Spelrum
Giraffen40
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade60
Mobilspel
Pågående20 181

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2015-03-30 14:27
Antal inlägg: 12023

Jag kör med kovikstippens definition, så fråga honom.

kovikstippen2015-03-31 08:06
Antal inlägg: 979

Nej tack. Svara själv Måns.

Jag står för mina åsikter så får du stå för dina åsikter.

Du brukar nämligen allt som oftast välja att förvränga mina åsikter till någonting helt annat än det jag uttryckt.

Måns_E2015-03-31 08:33

Jag står för mina åsikter, mer förbud löser ingenting.

Och det var ju du som tog upp de obildade idioterna som vill begränsa andra människors frihet. Varför skall just dessa synnerligen olämpliga personer få diktera livsvilkoren för andra medmänniskor? Jag tycker att det låter totalsnurrigt.

kovikstippen2015-03-31 12:13

Varför hänvisar du till mig om du inte håller med?

Du försöker vara rolig, och dra en vits.

Jag försöker diskutera fram en lösning på ett riktigt problem.

Du vill raljera och förlöjliga. Jag försöker få forumet att förstå hur jag beskriver problematiken.

Vi är synnerligen långt ifrån varandra.

Du tycker instinktivt att alla lagar och regler är dumma och att alla borde få göra som man vill. Du tycker alltid din rätt att få göra, klä och uppföra dig som du vill går före min rätt att slippa drabbas av dina påhitt.

Du argumenterar varje gång med utgångspunkt från dig, dig, dig, dig, dig.

Ingen religion har klädkod. Vissa yrken har klädkod. Men det är okunnigt att påstå att kläderna gör tron.

Detta med andra ord en ytterst liten uppoffring för ett fåtal, för att hela samhället ska fungera bättre.

kovikstippen2015-03-31 12:31

Men vare sig du eller jag utsätts för detta våld och dessa trakasserier så det krävs en förmåga att förstå andras problem för att ens förstå att det finns ett problem.

ingson2015-03-31 12:40
Antal inlägg: 4285

Är det egentligen en lag om klädregler och ingenting annat du propagerar för , kovikstippen?

kovikstippen2015-03-31 12:58

Vad skulle det vara, ingson?

Måns_E2015-03-31 14:41

Men du skriver ju att folk inte skall få klä sig som de vill för att det finns inskränkta personer som kan ta illa upp kovikstippen.

Tycker du på det sättet eller tycker du inte så?

Vad kan man mer begränsa för klädsel för att folk kan ta illa upp? Supporterkläder, märkeskläder eller kanske piercingar?

Det bästa kanske är om alla har en enhetlig uniform, så att ingen blir uppretad, lite som i Nordkorea.

kovikstippen2015-03-31 15:12

Din tolkning är lika sann som när djävulen läser Bibeln, Måns.

Huruvida jag med detta menar att du är djävulen tål att stillsamt begrunda.

Du verkar helt oförmögen att läsa en hel text och tolka dess innehåll. När du, Måns, tar till dig en text är du inte ett dugg bättre än talibanerna när dom läser korane.

Anklagar jag dig för att vara taliban nu också?

Slå upp ordet aforism. Begrunda dess betydelse

Måns_E2015-03-31 15:26

Ok kovikstippen svara nu rakt på min fråga istället för att påstå att jag tolkar dig fel.

Vill du förbjuda religiös klädsel, med argumentet att ändra individer kan finna dessa stötande, eller vill du det inte?

kovikstippen2015-03-31 15:44

Nej

Sote2015-03-31 15:48
Antal inlägg: 3557

Jag undrar faktiskt detsamma som Måns. Hänger inte alls med i kovikstippens senaste inlägg.
Vad är det för våld och trakasserier du talar om och vilka är det som utsätts för det?
I ditt inlägg kl 12.13 skriver du då vad DU tycker eller det du bestämt dig för att Måns tycker? Förvirrande......

vildini2015-03-31 17:06
Antal inlägg: 1

Men Sote, kovikstippen har ju rätt. Måns gör inget annat än ordvränger och kastar tillbaka tvistat. Hans behållning här är att reta upp och destruera trådar. Och det är väl helt OK, var och en har ju sina behov. Men det är ju synd på ett sätt eftersom kovikstippen ju faktiskt försöker hålla sig till trådämnet och är seriös....

Måns_E2015-03-31 17:24

OK, då vet jag kovikstippen att när du skriver

"Outbildade idioter blir helt enkelt provocerande av den religiösa maskeraden som blir alltmer uppenbar på Sveriges gator.

Men den enda riktiga och fungerande lösningen på detta problem är att förbjuda religiösa attribut i det offentliga rummet."

Så menar du inte just det.

Tack för klarläggandet.

Måns_E2015-03-31 17:29

Nästa gång så vore det nog smartare att låta bli att skriva det om du ändå inte kan stå för det.

kovikstippen2015-03-31 18:02

Måns.
Jag vill förbjuda religiösa attribut i det offentliga rummet, för att skapa ett bättre samhällsklimat för alla grupper i samhället.

Alla samhällen mår bättre av harmoni än inre stridigheter. Religiösa oroligheter är farliga och bör undvikas. I den strävan är mitt förslag rimligt.

Sote.
bl.a. judar & muslimer drabbas dagligen av trakasserier och våld. Varje dag över hela landet.

Måns.

Jag står alltid för vad jag tycker och skriver. Det är inte samma sak som att jag accepterar din vinkling av mina tankar. jag accepterar inte att du förvränger mina åsikter.

Om du berättar vad du tycker så sköter jag om mina åsikter. Okej?

Bitte - Administratör2015-03-31 18:13
Antal inlägg: 24154

Så var vi där igen ni träter som barnrumpor om vem som sa vad, ett tips i all välmening - Håller till ämnet -

Bitte

ingson2015-03-31 19:02
Antal inlägg: 4285

kovikstippen
Du vill förbjuda religösa attribut i det offentliga rummet skriver du.
Men det ska inte innefatta hur man klär och smyckar sig?

Är det rätt uppfattat?

Sote2015-03-31 20:58
Antal inlägg: 3557

Och varför drabbas dom av trakasserier och våld? För att dom vågar visa att dom har en tro? Vilka är det som utsätter dom för det våldet? Ska dom dölja sin tro för att undvika trakasserier? Ska en muslimsk kvinna i slöja skylla sig själv om en man i kostym spottar på henne? Får en tjej skylla sig själv om hon blir våldtagen när hon klär sig lite "utmanande"? Det är inte dom som drabbas som ska ändra sig utan dom som står för våldet och trakasserierna. Det är aldrig den mobbade som ska be om ursäkt, oavsett om hen har fula kläder, glasögon eller bara är lite för tjock eller smal.

kovikstippen2015-03-31 23:27

Ingson.

Ja

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?