Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kandu | 2009-12-07 21:17 | |
![]() | okej. tack afrobeat :) | |
| Liftactiv | 2009-12-07 21:18 | |
![]() | micro113... Slöja www.sr.se/p1/diverse...ll eri4.jpg Burka frianyheter.files.wo...la rge2.jpg Niqab varjager.files.wordp...iq ab02.jpg Har inte mycket med bärandet att göra. Potato potato.... | |
| micro113 | 2009-12-07 21:19 | |
![]() | Afrobeat Det köper inte jag faktiskt. Har själv vistats enbart inomhus under en period av över fem år -- utan att få vitaminbrist, och utan att äta särskilt bra eller få vitamintillskott. Så sorry -- skitsnack säger jag. | |
| micro113 | 2009-12-07 21:20 | |
![]() | Liftactiv Jag vet redan skillnaden, vad är det du inte förstår. Men det är inte upp till dig att avgöra vad folk skall ha på sig -- det är inte din värdering som skall styra andra kvinnors val. De har rätten till sin egen värdering och sina egna val. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:20 | |
![]() | Jag tycker att alla kvinnor ska gå nakna, för då kan jag välja att titta på de som behagar mig och låta bli att titta på alla andra och ingen vet hur jag bedömer. | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:20 | |
![]() | Man har också funnit att barn till somaliska kvinnor i Sverige har större risk att få autism då de också får vitaminbrist här i Sverige pga minimal sol och heltäckt kropp i kombination. | |
| Liftactiv | 2009-12-07 21:21 | |
![]() | Det bär mig lite emot att måsta skriva det men.... micro113: Afrobeat skrev "många kvinnor" men genast är du det perfekta exemplet på att hon har heeeelt fel! Det måste kännas underbart att vara dig =) | |
| kandu | 2009-12-07 21:21 | |
![]() | men om jag får göra min egen tolkning av koran så står det väl att man ska täcka sig för att inte få solsting, och att inte äta gris för att köttet kunde vara farligt att äta då det inte fanns tillgång till kylskåp på den tiden. | |
| Liftactiv | 2009-12-07 21:23 | |
![]() | Och vad är det du inte förstår micro113? Upprepar mig: "Vad erbjuder jag för förtryck? - Att kvinnorna ska bli starka nog att motsätta sig kravet att bära burka/niqab _pga männens heder_?" Tror du på fullaste allvar att det är kvinnorna som själva kommit på det och väljer det för att det är så bekvämt och praktiskt??? | |
| micro113 | 2009-12-07 21:24 | |
![]() | Afrobeat Nu får du faktiskt länka till en sida som visar att man kan få autism av vitaminbrist. | |
| Liftactiv | 2009-12-07 21:24 | |
![]() | Man gör det rätt bra om man får solsting i Sverige.... | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:24 | |
![]() | micro113: Då antar jag att du är en mer framstående forskare än de som funnit dessa olika samband? Det finns medicinsk forskning som bedrivs på alla möjliga kanter, i syfte att hjälpa oss människor om det undgått någon. | |
| micro113 | 2009-12-07 21:26 | |
![]() | Liftactiv Vad erbjuder du för hjälp, annat än fördömande? Jo, vissa kvinnor kommer uppenbarligen själv på att de skall sätta på sig niqab, eftersom de gör det mot familjens önskan -- samt att andra konverterar och börjar bära niqab, alltså av fri vilja. | |
| Liftactiv | 2009-12-07 21:26 | |
![]() | www.svd.se/nyheter/i...76 6647.svd | |
| kandu | 2009-12-07 21:26 | |
![]() | Liftactiv, jag tror inte dom var i sverige när dom skrev koran. | |
| micro113 | 2009-12-07 21:27 | |
![]() | Afrobeat Jag ber dig länka till denna forskning som visar på att man får autism av vitaminbrist Gärna den som pekar ut somaliska barn i riskzonen också. | |
| tina_haxa | 2009-12-07 21:28 | |
![]() | Jag har inte läst alla inlägg, men detta är uppenbarligen ett ämne som berör! Min personliga åsikt är NEJ till niqab och burka! Jag har råkat ut för ett rån med maskerade män en gång, och har sen dess väldigt svårt för folk som inte visar ansiktet ordentligt (mc-hjälmar, luvor och neddragna kepsar är lika illa). Jag hade till och med svårt att titta på tjejen i programmet! Dessutom undrar jag helt stillsamt hur man bär sig åt om man behöver be henne legitimera sig??? | |
| Liftactiv | 2009-12-07 21:28 | |
![]() | Jag gjorde det några steg upp micro113. Intressant. | |
| Liftactiv | 2009-12-07 21:30 | |
![]() | Vem var inte i Sverige när Koranen skrevs? Och vad menar du med det kandu? | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-12-07 21:31 | |
![]() | Jag har ingen länk att dela med mig av (du kan ju googla själv kanske?), micro, men i vilket syfte tror du jag skulle hitta på detta? För att vigla upp andra att man inte ska täcka sin kropp pga den trevliga och lätthanterliga diagnosen autism? Och, ja, somaliska barn är i riskzonen, de kallar tom själva autism för "svensksjukdomen" eftersom det är så vanligt förekommande här i den somaliska gruppen, sett i relation till antalet somalier i Sverige. | |