Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-07-18 23:22 | |
![]() | Rultan. Men dåså. Varför skulle inte jag var intresserad av vad Göran har att säga då? För det verkade vara viktigt för dig att jag förstog att han inte är representativ för hela kristenheten. Du kan vara lugn, jag fattar det. Kan vi släppa det nu? | |
| Rultatultan | 2013-07-18 23:24 | |
![]() | @Sote Huh? Det har jag väl aldrig ifrågasatt? Jag undrade varför du ställde de frågorna till honom. Excuse me... | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:38 | |
![]() | Kul att se dumheter travas. | |
| Claysune | 2013-07-18 23:39 | |
![]() | Kära vänner, tack för idag o gonatt. God Bless!!! | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:44 | |
![]() | ttiittii: du säger själv i tråden "fördelar med att inte tro på någon religion" såhär: "många atteister säger ibland Tack gode Gud för det ,men det är bara ett talesett för dom och har ingen betydelse" Exakt samma när ateister firar jul och påsk. Det är en tradition. Vi får de flesta av oss ledigt från jobbet samtidigt och passar på att träffa familjen och utväxla lite presenter och äta god mat. Menar du att man inte ska få äta middag med sin släkt och vänner om man inte är kristen? Dessutom är det väldigt många kristna som firar midsommar, eller hur? Midsommar är väl en tradition som alla vet inte har något som helst att göra med kristendomen? Dock är det en religös högtid. | |
| Kuralo | 2013-07-18 23:44 | |
![]() | Precis som LOA (law of attraction) så har man gjort något fel om man inte blir bönhörd. Chupa: Fel och fel, nja det är ju så här att om inte vibrationen i tanken/önskningen du sänder iväg stämmer överens med frekvensen av det du önskar dig,så kan du inte ta emot det. På så sätt kan man ju faktiskt säga att man gjort fel. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:44 | |
![]() | måns." Och så vitt jag vet så har man inte kunnat komma fram till att det finns något högre syfte eller något mål med vår existens. Ingen har någonsin kunnat belägga att det skulle vara så, så jag får väl vända på frågan och istället fråga varför du tror att saker och ting måste ha ett högre syfte?" Därför att jag tänker, känner, vill lära mig och kan ifrågasätta. I annat fall tänker jag att jag lika gärna kunnat vara skapt som en zombie som bara åt, sket och avlade av mig, samt ha en tro på att vetenskapen kommer att ge mig alla svaren utan att jag behöver fundera själv. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:46 | |
![]() | sen att julen och påsken egentligen inte heller är kristna högtider utan gamla hedonistiska högtider i ny förpackning har vi ju pratat om förut. flera gånger. | |
| Måns_E | 2013-07-18 23:48 | |
![]() | Viljan att förstå mer och nyfikenheten över varför och hur saker hänger ihop är ju i allra högsta grad ett mänskligt drag. Dock så tycker jag att det är mer kompatibelt med den ifrågasättande vetenskapen än den dogmatiska tron på en religion. Om du hade varit skapt som en zombie så hade väl knappast vetenskapen varit särskilt intressant ö h t? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:48 | |
![]() | Kuralo jag tänker inte ens besvara det där. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:49 | |
![]() | Men gud, låt folk fira vad tusan de vill! Så länge man har roligt tillsammans :-) | |
| Rultatultan | 2013-07-18 23:50 | |
![]() | Hur firade man påsk anno dazumal? | |
| Rultatultan | 2013-07-18 23:50 | |
![]() | @Mollee2 Precis. Gemenskap :) | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:52 | |
![]() | rultan det är vårdagjämningen man firar då. solen lyser längre än vad det är mörkt, växter börjar grönska. liv. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:52 | |
![]() | måns. nej, jag vet :) | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:54 | |
![]() | Vetenskapen kommer aldrig att ge dig alla svar, och det är de som sysslar med vetenskap otroligt medvetna om. Det om något är ett bra skäl att lita på vetenskapen i stället för en sagobok. Men det kräver tyvärr en viss ansträngning att sätta sig in i vetenskap. Något som många tycker är jobbigt. Varför sätta sig in i genetik när man kan tro på jungfrufödsel... | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-18 23:54 | |
![]() | Jag gillar faktiskt hedonismen. Att sträva efter njutning och välmående i livet är en god livsfilosofi ändå! | |
| Rultatultan | 2013-07-18 23:58 | |
![]() | @chupa Jajuste! :) Påsken kom in med kristendomen och tog över vårdagjämningens plats. Påsken är ju egentligen ingen kristen högtid från början utan judisk. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-19 00:08 | |
![]() | har skickat dig ett pm rultan | |
| Claysune | 2013-07-19 11:23 | |
![]() | Påsken härstammar från Babylon långt före Kristus. Judarna firade påskhögtiden. Vi firar påsk som var dagen Kristus dog på ett kors. | |