Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-07-21 11:45 | |
![]() | Dessutom propageras det just nu i kristna länder för införandet av dödsstraff för bögar, alltså nu idag,NU IDAG,så tyvärr ttiittii, du är inte representativ för kristendomen, vad anser du om det? | |
| krysopras | 2013-07-21 12:51 | |
![]() | Porla, om jag hittar en kattskit i hallen och inte hittar någon katt, inte tror jag att Gud har applicerat denna kattskit i mitt hem med något högre, outgrundligt syfte. Jag kastar självklart ut kattskiten och försöker förhindra att problemet återkommer. Men visst, man kan istället kasta sig ned på knä och tacka Gud för kattskiten som på ett så under-likt vis hamnat i ens hall trots frånvaron av katt. Eller hur menade du? Jag är ingen robot. Varför skulle jag vara det, jag förstår inte resonemanget? Jag har tre djur och de vet inte att de skall dö en dag och de vet inte hur perfekt skapta de är in i minsta detalj, de bara äter, bajsar, kelar och skuttar omkring och gnager och nosar, men inte fan är de robotar. De har personligheter. En jäsdeg växer utan att man gör nåt med den. Man blandar bara komponenterna, sedan gör den själv. Så ser jag oss. Det betyder inte att jag inte älskar att det är möjligt. | |
| krysopras | 2013-07-21 12:59 | |
![]() | Kuralo: "jag kan inte acceptera ett sexuellt umgänge mellan lika kön, för att jag i grunden tycker att det är fel." Jaha. Varför inte "Jag tycker att homosex är fel, därför att jag i grunden inte anser det acceptabelt" Kallas inte det cirkelargument? "Jag tycker att grön färg är ful. Varför? Jo, för att den är föga estetiskt tilltalande". Eller "Melon är inte gott. Varför? För att melon smakar illa". Du kan för tusiken inte motivera en åsikt med exakt samma åsikt. Varför är homosex i grunden fel? För att Gud har sagt det? För att dina föräldrar sagt det? För att du själv inte skulle vilja idka sex med en individ av samma kön? Jag undrar, faktiskt. Om man upplever det som äckligt med samkönat sex så kan man lika gärna hävda att feta inte borde utöva sex, då tanken på två fettosar som vältrar sig...osv. Jag upplever att idkande av sex är de deltagande parternas ensak, såvida de är myndiga och ej under tvång. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 13:05 | |
![]() | Ja men nu är det ju så att en ofröklarlig varelse som med oförklarliga metoder skapat oss anser att bögar ska dödas så vad göra? | |
| krysopras | 2013-07-21 13:09 | |
![]() | Ja, precis stuvels. Det är som konflikten i Palestina. T o m judarna inser att det är genuint orättvist att ta ifrån palestinierna deras land. Men nu har ju Gud sagt att judarna ska ha det landet, så då måste de ju ta det. De har inget val, man fuckar inte med Gud. | |
| Sote | 2013-07-21 13:11 | |
![]() | Krysopras- kuralo lär ju grunda detta på det som atår i bibeln men det man då undrar är varför just den biten i bibeln ses som mer relevant än vissa andra delar som man väljer att bortse från pga att livet idag är helt annorlunda än det var när dessa texter skrevs ner. Det är just detta plockandet av det som passar som känns inkonsekvent. Det och resonemanget att det goda som sker är Gud men det onda är människans fria viljas verk. Ber man för sin sjuka grannes tillfrisknande och han blir frisk då är det tack vare att gud hörde bönen och inte att grannen kanske fick rätt medicinsk behandling men dog han då var det pga att han förmodligen inte var värd att rädda( han kanske var gay) . Gud kan ju inte svara på ALLA böner men allt bra som händer är hans verk. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:12 | |
![]() | Alltihop är ju ett curkelresonemang; gud finns för att det står i bibeln som är guds ord. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:15 | |
![]() | Sote>> så här är det: m.dudelol.com/?guid=...fl ow-chart | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 13:15 | |
![]() | Hahaha, ja sote, hur i h-e kan det finnas folk som tänker så???En gudomlig existens låter sig inte varken identifieras eller definieras och detta till trots låter man fantasin flöda och inbillar sig saker som dessutom tyvärr förgör människor.Ofattbart!!!!!! !!!!! | |
| Sote | 2013-07-21 13:29 | |
![]() | Nulljt- spot on;-) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:36 | |
![]() | Mouche- Ett antal? Du menar ALLT som jag skrivit. | |
| Sote | 2013-07-21 13:44 | |
![]() | Ordminna-är du förvånad? Ta det i ett pm med mouche. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:46 | |
![]() | Inte förvånad egentligen, men inte pga vad jag sagt utan för att otroende har ordet i en troende tråd. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 13:48 | |
![]() | ?????????? Är det sant ordminna? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:50 | |
![]() | Att otroende har ordet i en troende tråd? -Ja. Men det förvånar mig heller inte. | |
| Sote | 2013-07-21 13:54 | |
![]() | Ordminna- Det är så beklämmande att se hur en person spammar tråden och dessutom håller på och hotar och hånar övriga tråddeltagare. Vem tror du att du är egentligen? Guds utsände hämnare? Detta är en tråd i ett diskussionsforum och det ger för det första alla som är intresserade av trådämnet all rätt att delta utan att ifrågasättas och för det andra är det inte en anslagstavla för propaganda i någon form. Det du Ordminna höll på med var ointressant,( tror inte någon ens orkade läsa dina spaminlägg) otrevligt, och osympatiskt. Det värsta med det var det ständiga hotande med hur illa det skulle gå för oss som inte tror och att domen snart är nära bla bla bla. Det är ingen av oss icketroende som hotar dig och andra kristna med att ni kommer råka illa ut om ni fortsätter tro. Stuvelsberg är väl möjligtvis den som är hårdast som helst skulle se att religioner förbjöds helt. Diskutera gärna med egna ord men använd inte forumet till att predika. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:56 | |
![]() | Sote, hur har jag hånat någon, som ni inte redan hånat ? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:59 | |
![]() | Ordminna skrev: "Sote, hur har jag hånat någon, som ni inte redan hånat ?" Hur tänkte du här? det rättfärdigar väl inte någonting? Denna tråd är läskig att läsa i ibland. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 13:59 | |
![]() | Dina egna ord. .. Detta är en tråd i ett diskussionsforum och det ger för det första alla som är intresserade av trådämnet all rätt att delta utan att ifrågasättas | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 14:00 | |
![]() | Gäller det bara dig Sote? | |