Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-07-20 23:59 | |
![]() | Så uppfattade jag det också hfranke. Tyckte bara att det var lite olyckligt att en påläst och debattvillig kristen som presenterar någorlunda underbyggda åsikter i stället för random bibelcitat blev illa bemött. Har åskilliga gånger försökt föra diskussioner som denna på ett sansat sätt och det hör inte till vanligheterna att någon är så konkret som Göran. | |
| Sote | 2013-07-21 00:02 | |
![]() | Hdranke. Nja kruxet med Göran är ju just att han är bokstavstroende så jag visste i princip redan innan hur svaren skulle se ut. Det jag är ute efter är mer just detta att det är så milsvida skillnader mellan dom kristna och ändå säger dom sig höra till samma familj. Det är för mig som att en vanlig muslim skulle säga att det är visserligen lite kontroversiella åsikter dom står för men dom är ändå muslimer och hör till samma gemenskap. Det har jag aldrig träffat en vanlig muslim som har sagt. Dom tar helt avstånd från extremister. I detta finns nämligen den överhängande faran att extrema religiösa grupper, oavsett religion , växer sig starka tack vare okunskap och fördomar. Det är nämligen i moina ögon oerhört fördomsfullt och okunnigt att idag stå för det som Göran gör. Men det är hans rätt eftersom det är hans sätt att tolka bibeln. Men det gör det inte begripligt för det. | |
| Sote | 2013-07-21 00:03 | |
![]() | Hinken.jag tycker inte att jag bemöter Göran illa. Jag säger bara hur jag ser på hams sätt att tolka bibeln pch hur jag ser på riskerna med just bolstavstroende i vilken religion det än är. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-21 00:13 | |
![]() | Bra Göran, du påvisade precis att du vid styret skulle vara en rysare eftersom vi nu kan sova lugnt, eftersom du inte har de ambitionerna! Med andra ord, du är om du fick fritt spelrum livsfarlig för samhället. Tack för den upplysningen, det var den jag var ute efter! Och Sote, du poängterar något viktigt och något skrämmande, trots att vi lever under upplysande tidevarv så finns det grupperingar dom sluter sig och är på väg emot något apliknande stadier igen, speciellt just religiös samfund, där de flesta fanatikerna frodas! | |
| Kuralo | 2013-07-21 00:16 | |
![]() | Jag kan väl börja då eftersom jag anser mig kristen:)) Ja jag håller med om att man inte ska leva ut sin homosexualitet, och många andra lustar också. DÄRMED inte sagt att jag ser ner på de som är homosexuella. Sex före äktenskapet behöver inte vara synd. En skilsmässa är inte en synd , men jag anser att det måste finnas en allvarlig grund till att ta det steget. Preventivmedel är ett skydd som jag inte anser dom synd, däremot så borde aborter endast tillåtas om det medicinskt är nödvändigt. Vi behöver inte både preventivmedel och abort . En kvinna är inte underställd mannen, men de fyller olika funktioner. En kvinna gifter sig med vem hon vill utan att fråga pappa - om hon är myndig. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-21 00:20 | |
![]() | Dom svaren är humana men inte likvärdiga med Bibeln, så kristna väljer bort alltså de obekväma riktlinjerna i Bibeln. Var och en tar godsakerna. Är det en gemensam tro det? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-07-21 00:21 | |
![]() | Jättebra Kuralo!! För en bibelintresserad agnostiker får du gärna hänvisa till de ställen i skriften som du baserar dessa uppfattningar på. Om du inte vill göra det i tråden går det utmärkt i ett PM. | |
| ingson | 2013-07-21 00:23 | |
![]() | Men då kommer ju frågan till Kuralo och GöranA; Varför är det olämpligt att två vuxna av samma kön frivilligt håller på och mixtrar med varandras könsorgan när ingen ser dem? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-21 00:34 | |
![]() | Världen kanske går under då? Om himlens portar är stängda för dem, vad har det med mig och alla andra att göra? Låt dem agera ut och vara lyckliga nu, än att ha ångest för något som aldrig kommer att ske! Förresten undrar jag, hur många katolska präster det finns i himlen, många av dem har ju haft en benägenhet att pilla på fel kön och ej heller på helt utvecklade kön! | |
| Pubbe | 2013-07-21 00:48 | |
![]() | Inför Gud är vi alla lika? Nä? | |
| Sote | 2013-07-21 01:02 | |
![]() | Kuralo- du ser inte ner på homosexuella men tycker inte att dom ska leva ut sin homosexualitet? Hur får du ihop det? Vad tycker du att dom ska göra då? Sen kan jag helt ärligt oavsett om jag tycker att han är helt ute och cyklar och att såna människor i större grupper är rätt skrämmande, tycka att Göran ändå är ärligare i sitt sätt att svara och i sin tro än många andra kristna, dom som jag då kallar för hobbykristna. Dom säger sig tro på bibeln men inte allt. Bara det som känns bra och anpassningsbart till deras liv. Det är ju ett väldigt hycklande men dom är samtidigt helt harmlösa. Så jag föredrar ju den sortens kristna framför dom som predikar och fördömer alla som inte tror " rätt" . | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 01:46 | |
![]() | Som jag skriviit tidigare, göran a, ska ha respekt för att han är konsekvent och står upp för bibeln, tyvärr har jag goda gruinder för att motsäga honom, som tur är så är det inte hans grunder somj vårt samhääle vilar på idag, men en helty j-a stor andel i världen ser ut som han ger uttryck för ,så återigen, jag är ateist, på goda grunder, men det liksom troendes livsåskådning ska inte andra underoprdna sig ????????????????????????? ????????????????????????? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-21 02:02 | |
![]() | Sådana som Göran som ger näring till min ateism! Så han är viktig för oss som använder vårt förnuft, vi blir varse vilka hemska och förlegade åsikter som fortfarande finns därute! | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 04:45 | |
![]() | exakt sämst | |
| Claysune | 2013-07-21 07:26 | |
![]() | God morgon alla vänner! en ny dag har börjat. Tycker inte att Sämst på beta använder sitt förnuft om han menar att de kristna inte har förnuft. Att han är ateist som han säger får stå för honom själv. jag tror på Gud i alla fall. Med vänlig hälsning c-s | |
| Kuralo | 2013-07-21 09:55 | |
![]() | Sämstpåbeta Tro kan du göra, här i verkliga livet ska du veta! Det är också en halvsanning, för vi vet ingenting om "verkliga livet" heller - egentligen. Det gäller bara att haka på och följa the flow. Någon bad mig förklara hur jag får ihop det när jag skrev att jag inte ser ner på homosexuella men samtidigt tycker att man inte bör leva ut sin homosexualitet. Människan är ju komplicerad och det ges inte utrymme i det här forumet för djupare diskussioner, men som människa respekterar jag naturligtvis även homosexuella men jag kan inte acceptera ett sexuellt umgänge mellan lika kön, för att jag i grunden tycker att det är fel. | |
| ingson | 2013-07-21 10:13 | |
![]() | Kuralo Det var jag som innan allt spammande frågade dig och GöranA varför du anser det vara fel med homosexuella handlingar. Och nu svarar du att anledningen är att du tycker det i grunden är fel. Goddag yxskaft? | |
| Mouche - Administratör | 2013-07-21 10:50 | |
![]() | Ett stort antal inlägg är raderade. Svammel och rent spam av tråden. Mouche | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-21 11:14 | |
![]() | Mäniskor som är boksavstroende,tyckerhomo sexualitet,ärsjukdom somkan botas ,och att sex mesamskabestraffas medudöden,det var så för länge sedan att detfanns aldeles för lite människor på jorden så förmodligen fans e d. Rädsla för att vi inte skulle föröka oss och på så sett så skulle vi förstöra Guds skapelse,Nu så är vi såmånga människor på jorden så det är inte aktuelt längre det finns människor så det räcker till,och jag trorpå Titti1:1 Gud älskar bögar mest | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-21 11:17 | |
![]() | ttiittii ok... så om gud älskar bögar mest så är alla inte lika mycket värda i guds ögon? Snäll gud du verkar ha... | |