Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 167

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132010-06-09 21:35
Antal inlägg: 17542

Sporten4
Då lilla vän bör du som min meningsmotståndare ägna dig åt att visa på de faktafelen och de falsarierna istället för att gnägga om nick och andra undanmanövrar.

Sporten42010-06-09 21:37
Antal inlägg: 238

Vill du att jag skall ta tjänstledigt?

af81 - Ej medlem längre2010-06-09 21:38
Antal inlägg: 313

Jag anser att det begåtts flera fel från båda sidor vid denna händelse och tyvärr kommer nog detta bara leda till mer konflikter och ett än mer låst läge. Tyvärr.

Måns_E2010-06-09 21:39
Antal inlägg: 12048

Jag tror knappast att Israels konfrontationspolitik gör saken så värst mycket bättre för någon.

Och någonstans så måste man väl ändå inse att ju mer hänsynslöst Israel blir desto fler självmordsbombare kommer från Palestina?

micro1132010-06-09 21:40

Sporten4
Jag? Nej, varför då?

Och från vad? Kanske jag ska fråga.

Måns_E2010-06-09 21:44

Sporten4, nu får du nog förklara för mig vilka "fakta" som jag har "ifrågasatt på ett konstigt sätt"

Eller menar du att muslimer är dumma är ett obestridligt faktum?

Måns_E2010-06-09 21:47

Bulls_Eye, nej jag slingrar mig inte, jag håller dock inte med dig om att mänskliga rättigheter är något tramsigt och att FN styrs av diktatoriska arabstater.

Och så påpekade jag att Israel brukar räddas i FN av att USA lägger in sitt veto så fort de har gått över gränsen. Visst jag kanske borde ha skrivit FN's säkerhetsråd (men så vet jag vet så ingår säkerhetsrådet i organisationen FN, och så vet jag vet så har inget muslimskt land vetorätt där heller)

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-09 21:48
Antal inlägg: 60

Roligaste inlägget idag:

"Att du bara kan känna hat tycker jag inte ska överföra på alla andra. Koncentrera energin på att lära dig att läsa och förstå allt som står istället."

Där har vi ett tydligt och levande exempel på vad en projektion innebär.

micro1132010-06-09 21:56

Bulls_Eye_1
Det där hade varit rarare om det inte var så att det är du som hela tiden anklagar alla andra (som inte håller med dig) för hat och blint vägra läsa och ta till dig (som i; förstå) vad andra faktiskt skriver (som i; ger uttryck för).

Mr Sun Green - Ej medlem längre2010-06-09 22:03
Antal inlägg: 825

Projektioner är ett intressant begrepp. Det betyder att något aktiveras hos den projicerande och tas för givet av denne då han kommunicerar med den som är föremålet för projektionen. Jämför detta med ett litet, litet barn som tror att hela världen uppfattar vad det själv upplever. Kontrastera detta mot de ytterst fina sensomotoriska förnimmelserna hos en känslomässigt begåvad individ så kan det mångfacetterade i begreppet "projektion" anas. Ja, introjektionen är projektionens bundsförvant i mänsklig ordlös kommunikation. Tillsammans fungerar de som människans "operativsystem". Ett protoverbalt kommunikationssystem vars gränsland varierar från individ till individ och som vi som människor har att förhålla oss subjektivt till för själsligt välbefinnande men som samtidigt utgör det civiliserade samhällets nav.

regression2010-06-09 22:05
Antal inlägg: 1563

Lustigt, jag kunde inte släppa bilden av Slash på Axl Rose piano medan jag läste Mr Sun Greens inlägg. Ni vet, i slutet på November Rain.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-09 22:06

Måns_E:

"Bulls_Eye, nej jag slingrar mig inte, jag håller dock inte med dig om att mänskliga rättigheter är något tramsigt"

Hur var det nu med läskunnigheten? Illa, verkar det som. Men om nu mänskliga rättigheter är viktiga för dig - vilket jag inte tror ett dugg på - så kan man ju fråga sig varför du inte lägger din energi på att förbättra förhållandena för människorna som lever i det område som UNDP har utpekat som det värsta ur demokrati- och MR-synvinkel - arabvärlden? Du förstår - det är inte antalet diktaturskapade resolutioner i Generalförsamlingen som avgör vilket land som är "värst", utan vad som de facto sker i respektive land på dagsbasis. Jag utgår ifrån att du aldrig läser UNDP:s Human Development Report. Då hade du enkelt kunnat konstatera att Israel är mer utvecklat än majoriteten av världens länder. Så varför tjatar du om Israel men inget annat land?

..."och att FN styrs av diktatoriska arabstater."

Klart att du inte håller med om det. Men sant är det likafullt.

"Och så påpekade jag att Israel brukar räddas i FN av att USA lägger in sitt veto så fort de har gått över gränsen."

Du påstod att Israel särbehandlas positivt av FN. Och det är uppenbarligen lögn. Och du påstår dessutom att Israel särbehandlas positivt av Säkerhetsrådet, vilket också är lögn. Utan USA:s veton, hade Israel varit förintat. Sudan har räddats åtskilliga ggr av Kina och Ryssland - och då är den arabiska regimen ändå skyldig till folkmord! Där kan man snacka om positiv särbehandling. Och därtill är Israel det enda land i FN som aldrig får sitta med i Säkerhetsrådet = negativ särbehandling.

Medge att du har fel - du kommer ingenvart genom att slingra dig och ljuga.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-09 22:10

Måns_E

"Och någonstans så måste man väl ändå inse att ju mer hänsynslöst Israel blir desto fler självmordsbombare kommer från Palestina?"

Enligt samma logik så måste man ju inse att Israelerna inte blir mer fredligt sinnade av raketer och självmordsbombare?

Du vill ha mera död, krig och elände. Jag vill ha fred. Det är den stora skillnaden mellan oss, bortsett från det faktum att mitt förmåga att resonera sakligt är skyhögt bättre än din.

anneli72 - Ej medlem längre2010-06-09 22:15
Antal inlägg: 11612

Israel MÅSTE lära sig spelreglerna i världspolitiken.

Gör dom inte det kommer dom aldrig vinna någon respekt.

Mr Sun Green - Ej medlem längre2010-06-09 22:15

Han kan spela gitarr, den där Splash! Apropå Israel och Palestina måste alla parter med benäget bistånd från omvärlden STÄNDIGT försöka lösa konflikten och ALLA måste engagera sig. Det kanske bara är 10 personer på jordklotet som har full insikt i de strategiska och taktiska förvecklingarna parterna emellan.

Mr Sun Green - Ej medlem längre2010-06-09 22:17

"There might only be ten people who knows anything about art in the world and Andy Warhol is one of them"

Måns_E2010-06-09 22:19

Bulls_Eye, varför skulle jag prata om något annat land än Israel i en tråd som rör just Israels agerande?

Och nej jag tycker inte att Sudan har mer rätt för att Kina lägger in ett veto, hela systemet med veto i FN's säkerhetsråd utgör ett problem.

Och nej, att en stat skall få diktera villkoren för en annan stat medför inte att de mänskliga rättigheterna efterlevs. Fria val är en grundbult, och att inte Israel kan acceptera ett demokratiskt val gör de inte ett dugg bättre än Iran.

Måns_E2010-06-09 22:21

Bulls_Eye: Israel kunde kanske börja med att ta sina bosättare i örat, det tror jag skulle uppskattas av de flesta.

Eller tror du att även det skulle öka hatet mot Israel?

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-09 22:31

Anneli72:

"Israel MÅSTE lära sig spelreglerna i världspolitiken."

De spelregler ingen annan måste hålla sig till, menar du?

Måns_E:

Nu får du fanimej skärpa till dig - ett korkat inlägg till, så behandlar jag dig som det andra viruset här.

"Fria val är en grundbult, och att inte Israel kan acceptera ett demokratiskt val gör de inte ett dugg bättre än Iran. "

Israel har fria val. Det leder bland annat till att det finns Israelfientliga, arabiska partier i Knesset. Men så är det med demokrati. Att palestinierna inte har särskilt fria val beror på palestinierna. Väljer man "fel" där, så blir man ett huvud kortare - precis som i Iran. Hamas och Iran är ju bästa kompisar, som du vet. Men var det inte palestinierkramaren Bildt som påstod att det palestinska valet - där Hamas vann - var "demokratiskt och rättvist"? De fick ju åtminstone chansen att välja mellan pest och kolera.

Måns_E2010-06-09 22:34

Ursäkta mig, har jag påstått att Israel inte har fria val?

Och du vet att välja fel ingår liksom i det demokratiska systemet (även för araber)

Och nu börjar vi kalla Bildt för Palestinakramare, men tjena.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?