällt.

personenovan - Ej medlem längre2013-03-17 09:03

då tar jag även dina "magplask", speciellt det du nu skrev 00:43. Roligt att just den meningen skulle bli ett av dina. men som sagt, du får vänta tills jag känner för det, när du ändå tjatar om att du väntar i varje inlägg.

ingson2013-03-17 09:20

Med dina magplask avsåg jag dina tidigare felaktiga och verklighetsfrämmande argument som du framfört tidigare i tråden. Tänkte att du kanske ville lära dig något.

Men det är uppenbart att JesusGudsson =personenovan inte är intresserad av att debattera.

Ljuga,slänga käft och propagera är du tydligen intresserad av.

Du är ovärdig att debattera med (knyckt från apbur)

personenovan - Ej medlem längre2013-03-17 09:26

åh, ingson.

Jag var på väg att skriva att du kan nog aldrig lära mig något, men det är nog fel. Vi kan alltid lära något av varandra. Men om man uttrycker sig och argumenterar som du, spelar dum som du (eller är dum på riktigt?), läser som du, väljer att förstå och missförstå som du... ja då blir det svårt.
Tack iallafall för att du väntade så länge som du gjorde innan du gick in och förstörde den här tråden iaf. Som någon annan sade, ämnet är på väg att bli uttömt.

Jag är intresserad av att debattera om trådens ämne. Om du testar nån gång att hålla dig till trådämnet kanske du får lite trevligare respons och större respekt som motdebattör. Tills dess behandlar jag dig som du beter dig, som en snorunge.

betpungen2013-03-17 09:43
Antal inlägg: 161

diskussionen behöver växla fokus för att kkomma vidare...

Vill någon beskriva vad det är som är bra med dagens narkotikapolitik? Vad är det som fungerar väl i det pågående arbetet?
Har lagstiftning och risken för straff någon avskräckande verkan?

Fungerar kriminalvårdens insatser?
Vilka resultat uppnås?
Riktar samma frågor till Narkomanvården och och socialtjänsten.
Varför ska vi det bevara det befintliga systemet, vad är det som visar på att det är bra?

ingson2013-03-17 10:05

Betpungendina frågor är befogade och som oinsatt lekman skulle jag svara att det för närvarande inte fungerar särskilt bra.
Att leta efter förbättringar är önskvärt.

Men att propagera för legalisering av cannabis med av mig ovan refereade pundarargument (de flesta) som JesusGudsson med flera framfört för inte framåt

Crazy Monday2013-03-17 12:39
Antal inlägg: 421

vilken tur vi har då som har dig, som är en mästare på att föra debatten framåt

Hanna Maräng2013-03-17 12:56
Antal inlägg: 32

Ni som är förspråkare och användare, kan inte ni röka på och skriva inlägg i jmf med inte röka på och skriva. kan va kul att se å jämföra. =) de som skriver på fyllan brukar stava som krattor och svamla lite lagom men eftersom hasch tydligen ska vara såå bra, så borde inläggen bli betydlit mer intellektuella? =)

krysopras2013-03-17 13:19
Antal inlägg: 657

Men Hanna, vad har det med saken att göra? Har någon hävdat att syftet med legalisering av cannabis är att foruminlägg skall bli (betydlit!) mer intellektuella?

Eller vad var din poäng? Att demonstrera att det går utmärkt att skriva dumma inlägg trots att man varken brukar eller förespråkar användning av cannabis?

Hanna Maräng2013-03-17 13:37
Antal inlägg: 32

var en tanke efter Crazy mondays senaste inlägg. tycker folk alltför ofta är så korkade ändå så vi behöver inte bjuda dem på att bli värre vilket jag tror att man blir när man degar ner i haschruset. observera tror= det är den erfarenhet jag har.

betpungen2013-03-17 14:34

Att leta förbättringar... Har man inte redan sökt överallt?

Problemet är att man inte kan förvänta sig ett annat resultat om man fortsätter göra samma sak!

Så frågan kvarstår
varför sträva efter att upprätthålla dagens modell, om den inte ffunkar?

ttiittii - Ej medlem längre2013-03-17 14:38
Antal inlägg: 37631

det sammarbete beroendecentrum,polisen,f öräldraföreningen mot narkotka , psykiatrin ,soc,funkar men det kan bli bättre,jag tror på mer information till barn/tonåringar i grundskolan och på Harsch avprogramering hos dom som tror att Harsch är någonting bra,ska själv gå en sådan kurs för att lära mig mer mot argument,till dom canabis nersegade som jag kommer i kontakt med

betpungen2013-03-17 14:45

Funkar...för vem?

dawiri2013-03-17 15:19
Antal inlägg: 138

åldersgräns ja olagligt nej

dawiri2013-03-17 15:33

däremot borde man satsa på att förbjuda alla "labbdroger" som framställs för att undgå lagen. de framstäls ju just pga av att cannabiss inte är lagligt o har snarli effect antar jag. aldrig att jag nånsin sulle få för mig att pröva sånna grejer. men återigen åldersgräns ja o när man dessutom e vuxen bör man få bestämma själv. o sen blanda in barn och ungdommar i debatten är bara larv. de får ej handla sprit heller men det förbjuds inte trotts att de super sig redlösa titt som tätt. det bästa med om det var lagligt vore att man får göra rätt för sig o betala scatt på producten o att stålarna hamnar hos staten och ej i något gangstergängs övriga versamheter.

dawiri2013-03-17 15:36

en grej till sen när har förbud hjälpt? har aldrig hindrat mig allafall även om jag helst ej vill bryta mot någon lag. men så länge jag gör grejer som ej drabbar någon annan så gör jag det oavsett regler o förbud. synd det här med att pengarna hamnar fel händer bara det e lite surt.

ingson2013-03-17 16:45

Betpungen
förbättringar innebär för mig inte bara små förändringar på den inslagna mindre lyckade vägen
helt väsenskilda metoder kanske är mycket bättreMen att bara säga att nuvarande metod fungerar inte,vi prövar något helt annat,vadsomhelst, och så ser vi om det fungerar tycker jag inte är så lyckat.
Man bör ha goda argument för sin föreslagna metod, annars är risken att man kommer ur askan i elden
NB Inlägget är inte argumentering i frågan om cannabis ska vara legalt eller inte.

betpungen2013-03-17 22:52

ingson
Du misstolkar mitt ställningstagande då du beskriver det
som att att "pröva någpt annat, vad som helst..."
Mina argument för legalisering alt. avkriminalosering
är teoretiskt förankrade och väl underbyggda avvälrenomerad forskning.

Trög Måste fråga:
Vad menar du med din sista mening...?
"NB inlägget är inte argumentering..."?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?