Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 752

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BrokenString - Ej medlem längre2010-03-24 23:41
Antal inlägg: 1682

Ingen aning larvbrud, driver du med mej eller?
Hur ska jag veta det? Tror säkert att det kan räcka med ett glas för vissa, men det är nog inte speciellt vanligt.

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-24 23:44

Japp wildcard jag är helt seriös. jag skulle oroa mej mer för mina barns hälsa om de började röka.

Och det andra du nämner kan jag bara hålla med om, jag har inte heller hört talas om någon som blivit nedslagen ,misshandlad, rånad eller sexuellt utnyttjad för att de rökt men vad hade det med saken att göra?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-03-24 23:46
Antal inlägg: 4050

Jag undrar om du vet mer om det eftersom du vet att alkohol inte är så farligt. Lät som om du var påläst. Risken du nämnt är att man kan bli alkoholist. Jag undrar om du vet vad som krävs.
Du säger om andra droger att man inte vet hur det går. Enligt Vårdguiden är vägen till drogmissbruk sällan kort. Man har tid att reagera.

Haha. Vårdguiden är ganska nyanserad. Jag tycker att en del av det jag skrivit återfinns där. Konstigt, jag som inga egna barn har:

www.vardguiden.se/Te...ch -droger/

Rödluvans - Ej medlem längre2010-03-24 23:46
Antal inlägg: 51

Handlar det fortfarande om alkoholism?

apbur2010-03-24 23:52
Antal inlägg: 9699

Larvbrud :)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-03-24 23:54
Antal inlägg: 4050

De som skrivit Vårdguiden måste ha barn. Allt annat vore konstigt. Har de inga barn borde de ta bort texten.

cokki2010-03-24 23:54
Antal inlägg: 290

Brokenstring- Jag håller med dig...orkar inte skriva så mycket som jag skulle vilja. Har egentligen massor med åsikter ang detta. Har idag tre vuxna barn med egna familjer. så jag vet vad jag pratar om. Ingen av dom är alkoholister. Det gäller att bemöta det som händer utan att förmana.

wildcard2010-03-24 23:55
Antal inlägg: 1966

BS:
Vad det har med saken att göra är att du själv skriver att du inte ens visste att hon hade varit full när hon var femton år, det har du fått veta relativt nyss om jag har läst rätt.
Om man inte vet vad ens femtonåring håller på med så är det större risk att något tråkigt händer med dem, än om man själv är nykter, har koll på dem och är redo att hämta hem dem från festen med några minuters varsel OM något skulle hända.

Vad jag menar är att det är mindre akut fara med rökning än med alkohol men jag tycker att vi kan avvara dem båda.

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-24 23:59

Det har med saken att göra på så sätt att jag givetvis inte hade tillåtet det i så fall att hon åkte på fest.

För övrigt så har hon två föräldrar och vi ser alltid till att en av oss är nykter och står alltid redo att hämta hem dom om något sker. Det finns ju taxi om inte annat!!

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-25 00:01

Tack cokki! jag är övertygad om att fler håller med mej och att de har liknande erfarenheter. En del har ju skrivit andra dagar men alla kanske inte är lika enträgna som jag att stå upp för det:-))

man tröttnar liksom när man stångar sig blodig mot en vägg hela tiden.

wildcard2010-03-25 00:02

Ja, jag är alltid redo att skjutsa hem dina ungar...

=P

wildcard2010-03-25 00:03

Jag har inga problem med fester, det är fester med droger som ger mig problem i huvudet. Särskilt om det är tonåringar med på festerna!

wildcard2010-03-25 00:06

I vår stad är det ibland väntetid på taxi de tider som det är högtryck. Särskilt om det är vid åka-in-till-krogen eller åka-hem-från-krogen tider.
Det kan ta upp till en halvtimme innan det finns en bil att åka med om det vill sig riktigt illa, det är inte att stå på "stand-by", enligt min åsikt!

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-25 00:07

Nä men jag har ingen bil så om jag inte ska ta cykeln så får det helt enkelt bli så.
Eller är man ingen lämplig förälder om man inte har råd med bil?

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-25 00:09

Och är det ännu mera akut så finns ju ambulans. Ska hon bara hem så brukar det inte vara någon fara att vänta ett tag på taxi. Sen om det skulle vara akut så brukar man kunna släppa förbi någon i taxikön. Så var det när jag jobbade på taxi i alla fall.

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-25 00:12

Och hur länge ska man stå stanby för sina barn och vara beredd att släppa precis allt på studs? Tills de är arton och vuxna eller hela livet?

Herregud det är egna individer med eget ansvar också.
Och få det nu inte till att jag inte skulle ställa upp för mina barn, jag gör allt för dom. Självklart släpper jag allt jag har om något allvarligt sker men man kan inte alltid finnas på sekunden för sina barn, det är helt enkelt fakta.

wildcard2010-03-25 00:13

Jodå, man kan vara fattig som en kyrkråtta och ändå vara en mycket god förälder, men då kan man kanske inte säga att en av er är nykter och alltid redo att hämta dem?
Med apostlahästarna?
Med taxi?
Med cykeln?

Nu ger jag upp. Beklagar om du har blivit hårt ansatt men du har ju bjudit in till det med dina personliga kommentarer om hur just din familj fungerar.
Diskussionen ger mig inget, längre, tack för mig!

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-25 00:16

Men deras pappa har bil. Och jag anser att man kan hämta dom även med taxi om det vill sig så illa.

BrokenString - Ej medlem längre2010-03-25 00:19

Jag har absolut bjudit in till att lägga det på ett mer personligt plan. Jag har lättare för det när jag har något att relatera till. Just det har jag faktiskt inga problem med.
Det är när allt man säger blir förvrängt som jag ser det som stör mej. Inte att vi pratar om de mina. Hade jag inte velat det så hade jag inte börjat med det.

Satyra2010-03-25 00:26
Antal inlägg: 4561

Vill bara lugna dig BS med att säga att mina barn inte är rökare. Dottern feströker visserligen ibland tyvärr, har jag hört, men sonen fullständigt avskyr cigaretter/rök så han gör inte ens det.
Och visst är det korkat att röka, jag har inte heller påstått att jag är perfekt, men nu handlade den här tråden om alkohol. ;-)

Att jag inte vill dricka ihop med mina barn beror förövrigt mest på att jag inte gillar känslan av att bli minsta lilla "lullig/annorlunda" i deras närhet, för det BLIR man även av små mängder, även om man inte själv tycker det.
Det är väl främst det jag ogillar med alkohol överhuvudtaget förresten, den fejkade förändringen. Vill vara helt alert med sinnena intakta helt enkelt. Gillar inte att bli "bortdomnad".

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?