Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 740 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:26 | |
![]() | mommes: Oh nej, vi är ju grottfolk från Norden :D | |
| jeehunmoon | 2008-06-30 12:26 | |
![]() | Varför är det uteslutande kvinnor som skrivit i tråden "foundation"? Var är alla dessa horder av metrosexuella män som det talas om? Känns som att DET ÄR KVINNOR som i andra sammanhang än pruttsammanhang försöker måla upp en snyggare/finare bild av sig själva. Ett starkt argument till att teppy i mångt och mycket har rätt i många av sina åsikter i den här tråden. Om man är påväg att nysa eller hosta, kan man lika gärna nysa rakt ut i luften i närheten av ens sambo utan att hålla för bara för att denne "vet vad man gör"? Fy fan, fis inte i närheten av min näsa säger jag bara, kille som tjej. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:26 | |
![]() | mommesfrites, det tror jag säkert, naturligtvis är det inte frågan om en regel som gäller i 100% av fallen. Men rent generellt spenderar nog en italienska betydligt mer tid framför spegeln, hos sin estetista, med frisören och vid sminkbordet. | |
| MissT | 2008-06-30 12:28 | |
![]() | Stackars jeehunmoon! Tror du på fullaste allvar att man måste använda foundation för att vara en kvinna som tar hand om sig??? 1) Foundation binder fett och smuts som leder till oren hy och finnar 2) Min hud är FELFRI, inte en finne, pormask, ärr eller annat som drar till sig uppmärksamhet så jag behöver inte foundation | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:29 | |
![]() | jeehunmoon: Rätt o rätt.. | |
| MissT | 2008-06-30 12:29 | |
![]() | Ordhämmaren nu pratar du om i städerna, Rom, Milano; Venedig etc. Om du åker ut på den italienska landsbyggden tror jag bilden blir en annan. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:30 | |
![]() | Nej, hosta och nys i armvecket eller i papper. Inte i handflatan, för det är att bjuda sig själv och andra på tillväxt av bakterie/virus-kolonin. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:33 | |
![]() | MissT, nejdå, de har ju bil och det finns alltid mellanstora städer i närheten. När bönderna arbetar klär de sig naturligtvis precis som här, men när det ska bli kalas brukar faktiskt de flesta snofsa till sig, speciellt i de yngre generationerna. | |
| MissT | 2008-06-30 12:36 | |
![]() | Precis som vi gör här i sverige menar du? | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:36 | |
![]() | Efter vad jag har sett går man inte ut ens i mindre städer utan att piffa till sig. | |
| jeehunmoon | 2008-06-30 12:36 | |
![]() | missT "Stackars jeehunmoon! Tror du på fullaste allvar att man måste använda foundation för att vara en kvinna som tar hand om sig??? 1) Foundation binder fett och smuts som leder till oren hy och finnar 2) Min hud är FELFRI, inte en finne, pormask, ärr eller annat som drar till sig uppmärksamhet så jag behöver inte foundation" Det är ju det som är det lustiga, män med dessa problem använder då inte foundation i generella lag. Kvinnor gör det. DItt 2a argument är jättedåligt enligt min meing. Helt onödigt för mig i någon form av den här diskussionen att veta. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:36 | |
![]() | Så vi svenskor gör inte så? | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:38 | |
![]() | MissT, jag insåg att formuleringen med kalas blev helt fel, man ser sällan någon som inte gjort sig fin när de besöker affärer, köpcenter eller några offentliga sammanhang | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:42 | |
![]() | Haha, nu tänker de: den där jä-la kärringen som påstår sig veta så mycket och har varit lite överallt...(Jag har faktiskt lagt så gott som alla mina pengar, ända sen tågluffen vid 16 års ålder, på resor och möten med andra människor. Har ett stort behov av det och jag vill känna att jag har levt MITT liv). Jo, jag var 2 veckor i Arma di Taggia i Italien år 2000. En mindre stad. Bodde i lägenhet bland italienarna (för så vill jag ha det, inte lyxhotell). Vilka glad kvällar. Middag mellan 20.00-00.00 med vin, sång och en och annan prutt :) De italienska tjejerna hade badtofflor, shorts och linne till 99%. Sminket funkar inte så bra i 30 graders värme. Sen ville de spela strandvolley, klämde på hjälmen, tog vespan och fräste hem till maten. Italienare njuter av maten. Inga krusiduller med pastan, gapa och lassa in. Underbar glass mmm. Överklass finns i alla länder. De är i minoritet. Och vad gör italienska aristokratin i Sverige? | |
| Jamo | 2008-06-30 12:44 | |
![]() | Ordhämmaren, i så fall är Trieste ett undantag. När vi var i affärer där så såg det ut som vilken svensk stad som helst (förrutom att det var mindre blondiner där ;) ). | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:46 | |
![]() | mommesfrites, jag har bara ett par hundra italienska släktingar (från i huvudsak småstäder) att gå efter :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:48 | |
![]() | Saken var väl. Tjejer skall inte rapa. | |
| MissT | 2008-06-30 12:49 | |
![]() | Jag undrar vilka byar i Italien du besökt ordhämmaren, det låter fortfarande som vi generaliserar. Har du varit runt på ladsbygden i sverige? Gått i affärer och sett hur tjejerna ser ut? Eller kommer dinerfarenhet från Fältöversten? Jeehunmoon, det var ju din fråga! Varför kvinnor som skriver i den här tråden och bedyrar att de inte är snuskpellar inte skriver i foundationtråden. Att ta hand om sitt utseende baseras väl inte på om man använder foundation eller ej. Jag skrev varför jag inte använder foundation och att jag tar hand om mig ändå. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-30 12:50 | |
![]() | Och vad säger de då? | |
| MissT | 2008-06-30 12:50 | |
![]() | Anar jag ett släktband mellan Teppy och Ordhämmaren. Ni ser båda ut som Östermalm brats i i ung ålder som inte riktigt vet vad ni pratar om. | |