Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-21 22:33 | |
![]() | Okej Kuralo. Personligen ser jag sex som en njutning man delar med någon man tycker om väldigt mycket. Det är en fin upplevelse att älska med någon, en upplevelse vilken jag inte missunnar någon, då alla människor enligt mig har lika värde. Tänk dig själv att någon skulle känna att det du delar med din man, när ni uttrycker er kärlek för varandra privat, är något fult och skamligt? Hur skulle det kännas för dig? | |
| Göran A | 2013-07-21 22:37 | |
![]() | Det förekommer exempelvis hos orangutanger att de äter upp sina egna ungar. Betyder det att även människor skall få ta sig den friheten? | |
| dinodog | 2013-07-21 22:49 | |
![]() | Nej eftersom vi är människor. Men kannibalism förekomner ju så..... Vem säger att det är fel egentligen? Jo vårt sunda förnuft säger att man inte äter sin avkomma. Men vad har det med saken att göra när det gäller homosexualitet? Vi människor krigar och dödar andra människor i Guds namn. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-21 23:03 | |
![]() | stuvelberg,jag är representatid när det gäller Ekumenia i Sverige ,En kyrka för hela livet,Vi har inga problenm med Homosexualitet,Det står klart i Bibeln att Gud har lämnat över allt till sonen så vi behöver inte dömma någon vare sen nu eller sen,Men här och nu är inte Homosexualitet ett problem | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-21 23:04 | |
![]() | dinodog,Det är omöjligt att döda i Guds namn.det är någonting mördarna skyller på,dom som säger sig döda i Guds namn strider mot lagen 1 Du skall inte döda 2 du skall älska din nästa | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-21 23:11 | |
![]() | ...korståg? sv.wikipedia.org/wik...rs t%C3%A5g | |
| Göran A | 2013-07-21 23:14 | |
![]() | Precis Dinodog, vi är människor och till skillnad från djuren är vi moraliskt ansvariga för våra handlingar inför vår Skapare. Och det är Skaparen som fastställer RÄTT och FEL -- för vårt eget bästa; för att vi skall fungera bra ihop tillsammans. Att hela skapelsen idag är under förfall och sjuklig är inte Guds verk. När människan inte längre ville ha med Gud att göra (syndafallet) så lät han sin skapelse sakta förfalla. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-21 23:15 | |
![]() | Tycker du, ja. | |
| dinodog | 2013-07-21 23:16 | |
![]() | Nejdå det är inte omöjligt att döda i Guds namn. Sen att det är fel är en helt annan sak. Om man nu ska följa Guds ord. Men alla ser ju inte saker och ting på samma sätt. Att dö martyrdöden är ju det ultimata sättet i vissa länder. Och vad är det som säger att dom inte har rätt. Jo vår egna tro och vad är det son säger att den är den enda sanna? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-21 23:25 | |
![]() | dödar man i Guds namn är man inte Gudstroende,att dö martyrdöd har inget med kristendom att göra,att dö martyrdöd har ientligen inge med Islam att göra,men det går alltid att lura icke läskunniga om vad som står i koranen | |
| dinodog | 2013-07-21 23:25 | |
![]() | Göran A du skriver "Och det är skaparen som fastställer RÄTT och FEL" Ja men vad bra då kanske vår skapare ser att det var gott för människan att kunna få leva sitt liv. Så länge ingen annan far illa och mår dåligt må det vara hänt. | |
| Kuralo | 2013-07-21 23:35 | |
![]() | Molee2 Ja jag kan absolut förstå det du säger. Det är ju en privat sak absolut, men jag har svårt att se varför någon skulle tycka att det är fult mellan man o kvinna...isf. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-21 23:41 | |
![]() | Ja, det är nog väldigt naturligt att känna att den kärlek och lust man känner inför den man är attraherad är normal kanske? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-21 23:43 | |
![]() | Jag tycker ju att all ömsesidi kärlek är fin... Oavsett om man är heterosexuell eller bisexuell eller homosexuell... | |
| SämstpåBeta | 2013-07-22 01:39 | |
![]() | Om inte människan får leva ut sina känslor (självklart inom ramen för det normala, här sorterar jag bort erotiska känslor emot barn, djur, våld och andra abnormitet som kan vara skadligt för en själv eller andra) så tror jag individen faller i depression och blir skadlig för sig själv eller kanske för andra. Om man då är homosexuell t.ex och måste kväva dessa känslor ett helt liv så gynnar det inte personen och inte heller samhället. Att inte får vara sig själv fullt ut, måste vara bland de värsta fängelse jag kan tänka mig! Låt var och en älska på sitt sätt så får vi nog ett betydligt mer harmoniskt samhälle!! | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-22 06:20 | |
![]() | ttiittii: "dödar man i Guds namn är man inte Gudstroende,att dö martyrdöd har inget med kristendom att göra" du menar FÖRUTOM då att JESUS dog MARTYRDÖDEN när han DOG FÖR VÅRA SYNDER? Skulle jag någonsin bli troende så kommer jag be för dig på en gång ttiittii. Jag kan inte komma på någon som behöver det mer. | |
| dinodog | 2013-07-22 06:54 | |
![]() | Exakt chupa och Jesus var inte den enda som dom martyrdöden i bibeln. Men som sagt alla tolkar bibeln på sitt sätt när dom läser den. Det blev ju uppenbart efter ttiittis inlägg. | |
| siwu | 2013-07-22 07:21 | |
![]() | Jag tror att ttiittii syftar på de som självmordsbombar här o där. De blir ju lovade ett paradis med oskulder o annat fint. Den martyrdöden har inget med sund tro att göra. | |
| dinodog | 2013-07-22 08:05 | |
![]() | Ja du får tro vad du vill siwu. Jag har en annan uppfattning. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-22 08:14 | |
![]() | Jag säger som Adolphson & Falk: "Men man får inte sörja länge över det omistliga man mist. För vi skall ändå alltid förlora våra största segrar till sist. För vad vi har är ett liv där allt som vi får är ett lån. Där vi inte reser till någonting, där vi reser ifrån." | |