Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-07-21 14:01 | |
![]() | Nu är ju dina inlägg borttagna så det är lite svårt att peka ut vilka inlägg jag syftar på. Men visst, det kan jag ge dig att det till viss del hånas åt båda håll. Däremot är det bar den troende sidan som kommer med sina hot om evig fördömelse vilket jag finner beklämmande. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 14:02 | |
![]() | Propaganda (av det latinska propagare, 'fortplanta', 'utbreda'), är ett meddelande eller en framställning som är avsedd att föra fram en agenda, ett visst budskap eller väcka positiva eller negativa känslor för något (politik, policy, religion, uppfattning, förändring, vara, tjänst, etc.) eller någon (politisk, religiös eller annan kandidat till eller innehavare av ämbete, befattning, position eller tjänst). Den som sänder budskapet är som regel part i målet. Syftet är således inte att informera utan att påverka, och innehållet brister ofta i saklighet, är avsiktligt ofullständigt, vinklat eller rentav falskt. Vad säger att budskapet om Jesus är propaganda? Medans du säger att inte tro, inte är propaganda? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-21 14:03 | |
![]() | Tänker på en hädelse som uppstod när jag var liten. Min bästa kompis och jag bråkade på dagis, vi var väl kanske 6-år. Hon slog mig på armen, vilket utlöste en låsning hos mig. Jag bet tag i hennes arm och vägrade släppa, dagisfröknarna fick dra loss mig. Hon fick ett sådant blåmärke att jag minns att fröknarna blev oroliga och nästan chockade. Våra föräldrar blev ditkallade och jag minns att min mor var väldigt upprörd över det jag gjort. Jag minns att jag inte förstod varför folk blev arga på mig, och inte henne... var ju ändå hon som hade börjat tänkte jag... Ni förstår nog vart jag vill komma? | |
| Sote | 2013-07-21 14:04 | |
![]() | Ordminna- ja , diskutera, inte predika. Jag har inte sagt att du inte får selta men det ger dig inte rätten att komma med hot om fördömelse mot oss som inte delar din tro. Förklara med egna ord hur du tänker men bibelcitat är föga givande. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 14:04 | |
![]() | sote, jag tycker också att evig fördömelse är beklämmande. | |
| Sote | 2013-07-21 14:05 | |
![]() | Ordminna- du är i alla fall jätteduktig på att googla och kopiera och klistra in. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 14:06 | |
![]() | Sote, du och många här säger att vi inte har rätten att dela med oss av Guds ord.. men du har rätt att fördöma ordet för att du inte tror? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-21 14:06 | |
![]() | Tack sote :) | |
| Sote | 2013-07-21 14:10 | |
![]() | Jag har inte sagt att ni inte har rätt att dela med er av guds ord men just detta är ett forum där tanken är att diskutera inte endast predika. Det finns säkert andra forum för sånt. Skriv gärna hur du tänker och känner i frågan och hur du kommit fram till detta men ditt frekventa användande av bibelcitat tillför inte mycket. Det kan jag läsa själv om jag är intresserad. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 14:26 | |
![]() | Bör man inte först och främst fråga sig om man kan hålla för troligt vissa påståenden?Om man tror på en gud, hur motiverar man det? | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 15:03 | |
![]() | Inte alls tydligen, och det är ju naturligtvis väntat,man tror mot bättre vetande och det är ingen framgångsrik väg, och har aldrig varit och kommer givetvis aldrig att bli det heller, och under tiden förtrycks,fängslas, och mördas folk i religionens namn, kanske på sin plats att säga bravo?Göran A : Varför skapar gud homosexuella för att sen utfärda dödsdom mot dem?? | |
| Göran A | 2013-07-21 15:39 | |
![]() | Stuvel: www.gotquestions.org...in dex.html | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 15:51 | |
![]() | Ja Göran, intresset måste väckas av fakta.Den sidan är enbart intressant för invigda aningslösa oförnuftiga människor som inte är intresserade av annat än det som dom vill ska ingå i deras fantasi. Det är anmärkningsvärt hur illa hållbar bibeln är. Att som ni försöka försvara nåt som inte låter sig försvaras eller förklaras gör att man kan med rätta oroa sig för folk. Jag kan påstå vad som helst och ni tror på det antar jag. | |
| dinodog | 2013-07-21 15:51 | |
![]() | Kan inte öppna länken ifrån mobilen. Trist att länka hela tiden. Varför inte själv svara på en fråga utan att länka? | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 15:56 | |
![]() | Exakt. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-21 15:58 | |
![]() | Varför inte läsa bibeln innan ni ger er in i en diskussion som handlar om den? | |
| Göran A | 2013-07-21 16:02 | |
![]() | Nej Stuvel. Det är främst en sida för sökare. Men eftersom du redan har bestämt dig på förhand att förneka din Skapare, så finns det inga svar som är bra nog för dig. Ledsamt. | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 16:12 | |
![]() | Om jag ska kunna förlika mig med att det skulle finnas en skapare måste du eller någon annan, varför inte gud själv?, påvisa sin existens, varför ska jag söka efter nåt som uppenbarligen inte existerar?Märkligt.Hur kan man över huvud taget tro? Utan ett uns av substans? Någon hävdar en sak och då följer man om man är aningslös och primitiv, ett krav givetvis, den s.k. blinda tron.VARFÖR?????????? | |
| stuvelsberg | 2013-07-21 16:15 | |
![]() | Och porla: enl. många troende här i tråden så är inte bibeln särskilt vägledande så att läsa den från pärm till pärm leder ingen vart, det gör det inte oavsett eftersom man måste vara mottaglig för sagor och fantasier, man kan naturligtvis läsa den med förnuftet i behåll och se den som en fin sagobok, nja, fin var väl att ta i så nöjer mig med sagobok. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-21 16:16 | |
![]() | Recenserar du även filmer som du inte har sett? | |